Vraag over zendmast

Zijn ze in of uit de lucht? Waar komen ze binnen? Wie heeft de hoogste vermogens en waar vind je schema's?
Ferjo

Re: Vraag over zendmast

Bericht door Ferjo » 07 jan 2019 15:13

johan12 schreef:
07 jan 2019 15:03
Zo als ik al eerder aangaf wil ik of 2 steigerbuizen van 6 meter koppelen of ik zag op mp iemand staan die kokermasten maakt uitschuifbaar ik geloof 300 euro ik wil op zo'n 12 tot 15 meter hoog zitten alleen hebben wij hier wel veel hoge bomen in de achtertuin is dat een probleem
Hoge bomen is niet ideaal, je zou een richtantenne kunnen overwegen (dipool), je zendgebied dan meer richting je voortuin.
Steigerbuis langs de gevel ipv schuurtje een optie? Dan ben je sneller op hoogte

johan12

Bericht door johan12 » 07 jan 2019 15:20

Dat zou wel kunnen maar dan moet ik meters kabel hebben mijn studio staat helemaal in de achtertuin mischien kijk ik wel even voor een kokermast want volgens mij ben je met vergunning ook beperkt hoe hoog de antenne staat

remco_k

Bericht door remco_k » 07 jan 2019 15:23

johan12 schreef:
07 jan 2019 15:20
...volgens mij ben je met vergunning ook beperkt hoe hoog de antenne staat
.. En hoe hard je signaal mag zijn.

Maar first things first: Zie eerst eens een vergunning te krijgen. Dáár ligt de grote uitdaging namelijk.
www.digiplay.nl: SHOUTcast V2 streaming compleet met gratis web app, statistieken en SSL support!

Ferjo

Bericht door Ferjo » 07 jan 2019 15:27

remco_k schreef:
07 jan 2019 15:23
johan12 schreef:
07 jan 2019 15:20
...volgens mij ben je met vergunning ook beperkt hoe hoog de antenne staat
.. En hoe hard je signaal mag zijn.

Maar first things first: Zie eerst eens een vergunning te krijgen. Dáár ligt de grote uitdaging namelijk.
Lijkt me ook handig ja, voordat je alles hebt en geen vergunning kunt krijgen... :eek:

johan12

Bericht door johan12 » 17 jan 2019 14:39

Hoe weet ik of ik een vergunning kan krijgen dan moet je tog direct èèn aanvragen maar ik heb nog niks voor het zenden

remco_k

Bericht door remco_k » 17 jan 2019 15:27

Oh. Dat had je nog niet uitgezocht hoe dat werkt? :roll:

Je kunt, ook als je nog geen zendapparatuur hebt, een vergunning (evenementenomroep) aanvragen. En dat doe je niet zomaar met één of 2 muisklikken. Je zult je erin moeten verdiepen wat je precies aan moet of kunt vragen. Info bij CvdM en AT. En geduld hebben.

Vervolgens krijg je daarna wel, of geen vergunning. Als wel: dan staat in die vergunning waar de apparatuur aan moet voldoen. Maar de kans dat je geen vergunning krijgt is simpelweg heel groot.
Om deze 2 redenen is het sowieso beter om eerst een vergunning aan te vragen, en dan pas spullen uit gaan zoeken. Anders heb je al die spullen voor niks gekocht.

CvdM: https://www.cvdm.nl/praktisch/evenement ... aanvragen/
AT: https://www.agentschaptelecom.nl/onderw ... entenradio

Wil je geen evenementen vergunning hebben maar een permanente commerciele vergunning? Dat is onhaalbaar. Of neem een hele dikke portemonnee mee.

Als je je vergunning binnen hebt, kunnen we je verder helpen. :???:
www.digiplay.nl: SHOUTcast V2 streaming compleet met gratis web app, statistieken en SSL support!

Plaats reactie