Welke piraten vind u prof. klinken?

Zijn ze in of uit de lucht? Waar komen ze binnen? Wie heeft de hoogste vermogens en waar vind je schema's?
Plaats reactie
dancefreak

Re: Welke piraten vind u prof. klinken?

Bericht door dancefreak » 26 sep 2012 09:09

Het gaat om het totale plaatje. Je kunt nog zo lekker klinken met je dure soundprocessor, maar als het product wat je maakt al ruk is dan wordt het helemaal nooit wat.

station-drz

Bericht door station-drz » 26 sep 2012 10:19

opzich is het product wat er gemaakt word in de meeste gevallen nog altijd beter dan de legale radio zenders.
verschrikkelijke bel spelletjes worden tenminste achter wege gelaten, en dat is een hele verbetering :))
Hey ho, hey ho, je krijgt een orban niet cadeau! :))

www.Geesfm.nl de gezelligste lokale stations onder 1 dak!

hotradio

Bericht door hotradio » 30 sep 2012 20:35

Radio Contact schreef:Radio makkers of makers, Ik zit hier niet vaak maar als ik er ben lees ik toch op een een of andere manier iets over mij of aanverwant terug.Dit geld dan wel voor het westen in NL. Geweldig!
Bovendien hebt ik me eigenlijk nooit gerealiseerd dat je met 500 watt zend vermogen in de jaren negentig een groot publiek hebt kunnen bereiken:) Nou vooruit Ron, voor jou en de herinnering van toen (De oliebollen bakshow) gepresenteerd aangeleverd door (R.I.P) Ron Muller. De show was zeer oké op oudejaarsdag. Zo en zo veel leuke dj's die programma's maakten. Er was op een gegeven moment een jock die vanuit Gelderland, de zender Contact kon ontvangen.
Hij heeft daarop besloten om bij mij programma's te gaan maken!Ben even zijn naam kwijt. Gijs Hofman uit Alblasserdam.Contact kwam gewoon op draad bij hem thuis binnen op de tuner. Ja daar krijg je wel kippenvel van. Gijs kon trouwens leuk programma's maken. En natuurlijk jijzelf op de zender. Maar oké het ging om hoe professioneel een station de ether uitzendingen kon verrichtten in de 90's.We liepen in deze tijd niet ver, maar zeker wel vooruit op de legale zenders van toen en bovendien zonder pc gestuurde inbreng aan de programma''s.Dat filmpje op you-tube, van Centraal was in 1997 gewoon om de professionaliteit aan te sterken van dat station voor de film. Alles deden we puur met de handjes de geest en creativiteit maar vooral beleving.Ik had helemaal een hekel aan witjes of dodelijke momenten en was gemakkelijk 0.55 minuten bezig met een opname als er een fout werd gemaakt in de show, dan ging de hele show opnieuw over. Vermoeiend? Soms wel maar het moest goed zijn voordat het de ether in ging. Tegenwoordig neem ik het niet zo nauw meer want de tijd is erg schaars geworden. Voor jingles ging je steevast naar Ron. Altijd vriendelijk geprijsd en creatief bewerkstelligde producties.Ron, het is geen geheim dat ik altijd fan bent geweest van jou naam jingles.Alleen om die reden vond ik je geweldig bij Glazenstad en Contact. Man man man.... dat waren bij uitzonderingen compleet 7 inch singles, gevulde teksten en mooi gezongen door R.I.P Alfred Lagarde. Desree (Desiree Manders) van the 2 brothers on the 4th floor, mocht er ook zijn. Jij kwam er maar wat graag en hield er bijzondere interesse op na. Nou ja bijzonder? eigenlijk natuurlijk gewoon! Het testosteron van de man deed zijn natuurlijke werk.Wel ,terug naar nu. Tegenwoordig hebt ik de draad weer opgepakt om programma's te maken.Gewoon even terug trekken in de studio en lekker "door draaien". In dat kader Ron doe ik een beroep op jou. Voor mijn programma op FRR, doe ik op Zaterdag een programma draaien waarin ik iets nieuws wil hebben op het gebied van naam en station jingles. Te denken doe ik aan de gezongen station song die ik ook voor Contact hebt gemaakt. Zou dit gerealiseerd kunnen worden denk jij? Dit moet wel een tekst worden met: Maurice van der Bent (lalalalala) deze zomer bij jou!(lalalalala) het EK 2012 (lala) wordt ons feest (lalalalala) en jij zuipt je blauw (lalalalala) Mannen (lala) dit word een vel bevochtten strijd (lala) op de radio en op het veld (lala) Maurice van der Bent (lalalalala) Op de radio maken we iedereen een held . copyright @ Maurice van der Bent. Ik hoor het wel van je of ben je druk met de kleine? Misschien met vaders talent dat zij/hij, iets kan inspreken? Groetjes

Lees trouwens dat het bericht uit 2006 komt. En ik lees ook iets over het project PLUS-FM. Ook een bekend project van mij samen met Ron van het Hof alias Jostiband. De weekend dynamo. PLUS-FM en ook weer jingles gemaakt door ON-AIR. PLUS-FM vanuit de de Loosduinse hoofdstraat in Den-Haag (Loosduinen). Daar zat ik een keer met Kerst zo te genieten op het dak van het pand, dat ik er een uur op hebt gezeten met een goud gele raker in mijn hand om zo nog meer radio beleving te krijgen en voortdurend omhoog kijkend naar de zendmast hoe het toch bestaat dat via deze mast de dikke vette monsterhits de ether in werden geslingerd. Vrijdagavond steevast Jos Leo Joost en Maurice in mijn "cafe"woning. We tankten behoorlijk door en besloten gemakkelijk later op de avond om even met de Opel Commodore van Joost naar Limburg te gaan.Waarom en ook vooral......Limburg?Tja even stappen ze draaiden daar plaatjes uit onze 70/80 tijd.In de randstad was het anders stappen dan buiten de stad. Gekke tijd maar voor mij onvergetelijk.Nog een anekdote.
We stonden in de kroeg bij een bar een beetje baldadig te zijn.Er sloeg nog meer baldadigheid toe naarmate er meer werd gedronken....uiteraard.Dit resulteerde in een sporadische....wat zeg ik.... eenmalige actie om het noodzakelijke bij een deugd te plaatsen. Hoe.....? de gulp werd open geritst van ,mijn "Edwin broek" om vervolgens het lid uit de underwear te voorschijn te toveren en deze een juiste positie te geven richting het biertap-fonteintje en vervolgens het urine geel over de bar heen met een keurig nette boog in deze biertap fonteintje te torpederen. Uiteraard was de uitdaging dat je dit deed waar de barkeeper bij stond.Hee geen mietje hé' Ik laat het erbij. Het waren de wilde haren jaren. Tegenwoordig is het behoorlijk kalend aan het worden.
Dat waren inderdaad mooie tijden Maurice...........luister de MD's nog weleens terug.
Ben ze ook aan het digitaliseren trouwens. :-)

dubbeld

Bericht door dubbeld » 26 nov 2012 18:16

station-drz schreef:
fmpiraat schreef:Driekwart van de 'grotere' in twente/drenthe en omgeving hebben dikke processors. Al dan niet in combinatie met uitstekende randapparatuur. Veelal kunnen deze apparaatjes dus binnen de frequentiezwaai blijven. Helaas sturen ze het MPX signaal vaak iets te hard in de zender zodat deze toch een iets te grote zwaai geeft. Maar dat maakt niets uit dat gebeurt ook bij sommige legale omroepen.

Verder ben ik het met de dubbeld eens dat diehard bijna alle processors heeft ingeregeld. Daarbij moet ik zeggen, ze klinken foutloos maar vaak ook kleurloos. Ik weet het, over smaak valt niet te twisten en het is ook wat de eindgebruiker wil.

Verder ben ik het met de westerse RF'ers eens dat de presentatie zwaar onder de maat is. Laten we het houden op cultuur. Toch begint ook hierin al wel verandering te komen. Er zijn weer creatieve piraten die programma's maken uit het Noorden/Oosten.
ik neem aan dat de processors ingeregeld worden naar de smaak van de eigenaar.
als de eigenaar van kleurloos processen houd, dan zullen ze daarom wel kleur loos klinken.

daarbij vind ik dat de capri radio toch echt een prima sound neer zet, en absoluut niet kleur loos klinkt. (correct me if im wrong :)) )

maar verder ben ik het met je eens dat er hier in het noorden en voor al twente (orbans) en drenthe (omnia's ) veel dure processoren aan de band komen. het lijkt wel mode te zijn, om een dure processor te hebben, aangezien bij een groot aantal piraten toch nog wel wat aan de sound te wensen over laat. Ze klinken niet slecht, maar echt goed is het ook niet te noemen.

nu is het ook hogere wiskunde om zulke processoren in te regelen, en dat zal veelal over schat worden is mijn beleving.

mvg wouter

de processors worden idd op eigenaar afgesteld :-)

station-drz

Bericht door station-drz » 26 nov 2012 18:30

ik denk dat we weer een nieuwe piraat in ons midden hebben die bij het lijstje prof kan!

hitradio jessica fm live vanuit lattrop.

mooi gevarieerd programma met een goed stukje presentatie werk en leuke op vulling van het programma, met de jessica fm top40 etc.

mensen die deze mening delen?

berrytje

Bericht door berrytje » 29 nov 2012 15:59

station-drz schreef:ik denk dat we weer een nieuwe piraat in ons midden hebben die bij het lijstje prof kan!

mooi gevarieerd programma met een goed stukje presentatie werk en leuke op vulling van het programma, met de jessica fm top40 etc.

Die is er al een tijdje. En prof dat is nogal hoog gegrepen.
Station Heidejager Niet hard, Wel goed!

Van buuren

Bericht door Van buuren » 29 nov 2012 18:37

Eigenlijk zijn alle Piraten leuk om naar te luisteren ( mwa ik hou wel van Dance classic ala Counterpoint als voorkeur -love )
Die gevestigde orde 538 q etc draaien allemaal de zelfde "grootste hits cd " daar ben ik wel klaar mee en Voor 80s and 90s moet ook niet bij Veronica zijn.
Dus Duw de band maar vol "vrije radio" geweldige luisterdagen worden het. -+dance :))

Maar wat goed was en super genieten :

Alkmaar Radio London
Alkmaar Limit fm
Alkmaar Energy
Alkmaar Sinclair
Dikke Dance stations met dikke 2 Banders die stonden te snoeien :))

Maar ook:
Radio Amsterdam Noord ! top gewoon destijds in het "gewone genre"
Ook Focus 103 Heiloo
Ook Dynex 104
Ook Radio Caronline 2 bergen
West end radio ( mooie naam ) Egmond A/Z
Radio Miranda
Radio Enterprise
Laser Fm Amsterdam
etc etc

Ja er waren er vele !, Kijk maar eens in de FRM Boeken!, Tja dan is het nu toch gewoon een saaie bende hoor ( mijn mening ) ja zeg het er maar bij want er zijn mannen hier die je zo op hun sokken trapt :lol:
Maar volgens mij mocht ik nu gewoon zeggen wat ik dacht gezien de titel van het topic! pfuuhh...
Maar soms zijn er nu ook nog leuke klanken te horen ..

dubbeld

Bericht door dubbeld » 01 dec 2012 14:12

station-drz schreef:ik denk dat we weer een nieuwe piraat in ons midden hebben die bij het lijstje prof kan!

nog niet gehoord!?!?.. vaste dag misschien?

gr dubbel d hitradio :smile:

station-drz

Bericht door station-drz » 01 dec 2012 14:51

nee zaten afgelopen weekend op de 94.5

niet eerder weer terug als volgend jaar helaas.

Buutsworld

Bericht door Buutsworld » 02 dec 2012 15:08

Ten eerste de vraag wat is Profesioneel dat is namelijk een vraag waar iedereen een ander antwoord op zal hebben .

Is het het de sound van het Station .
Iedere Radiopiraat kan tegenwoordig met behulp van de computer en een stukje software zoals Breakaway of Stereotool een heel knappe sound aan zijn station geven.
Dat was vroeger wel anders toen had je niet veel meer als een equalizer en met een beetje geluk een compresor-Limiter om je geluid een te eigen klank te geven .
Maar is het station door dat eigen geluid nou Profesioneel ?

Maar heeft dit station er dan ook nog een knappe Website bij dan is dit alweer een plusje voor het station en lijkt het alweer een stukje Profesioneeler

En valt het format /platenkeuze van dit station dan ook nog in de favoriete platenkeuze van de luisteraar dan is dat weer een plusje er bij.

Als de platen overgangen dan ook nog foutloos bijna perfect zijn weer een plusje.

Lljkt het station dan hellemaal profesioneel ?

Het klinkt dan mischien profesioneel maar dit zou dus best eens je buurjongetje van 12 kunnen zijn die met behulp van zijn laptop en een beetje software aan het hobbyen is

Nee ik Denk dat een heel groot van de Profesioneele uitstraling van een station staat en valt met de gedrevenheid van de medewerkers.
Als je als station alleen maar Programamakers / medewerkers hebt die alleen maar hun uurtjes komen draaien en dan weer weg zijn dan zal je station nooit die profesionele uitstraling krijgen .

Daarom zijn de voor mij Profesioneel klinkende pIraten van de randstad dan ook eigenlijk allemaal uit het verleden
Dit om dat deze station wel aan mijn beeld van "Profesioneel" vol deden.
Juist omdat dit stations waren waar je er van op aan kon dat je er elk weekend naar kon luisteren
En die er door hun Platen keuze / format ook echt uit sprongen dit dan ook nog in combinatie met goede jingles

Dit zijn ze de grote 3 uit de randstad

Counterpoint-HighFreak Fm
Wat moet ik hier nog over zeggen de Moeder van alle Randstadpiraten die van uit onder andere de kanaalstraat een mix van Soul ,Swingbeat en R&b de ether in stuurden wat voor die tijd geheel nieuw was.
En zelf's van de magische Frequentie 90.6 verhuisde omdat radio Noordzee die in gebruik ging nemen .

Laser-Fm
Een station dat het gat dat CounterPoint toen het stopte achter liet goed opvulde
Met een strak geluid aangevuld met goede jingles onder andere door de geweldige stem van Dennis ruyer.
En een zelfs met een zender geplaatst in de Schoorsteen bij de Maxis in muiden.

DanceRadio
Het Dance radio van het eerste uur dat eigenlijk gewoon weer verder ging waar laser-Fm stopte
Ook weer met een retestrak geluid en een geweldig Format aangevuld met engelstalige Jingels iets een wat voor die tijd als piraat geheel nieuw was .
Maar ook een station dat door het plaatsen van een Zender in een hoogspaningsmast bij ijburg zelfs een item bij editie NL haalden en heel nederland toch wel weer even liet zien dat radio piraten niet alleen maar bezig zijn met nederlandstalige muziek en polka's .

Dit waren de in mijn oren toch wel profesioneel piraten van de Randstad .
Gewoon omdat je hoorden dat er ook achter de schermen met hart en ziel ilegaale Radio gemaakt werdt .
Naderhand zijn ze nog vaak geimiteerd maar nooit is er iemand ingeslaagd om er ook maar in de buurt te komen .
Talk Hard Rule the Airwaves

dubbeld

Bericht door dubbeld » 10 dec 2012 16:34

station-drz schreef:nee zaten afgelopen weekend op de 94.5

niet eerder weer terug als volgend jaar helaas.
dan laat het maar eens weten!
wij ook niet helaas, gister de mast omgevallen :sad:

T. Le Com

Bericht door T. Le Com » 10 dec 2012 18:55

Ja, Laser dat was pas een goed station! Maar Dennis Ruyer heeft maar een paar jingles ingesproken(was volgens mij een gelegenheids-dj vooral met Kerst) maar het allereerste pakket was ingesproken door Dave Donkervoort(Radio 10 Gold)..later zijn er ook nog wat jingles ingesproken door Martin Stoker die toen nog niet zo bekend was maar die nu DE STEM is van RTL..ik heb deze info uit de eerste hand dus deze is zeer betrouwbaar! -+dance Het zou leuk zijn als dit station weer eens te beluisteren zou zijn in de complete oorspronkelijke bezetting..
Handhaving is Beheersing!

dj-chris

Bericht door dj-chris » 10 dec 2012 19:08

Buutsworld schreef: Dit zijn ze de grote 3 uit de randstad

Laser-Fm

DanceRadio

Ik mis in deze rij Freewave uit leiden, Radio Centraal en Hofstad Radio uit Den Haag

Iemand nog meer namen in de randstad?
Je hebt lokaal nieuws en wereldnieuws,alleen kan lokaal nieuws ook wereldnieuws zijn!

T. Le Com

Bericht door T. Le Com » 10 dec 2012 19:22

dj-chris schreef:
Buutsworld schreef: Dit zijn ze de grote 3 uit de randstad

Laser-Fm

DanceRadio

Ik mis in deze rij Freewave uit leiden, Radio Centraal en Hofstad Radio uit Den Haag

Iemand nog meer namen in de randstad?
O.A.:

DECIBEL RADIO AMSTERDAM
DISCO ACTION AMSTERDAM
SATELLITE EMPIRE AMSTERDAM
RADIO WEST AMSTERDAM
W.A.P.S. (WAVE AMSTERDAM POWER SOUND)
A.Q.S.(AMSTERDAM QUALITY SOUND)
RADIO CONTACT AMSTERDAM
RADIO CONTINUE AMSTERDAM
RADIO SJUUL
ATLANTIS AMSTERDAM
ATLANTIS ROTTERDAM
RADIO FUTURELINE AMSTERDAM
R.A.N. (RADIO AMSTERDAM NOORD)
RADIO EINSTEIN AMSTERDAM
QUALITY RADIO AMSTERDAM
V.R.L. AMSTERDAM
OCTAAF AMSTERDAM
RADIO STAR AMSTERDAM
ROULETTE 103 BAARN

En ik zal er best nog wel een paar vergeten zijn..
Handhaving is Beheersing!

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM » 11 dec 2012 09:16

En ik zal er best nog wel een paar vergeten zijn..
Tsja, de grote jongens van destijds; 24 uur per dag met goed geluid, duidelijk format, vaak professionele presentatie en (voor die tijd) mooie vormgeving met ingezongen jinglepakketten en reclameblokken. Toegegeven, de tijd was ook anders en het medialandschap zag er destijds totaal anders uit. Toch durf ik te beweren dat het merendeel van die stations beter klonken dan de meeste lokale omroepen van nu.

En om het rijtje van T. Le Com nog een beetje aan te vullen, hier nog wat jaren tachtig zenders die 24 uur per dag te beluisteren waren;

Keizerstad - Nijmegen
Delta - Nijmegen
Digitaal Hit FM - Baarn
Coastline - Den Helder
Centraal - Den Helder
Nova - Amsterdam
Waterland - Purmerend
Super - Amersfoort
Midstad - Utrecht
Contact - Nijmegen
Groeistad - Zoetermeer
Europoort - Hoek van Holland
Focus 103 - Heiloo
Centraal - Den Bosch
Columbia - Rotterdam
Dixicana - Arnhem
Telstar - Den Haag
Eldorado - Delft
Horizon - Enkhuizen
Ideaal FM - Enkhuizen
Eemland - Amersfoort
Free Radio - Rotterdam
Maasstad - Waalwijk
Starlight - Tilburg
Centraal - Den Haag
Randstad - Rotterdam
Nova - Gouda
Exclusief - Nijmegen
Mebora - Katwijk
Vlietstad - Voorschoten
Capelle - Capelle a/d IJssel
Popular - Middelburg
Entertainer - Leiden
Transatlantic - Rotterdam
Keistad - Amersfoort
S.R.C. - Culemborg
West - Haarlem
Benelux - Hilversum
Neutraal - Hilversum
Starlight - Uithoorn
De Glazen Stad - Westland
Stad - Den Haag
Eemstad 105 - Amersfoort
Amerika - Rotterdam
Amor - Rotterdam
Atlantic - Schiedam

.....en welke 'ik' dan nog vergeten ben :wink: :)) :)) :))
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

Plaats reactie