aluminium kokermast

Zijn ze in of uit de lucht? Waar komen ze binnen? Wie heeft de hoogste vermogens en waar vind je schema's?

Moderator: admin6

Plaats reactie
johan1912

aluminium kokermast

Bericht door johan1912 »

hallo ik ben nieuw hier mijn naam is johan en ik heb een vraag wat betreft het maken van een aluminium kokermast , ik wil dus een zelf een 2x6 kokermast maken mijn bedoeling is een koker 80x80x4 mm en als 2de koker 60x60x4mm en dan nog een topbuis van 6 meter met een diameter van 48mm en 4 mm dik dit lijkt mij voldoende stevig na wat info verzamelen , de totale hoogte zal 15 meter worden aangezien de kokers 1 meter overlap krijgen , nu mijn vraag ik heb mijn studio in een houten schuur gebouwd van 450x350x220 lxbxh de schuur staat op palen beetje hoger dan het maaiveld en met palen bedoel hh hout palen met daarop een houten vloer en daar de schuur op gebouwd nu zou ik dus de mast tegen deze schuur aan willen maken met een kantelbok maar is dit aan te raden ik weet niet hoe groot het gewicht verschil van staal en aluminium maar ik heb de ruimte om eventueel tui draden te gebruiken om het swiepen tegen te gaan zodat niet alle druk op de schuur komt te staan, in de mast zal hoogstens een ontvangst antenne in komen dus geen zware antenne parken , ik kan eventueel de schuur aan de buitenkant verstevigen waar de mast dan tegen aan komt te staan , dus mijn vraag is is dit aan te raden of zeggen jullie nee veel te link liever vrijstaand in beton ? ik hoor het graag alle tips en info is welkom groet johan
Plaats reactie