Welke piraten vind u prof. klinken?

Zijn ze in of uit de lucht? Waar komen ze binnen? Wie heeft de hoogste vermogens en waar vind je schema's?
paradiso

Re: Welke piraten vind u prof. klinken?

Bericht door paradiso » 15 mei 2012 15:18

ruudvee schreef:Omdat je alleen goeie (ABN) stemmen hebt in het westen van NL, maar daar kan je weer geen zender aan zetten.
De boeren zenders in het oosten houden het technisch langer vol, maar klinken weer nergens naar.
Jammer dat het weer denigrerend moet, ook in het oosten zijn genoeg mensen die prima ABN kunnen spreken, Waar kwam Edwin Evers ook alweer vandaan?
En als je iets schrijft, doe dan eerst een normaal onderzoekje, waarom gaat Meneer breakaway zijn spul anders testen in het oosten van Nederland? tevens het stukje Nederland waar een bijzonder evenement plaatsvindt, te weten de processing dag,
of zou dat er juist zijn omdat niemand het daar snapt :wink:

ruudvee

Bericht door ruudvee » 15 mei 2012 15:39

[url=http://carshownet.com]mercedes[/url]

paradiso

Bericht door paradiso » 15 mei 2012 16:39

http://www.ustream.tv/channel/6938076" onclick="window.open(this.href);return false; kijk daar maar even naar, en de muziekstream http://www.etherpiraten.com/etherpirate ... s/8012.wax" onclick="window.open(this.href);return false;,
Dat ze het in het oosten trouwens langer vol houden, heeft meer te maken met mentaliteit. zitten minder achter You tube, maar bouwen het spul nog zelf, of werken Hard om het te kunnen betalen :wink:

station-drz

Bericht door station-drz » 16 mei 2012 22:17

paradiso schreef:http://www.ustream.tv/channel/6938076 kijk daar maar even naar, en de muziekstream http://www.etherpiraten.com/etherpirate ... s/8012.wax" onclick="window.open(this.href);return false;,
Dat ze het in het oosten trouwens langer vol houden, heeft meer te maken met mentaliteit. zitten minder achter You tube, maar bouwen het spul nog zelf, of werken Hard om het te kunnen betalen :wink:

hahah de helden van TDR. sound is minder geweest, maar de muziek keuze is een reuze, daar kunnen de legale zenders nog een voorbeeld aan nemen! gewoon een giga mix draaien, van oude nl platen, happy hardcore, pop en rock. dan is iedereen te vreden! -smok
Hey ho, hey ho, je krijgt een orban niet cadeau! :))

www.Geesfm.nl de gezelligste lokale stations onder 1 dak!

Budweiser

Bericht door Budweiser » 16 mei 2012 22:31

station-drz schreef: maar de muziek keuze is een reuze, daar kunnen de legale zenders nog een voorbeeld aan nemen! gewoon een giga mix draaien, van oude nl platen, happy hardcore, pop en rock. dan is iedereen te vreden! -smok
hahaha ja, dat moet 538 gaan doen, beetje hollandse hits erbij, happy hardcore, dan gaan de luistercijfers helemaal sky high !! -bier

of toch niet... :roll:

@Paradiso : verwijs je naar dit station omdat dit een station is waar de dj's niet met accent praten, of verwijs je hiernaar omdat je ze prof vindt klinken?
Bababooey !
Twitter

LOS

Bericht door LOS » 17 mei 2012 12:16

Ja de TDR had daarnaast ook een reuze bereik tot ver in Friesland te beluisteren op de 94.5MHz.
Website: http://www.stationtdr.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
LOS van alles

Radio Contact

Bericht door Radio Contact » 17 mei 2012 14:34

Radio makkers of makers, Ik zit hier niet vaak maar als ik er ben lees ik toch op een een of andere manier iets over mij of aanverwant terug.Dit geld dan wel voor het westen in NL. Geweldig!
Bovendien hebt ik me eigenlijk nooit gerealiseerd dat je met 500 watt zend vermogen in de jaren negentig een groot publiek hebt kunnen bereiken:) Nou vooruit Ron, voor jou en de herinnering van toen (De oliebollen bakshow) gepresenteerd aangeleverd door (R.I.P) Ron Muller. De show was zeer oké op oudejaarsdag. Zo en zo veel leuke dj's die programma's maakten. Er was op een gegeven moment een jock die vanuit Gelderland, de zender Contact kon ontvangen.
Hij heeft daarop besloten om bij mij programma's te gaan maken!Ben even zijn naam kwijt. Gijs Hofman uit Alblasserdam.Contact kwam gewoon op draad bij hem thuis binnen op de tuner. Ja daar krijg je wel kippenvel van. Gijs kon trouwens leuk programma's maken. En natuurlijk jijzelf op de zender. Maar oké het ging om hoe professioneel een station de ether uitzendingen kon verrichtten in de 90's.We liepen in deze tijd niet ver, maar zeker wel vooruit op de legale zenders van toen en bovendien zonder pc gestuurde inbreng aan de programma''s.Dat filmpje op you-tube, van Centraal was in 1997 gewoon om de professionaliteit aan te sterken van dat station voor de film. Alles deden we puur met de handjes de geest en creativiteit maar vooral beleving.Ik had helemaal een hekel aan witjes of dodelijke momenten en was gemakkelijk 0.55 minuten bezig met een opname als er een fout werd gemaakt in de show, dan ging de hele show opnieuw over. Vermoeiend? Soms wel maar het moest goed zijn voordat het de ether in ging. Tegenwoordig neem ik het niet zo nauw meer want de tijd is erg schaars geworden. Voor jingles ging je steevast naar Ron. Altijd vriendelijk geprijsd en creatief bewerkstelligde producties.Ron, het is geen geheim dat ik altijd fan bent geweest van jou naam jingles.Alleen om die reden vond ik je geweldig bij Glazenstad en Contact. Man man man.... dat waren bij uitzonderingen compleet 7 inch singles, gevulde teksten en mooi gezongen door R.I.P Alfred Lagarde. Desree (Desiree Manders) van the 2 brothers on the 4th floor, mocht er ook zijn. Jij kwam er maar wat graag en hield er bijzondere interesse op na. Nou ja bijzonder? eigenlijk natuurlijk gewoon! Het testosteron van de man deed zijn natuurlijke werk.Wel ,terug naar nu. Tegenwoordig hebt ik de draad weer opgepakt om programma's te maken.Gewoon even terug trekken in de studio en lekker "door draaien". In dat kader Ron doe ik een beroep op jou. Voor mijn programma op FRR, doe ik op Zaterdag een programma draaien waarin ik iets nieuws wil hebben op het gebied van naam en station jingles. Te denken doe ik aan de gezongen station song die ik ook voor Contact hebt gemaakt. Zou dit gerealiseerd kunnen worden denk jij? Dit moet wel een tekst worden met: Maurice van der Bent (lalalalala) deze zomer bij jou!(lalalalala) het EK 2012 (lala) wordt ons feest (lalalalala) en jij zuipt je blauw (lalalalala) Mannen (lala) dit word een vel bevochtten strijd (lala) op de radio en op het veld (lala) Maurice van der Bent (lalalalala) Op de radio maken we iedereen een held . copyright @ Maurice van der Bent. Ik hoor het wel van je of ben je druk met de kleine? Misschien met vaders talent dat zij/hij, iets kan inspreken? Groetjes

Lees trouwens dat het bericht uit 2006 komt. En ik lees ook iets over het project PLUS-FM. Ook een bekend project van mij samen met Ron van het Hof alias Jostiband. De weekend dynamo. PLUS-FM en ook weer jingles gemaakt door ON-AIR. PLUS-FM vanuit de de Loosduinse hoofdstraat in Den-Haag (Loosduinen). Daar zat ik een keer met Kerst zo te genieten op het dak van het pand, dat ik er een uur op hebt gezeten met een goud gele raker in mijn hand om zo nog meer radio beleving te krijgen en voortdurend omhoog kijkend naar de zendmast hoe het toch bestaat dat via deze mast de dikke vette monsterhits de ether in werden geslingerd. Vrijdagavond steevast Jos Leo Joost en Maurice in mijn "cafe"woning. We tankten behoorlijk door en besloten gemakkelijk later op de avond om even met de Opel Commodore van Joost naar Limburg te gaan.Waarom en ook vooral......Limburg?Tja even stappen ze draaiden daar plaatjes uit onze 70/80 tijd.In de randstad was het anders stappen dan buiten de stad. Gekke tijd maar voor mij onvergetelijk.Nog een anekdote.
We stonden in de kroeg bij een bar een beetje baldadig te zijn.Er sloeg nog meer baldadigheid toe naarmate er meer werd gedronken....uiteraard.Dit resulteerde in een sporadische....wat zeg ik.... eenmalige actie om het noodzakelijke bij een deugd te plaatsen. Hoe.....? de gulp werd open geritst van ,mijn "Edwin broek" om vervolgens het lid uit de underwear te voorschijn te toveren en deze een juiste positie te geven richting het biertap-fonteintje en vervolgens het urine geel over de bar heen met een keurig nette boog in deze biertap fonteintje te torpederen. Uiteraard was de uitdaging dat je dit deed waar de barkeeper bij stond.Hee geen mietje hé' Ik laat het erbij. Het waren de wilde haren jaren. Tegenwoordig is het behoorlijk kalend aan het worden.

radiolady

Bericht door radiolady » 18 mei 2012 09:44

En na al die jaren is je spelling en interpunctie ook nostalgisch gebleven, applaus.
Overigens, "Ron Muller" leeft nog...

The Dj

Bericht door The Dj » 18 mei 2012 17:42

radiolady schreef:En na al die jaren is je spelling en interpunctie ook nostalgisch gebleven, applaus.

Ik denk dat mijn grote radio vriend (Maurice vd Bent/Radio Contact)
RAYMOND BALSINK, bedoelde, Raymond was van Ron Muller `n grote vriend,ik denk vandaar de verwarring
natuurlijk was Raymond ook een radio legende, super dikke Radio Dj, en spreekstem, voor commercials/jingles

Raymond Balsink
Werd geboren op 9 juli 1966 en overleed op 14 juni 1997 in Zaandam (Nederland) aan levercirrose.
Bron: http://www.rudygybels.be/inmemoriam.htm

Goed weekend allemaal, :wink:
Ron

Radio Contact

Bericht door Radio Contact » 18 mei 2012 21:02

radiolady schreef:En na al die jaren is je spelling en interpunctie ook nostalgisch gebleven, applaus.
Goedenavond "radio-sado".Ik las onlangs een bericht van je en was onder de indruk van je vocabulaire.Dat jij nu juist het applaus geeft,, (twee komma's)zorgt ervoor dat de bomen onze hemel reiken,,: leef het voort zeg het voort.
Geintje meis.
Trouwens hoe en waarom radio-lady? Bij welke titel volstaat deze naam? Ik ken je voor zover ik weet nog niet maar ben wel erg nieuwsgierig geworden.

Ron, inderdaad was het Balsink.

Groetjes,
Een heel fijn weekend en rust eens lekker uit. Morgen (Zaterdag) 15:00 uur ben ik er weer.
met ook oude jingles van Micheal Mortier uit Belgie.
Dit op verzoek in het tweede uur.

dubbeld

Re: techniek

Bericht door dubbeld » 24 sep 2012 12:41

DAZradio schreef:qua presentatie zijn er een aantal piraten in "het westen" die aardig proffesioneel kinken (ikzelf vond laser FM en starpoint altijd wel erg profi klinken). maar krijg tegenwoordig erg weinig meer mee vanuit "het westen".

maar qua techniek is men hier in twente aardig op pad om de legale stations voorbij te streven...

enkele namen:
- kanon van twente Bornerbroek
- powerliner weiteveen
- club maximaal fleringen
- combinatie jong en ontspoord uit Saasveld
- station Capri uit Bentelo(waarvan ook de presentatie op een aanzienlijk commercieler
niveau ligt als de rest van de piraten uit het oosten)
- station vrij twentekanaal uit Rossum
- Tukkerteam Harbrinkhoek
- MAD nieuwleusen / zwolle
- extreme kogel / firma marantz uit weerselo / fleringen
- piraten team weitemanslanden

-bier

ze zijn dan ook bijna allemaal inegsteld door de die hard/radio capri hemzelf!

station-drz

Re: techniek

Bericht door station-drz » 24 sep 2012 20:27

dubbeld schreef:
DAZradio schreef:qua presentatie zijn er een aantal piraten in "het westen" die aardig proffesioneel kinken (ikzelf vond laser FM en starpoint altijd wel erg profi klinken). maar krijg tegenwoordig erg weinig meer mee vanuit "het westen".

maar qua techniek is men hier in twente aardig op pad om de legale stations voorbij te streven...

enkele namen:
- kanon van twente Bornerbroek
- powerliner weiteveen
- club maximaal fleringen
- combinatie jong en ontspoord uit Saasveld
- station Capri uit Bentelo(waarvan ook de presentatie op een aanzienlijk commercieler
niveau ligt als de rest van de piraten uit het oosten)
- station vrij twentekanaal uit Rossum
- Tukkerteam Harbrinkhoek
- MAD nieuwleusen / zwolle
- extreme kogel / firma marantz uit weerselo / fleringen
- piraten team weitemanslanden

-bier

ze zijn dan ook bijna allemaal inegsteld door de die hard/radio capri hemzelf!
is die hard lid van de radio capri? dan ga ik nu maar snel sparen voor een leuke orban :))

fmpiraat

Bericht door fmpiraat » 25 sep 2012 21:25

Driekwart van de 'grotere' in twente/drenthe en omgeving hebben dikke processors. Al dan niet in combinatie met uitstekende randapparatuur. Veelal kunnen deze apparaatjes dus binnen de frequentiezwaai blijven. Helaas sturen ze het MPX signaal vaak iets te hard in de zender zodat deze toch een iets te grote zwaai geeft. Maar dat maakt niets uit dat gebeurt ook bij sommige legale omroepen.

Verder ben ik het met de dubbeld eens dat diehard bijna alle processors heeft ingeregeld. Daarbij moet ik zeggen, ze klinken foutloos maar vaak ook kleurloos. Ik weet het, over smaak valt niet te twisten en het is ook wat de eindgebruiker wil.

Verder ben ik het met de westerse RF'ers eens dat de presentatie zwaar onder de maat is. Laten we het houden op cultuur. Toch begint ook hierin al wel verandering te komen. Er zijn weer creatieve piraten die programma's maken uit het Noorden/Oosten.

big T

Bericht door big T » 25 sep 2012 21:50

Tot nu aan toe veel FM ers ter sprake gekomen.
Maar er zijn meer piraten die erg goed klinken, op de middengolf bijvoorbeeld.
Daar van moet genoemd worden;
Radio Atlantis
Radio 0511
De barones
Deze klinken strak en blijven binnen de norm voor AM
Sent from my laptop using Windows

station-drz

Bericht door station-drz » 25 sep 2012 23:43

fmpiraat schreef:Driekwart van de 'grotere' in twente/drenthe en omgeving hebben dikke processors. Al dan niet in combinatie met uitstekende randapparatuur. Veelal kunnen deze apparaatjes dus binnen de frequentiezwaai blijven. Helaas sturen ze het MPX signaal vaak iets te hard in de zender zodat deze toch een iets te grote zwaai geeft. Maar dat maakt niets uit dat gebeurt ook bij sommige legale omroepen.

Verder ben ik het met de dubbeld eens dat diehard bijna alle processors heeft ingeregeld. Daarbij moet ik zeggen, ze klinken foutloos maar vaak ook kleurloos. Ik weet het, over smaak valt niet te twisten en het is ook wat de eindgebruiker wil.

Verder ben ik het met de westerse RF'ers eens dat de presentatie zwaar onder de maat is. Laten we het houden op cultuur. Toch begint ook hierin al wel verandering te komen. Er zijn weer creatieve piraten die programma's maken uit het Noorden/Oosten.
ik neem aan dat de processors ingeregeld worden naar de smaak van de eigenaar.
als de eigenaar van kleurloos processen houd, dan zullen ze daarom wel kleur loos klinken.

daarbij vind ik dat de capri radio toch echt een prima sound neer zet, en absoluut niet kleur loos klinkt. (correct me if im wrong :)) )

maar verder ben ik het met je eens dat er hier in het noorden en voor al twente (orbans) en drenthe (omnia's ) veel dure processoren aan de band komen. het lijkt wel mode te zijn, om een dure processor te hebben, aangezien bij een groot aantal piraten toch nog wel wat aan de sound te wensen over laat. Ze klinken niet slecht, maar echt goed is het ook niet te noemen.

nu is het ook hogere wiskunde om zulke processoren in te regelen, en dat zal veelal over schat worden is mijn beleving.

mvg wouter

Plaats reactie