Nieuw boete beleid rdi
Moderator: admin6
Nieuw boete beleid rdi
Nieuwe boete beleid van de rdi staat nu op 7500 euro bij de eerste overtreding.
Thuis draaien wordt nu bijna onmogelijk gemaakt , iedereen straks onbemand ,op internet of am .
https://www.rdi.nl/documenten/besluit ... etebeleid
Thuis draaien wordt nu bijna onmogelijk gemaakt , iedereen straks onbemand ,op internet of am .
https://www.rdi.nl/documenten/besluit ... etebeleid
Re: Nieuw boete beleid rdi
internet of AM zou ik voor kiezen ( voor 7500 euro kan je lang uitzenden ) 

The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
We hebben -helaas weer eens- een op vele vlakken ondeskundige (wellicht daarbij en daarin -erger- onwetend..!) (R)Overheid die aan de (onderhangende Handhavende en Rechterlijke Macht- )touwtjes trekt..; we zullen het er -for the time being- mee moeten doen…:(.
We hebben een Bachelor HoReCa-manager als Min. EZ een omhooggevallen Mavo-scholiere als Min. Landbouw ..tsja, niets mis met mens en passende opleiding, maarrrr.. NIET in die verantwoordelijke functie.
In bijv. de SEH’s van ons NL-Ziekenhuisbestand worden we toch ook niet graag geholpen door 1e monteurs van Topgarages of, zeg, een directeur of andersoortig -evengoed gewaardeerd- medewerker van een primair/voortgezet/hoger onderwijs instituut..?
We moeten ons maar druk maken om belangrijker zaken..;)!
We hebben een Bachelor HoReCa-manager als Min. EZ een omhooggevallen Mavo-scholiere als Min. Landbouw ..tsja, niets mis met mens en passende opleiding, maarrrr.. NIET in die verantwoordelijke functie.
In bijv. de SEH’s van ons NL-Ziekenhuisbestand worden we toch ook niet graag geholpen door 1e monteurs van Topgarages of, zeg, een directeur of andersoortig -evengoed gewaardeerd- medewerker van een primair/voortgezet/hoger onderwijs instituut..?
“ It’s more fun to be a pirate..than join the Navy..!”
(Steve Jobs-RIP)
https://innov8rs.co/news/its-more-fun-t ... -the-navy/
(Steve Jobs-RIP)
https://innov8rs.co/news/its-more-fun-t ... -the-navy/
Divide et impera of verdeel en heers is een tactiek die de overheid vaak gebruikt. Voor de FM kan je veel geld voor vragen dus waarom geen dikke boete er opzetten (als een piraatje uitzend) vanuit de ogen van onze machthebber geen probleem en het geld komt links om ( een legale aanvraag op AM) of rechtsom (Boete 7500) toch allemaal bij de staatskasHansTNX schreef: ↑08 feb 2025 14:34 We hebben -helaas weer eens- een op vele vlakken ondeskundige (wellicht daarbij en daarin -erger- onwetend..!) (R)Overheid die aan de (onderhangende Handhavende en Rechterlijke Macht- )touwtjes trekt..; we zullen het er -for the time being- mee moeten doen…:(.

Prachtig beleid weer !
Je kan dus beter een snelweg bezet houden en dat straffeloos meerdere keren doen zonder er met een boete vanaf te komen,
maar oh..wee.. een zendertje aanzetten, ook al is het alleen in de buurt te ontvangen, dan ben je in dit land aan de beurt !!! € 7500,-
Je kan dus beter een snelweg bezet houden en dat straffeloos meerdere keren doen zonder er met een boete vanaf te komen,
maar oh..wee.. een zendertje aanzetten, ook al is het alleen in de buurt te ontvangen, dan ben je in dit land aan de beurt !!! € 7500,-

The Earth Has Music For Those Who Listen.
Als je wil zenden kan dat legaal. Als je plaatjes wil draaien ook, het gaat alleen niet samen zonder in de papieren te lopen. De risico's zijn bekend dus niet zeuren.
Na ruim 70 jaar later blijkt dat er nog altijd behoefde aan is, en de regels niet werken. Tijd om de boel eens te herzien en etherpiraten een stukje ruimte legaal toe te kennen. Alles is mogelijk, dit zijn politieke keuzes.
Er is al zoveel meer mogelijk als dat er 30, 40 jaar geleden was. Commercieel, DAB, evenementenzenders, zelfs FM. Als je een stukje ruimte legaal wilt toekennen, dan komen daar ook weer regels bij kijken. Maximaal vermogen, antennehoogte, etc. Allemaal dingen die piraten anno 2025 niet willen, dus linksom of rechtsom, voor die groep zal illegaal altijd wel aantrekkelijk blijven. Ik vraag regelmatig aan etherpiraten in mijn omgeving of ze legaal met 100W zouden willen gaan draaien, en dan is het steevast "echt niet".
Begrijp me goed, ik ben groot liefhebber van radiopiraten, maar het gemak waarmee je roept "politieke keuzes" klopt niet. Als je het echt vrij zou laten komt er een gigantische puinhoop, iets wat de FM nu al regelmatig is. Ik bedoel, als ik op 150km afstand op mijn tuner op 1 frequentie 2 stations hoor die hemelsbreed 20km uit elkaar zitten, dan wil ik niet weten hoe dat in de omgeving zelf gaat. En dan is het nu illegaal, bij legaliseren wordt het enkel meer en vaker.
Knap hoe je in een topic over het boetebeleid van de RDI helemaal niks over het boetebeleid van de RDI zegt. Is een politiek forum niet meer iets voor jou?HansTNX schreef: ↑08 feb 2025 14:34 We hebben -helaas weer eens- een op vele vlakken ondeskundige (wellicht daarbij en daarin -erger- onwetend..!) (R)Overheid die aan de (onderhangende Handhavende en Rechterlijke Macht- )touwtjes trekt..; we zullen het er -for the time being- mee moeten doen…:(.
Zelf vind ik de boetes veel te hoog. Het argument ‘piraten storen’ gaat al jaren niet meer op. Ze hebben prima zenders, blijven netjes binnen het Stokkemasker en hebben het geluid gewoon goed op orde. De enige reden om de boetes zover op te laten lopen, is om veel geld eraan te verdienen. Het idee is dat je dan commerciële zenders ‘beschermt’, omdat ze veel geld moeten betalen voor een frequentie. Ik snap die redenering wel, maar ik vraag me wel af of een piraat echt zoveel schade aanbrengt aan een commerciële reus als Talpa of DPG.
7500 euro is best veel voor iemand Met een wia uitkering.
Het zenden zonder vergunning is een Economische delicten dit is echt geen grap.
Moet bestreden worden met alle, mogelijk inzet van manschappen en (uren)tijd. (O ja van jouw belasting geld)
En dit terwijl er 10.000 KG drugs per dag het land binnenkomen en kinderen gewapend op straat lopen.
Maar nee de piraten op radio moeten besteden worden , wat een bananen land wordt dit.
Laat de overheid eens daarmee aan de slag gaan
!
Het zenden zonder vergunning is een Economische delicten dit is echt geen grap.
Moet bestreden worden met alle, mogelijk inzet van manschappen en (uren)tijd. (O ja van jouw belasting geld)
En dit terwijl er 10.000 KG drugs per dag het land binnenkomen en kinderen gewapend op straat lopen.
Maar nee de piraten op radio moeten besteden worden , wat een bananen land wordt dit.
Laat de overheid eens daarmee aan de slag gaan

7500 euro is inderdaad een bak geld. Maar om meteen maar WIA uitkering erbij te halen is onzin natuurlijk. De zolderpiraat die de tijd verdoet met plaatjes draaien omdat-ie arbeidsongeschikt is bestaat al tijden amper meer, die zit z'n plaatjes via andere manieren te draaien.
De etherpiraat anno 2025 is een club hardwerkende arbeiders die gerust 300 euro voor een single betalen. Wat ik al zeg: ja, een bak geld, maar aan de andere kant houdt dat veel van die clubs niet tegen. Bovendien wordt er al veelvuldig onbemand gedraaid dus dan kun je er heel veel boetes op gaan gooien, maar de pakkans is beperkt (als je het goed/slim doet).
Kosten voor internet radio = redelijk
Kosten AM middengolf 1 watt = onredelijk en onzinnig (bereik max 3 km randstad , uitgebied 5 a 8 km) Luisterraar ( wie luister er nog AM van de gewone normalen mensen niemand ! (geen freaks dus) denk 10 a 30 max. Wie heeft er nog een AM radio staan ? Dat is toch wat van je opa , of vader + 50.
Kosten AM middengolf 100 / 50 watt = mag structureel omlaag wie luister er nog AM van de gewone normalen mensen (geen freaks dus) 0 kan ik zeggen. En de freaks denk 50 a 100 max. Wie heeft er nog een AM radio staan ? Dat is toch wat van je opa , of vader + 50
Er zijn mensen die zeggen ik draai lekker op AM voor mijzelf , ik zeg nou dan kan je ook een spotify lijstje maken.
Er zijn mensen die zeggen alleen in de ether is echte radio nou voor 20 euro heb je een prima car play MP3 zendertje waar mee je legaal op FM kan zitten zonder extra vergunningen en dan hoor je , je station ook in de ether echte radio dus

Voor zo ver ik geïnformeerd ben ( ) is er geen belangstelling voor LPFM.
Er heeft zich geen enkele persoon of groep gemeld om hiervoor te lobbyen.
Wel wordt er geroepen dat 'ze' het moeten regelen, even er bij vergetend dat 'ze' dat zelf zijn.
Jammer zo iets.
Er heeft zich geen enkele persoon of groep gemeld om hiervoor te lobbyen.
Wel wordt er geroepen dat 'ze' het moeten regelen, even er bij vergetend dat 'ze' dat zelf zijn.
Jammer zo iets.
Wat voor behoefte, de 'zend behoefte' of dat er 'piratenmuziek' te horen moet zijn. Dat laatste kan prima via internet (waarbij je de zoveelste bent). Overigens zijn er zat legale zenders met volksmuziek. De behoefte om piratenmuziek te moeten uitzenden creeer je geheel zelf.
piratenmuziek is gecreëerd door de piraten niet door de commerciële omroepen. Maar dit geheel terzijdefdboer schreef: ↑12 feb 2025 14:22Wat voor behoefte, de 'zend behoefte' of dat er 'piratenmuziek' te horen moet zijn. Dat laatste kan prima via internet (waarbij je de zoveelste bent). Overigens zijn er zat legale zenders met volksmuziek. De behoefte om piratenmuziek te moeten uitzenden creeer je geheel zelf.