Welke piraten vind u prof. klinken?

Zijn ze in of uit de lucht? Waar komen ze binnen? Wie heeft de hoogste vermogens en waar vind je schema's?

Moderator: admin6

Plaats reactie
jessica

Re: Welke piraten vind u prof. klinken?

Bericht door jessica » 12 feb 2011 14:33

ransbeek schreef:Hier in Belgiê piraat spelen is geen enkel probleem. Met RVR 30 en db dipolltje buiten op 94.4. Stoor niemand en niemand kijkt er naar om. Controle of inval is hier geen sprake van !!!.
Zijn er veel piraten daar? En zijn er ook goede professionele piraten in Belgie? Hebben ze een internetstream. Ik wil daar graag naar luisteren.

hotradio

Bericht door hotradio » 12 feb 2011 22:14

kokoko schreef:
morningdj schreef:Uh sorry hoor, maar dit topic is van #2006! Fijn dat je er zo op tijd bij bent, maar dit is wel een beetje topic shooten. Daar houden we niet zo van hier. Dan hebben we liever dat je een nieuw topic opent.
Nou nou, en als ik een nieuw topic start verwijs u weer naar dit topic zeker :roll: :lol:
Precies, zo is het.

Ik vind je verhaal mooi trouwens. Heb veel geluisterd naar de Haagse zenders in de jaren 90. Ben zelf ooit eens bij John van Centraal op de koffie geweest. Topgozer met een wereldzender destijds. Klonk als een speer.
Ook Maurice van Contact was een gezellige vent. Superstrakke radio met mooie jingles.

Jammer dat het over is...

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM » 12 feb 2011 23:14

Ook Maurice van Contact was een gezellige vent. Superstrakke radio met mooie jingles.

Idd geen 'geleende' jingles van Contact Nijmegen, maar een prachtig eigen pakket. Geloof dat eerder Baccara uit Den Haag met hetzelfde pakket zat...kwam dat niet bij On Air Records vandaan ?
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

hotradio

Bericht door hotradio » 12 feb 2011 23:19

Ja ik geloof het wel. Bij Ron.
Hoe heette die kerel met die zware stem ook alweer die in de Contactjingles te horen was? Achternaam Roos, voornaam Pim ofzo? Superjingles.

kokoko

Bericht door kokoko » 13 feb 2011 01:17

hotradio schreef:Ja ik geloof het wel. Bij Ron.
Hoe heette die kerel met die zware stem ook alweer die in de Contactjingles te horen was? Achternaam Roos, voornaam Pim ofzo? Superjingles.
Inderdaad, Pim Roos. Werkt tegenwoordig veel voor Rlt-Tv programma's, programs aan elkaar lullen enzo. Heeft ook destijds veel jingles ingezongen voor Huricane FM van good old Ruud. :cool:

The Dj

Bericht door The Dj » 14 mei 2012 01:05

Madurodam FM schreef:

Idd geen 'geleende' jingles van Contact Nijmegen, maar een prachtig eigen pakket. Geloof dat eerder Baccara uit Den Haag met hetzelfde pakket zat...kwam dat niet bij On Air Records vandaan ?
Hallo Radio vrienden, wat leuk om te lezen dat er nog steeds word gepraat over On Air Records, en overmij op dit forum :wink: klopt helemaal, Maurice van Contact uit Den Haag, Ruud van Hurricane Fm uit Rijswijk waren vast klanten van On Air, ergens in 2003 ben ik ermee gestopt met on air, het bedrijfje werd toen overgenomen door een reklame bureau uit rotterdam, bleef wel op de achtergrond werken, maar ben ermee gestopt, omdat ze niet naar de kwaliteit keken, eerder naar de eurie`s, niks voormij, het was meer `n uitdehand gelopen hobby het maken van DJ / station ID`s.....
maar werkte wel met professionele zang en spreekstemmen...

Ja ik werkte veel met Pim, lekkere zware zang/spreekstem, en als mens gewoon goed om mee te werken.
zat wel elke maand in de http://www.fendalsound.nl/artists/produ ... #producers
en als je goed kijkt, mijn naam kom je vanzelf wel tegen.. :wink:
Mijn home studio, is er nog steeds,Pro Tools 10, en Sonar X1 worden nog steeds zo nu en dan gebruikt dus wie weet, het bloed kruipt waar het niet gaan kan, maar heb het te druk met mijn eigen werk, en sindskort trotse opa, en dat op me 47ste...dus heb me handen vol..ha..ha ja aan luiers.. :lol:

oke vooruit voor de liefhebbers... :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=B12Ddut6 ... ure=relmfu

http://www.youtube.com/watch?v=IjCg6r9G1iA&feature=plcp

vriendelijke groet Radio vrienden
Ron

T. Le Com

Bericht door T. Le Com » 14 mei 2012 09:35

Vandaag de dag zijn er geen professionele piraten meer te beluisteren..het beste wat Nederland als professionele piraat heeft neergezet op dit gebied was is en blijft Decibel Amsterdam met John Holden(Curry), Jeroen van Inkel, Daniel Dekker(jawel nu Tros) Rene de Leeuw, Lion Keezer, Hanno Dik enzovoort..jongens die stuk voor stuk ook goed tot zeer goed terecht zijn gekomen in het Nederlandse radiolandschap...
Handhaving is Beheersing!

LOS

Bericht door LOS » 14 mei 2012 13:41

Waardoor zou dit komen dat er geen professionele piraten meer uitzenden volgens jouw? Leuk dat je mijn topic nog wist te vinden uit 2006.
LOS van alles

ruudvee

Bericht door ruudvee » 14 mei 2012 15:47

Omdat je alleen goeie (ABN) stemmen hebt in het westen van NL, maar daar kan je weer geen zender aan zetten.
De boeren zenders in het oosten houden het technisch langer vol, maar klinken weer nergens naar.
[url=http://carshownet.com]mercedes[/url]

T. Le Com

Bericht door T. Le Com » 14 mei 2012 19:35

LOS schreef:Waardoor zou dit komen dat er geen professionele piraten meer uitzenden volgens jouw? Leuk dat je mijn topic nog wist te vinden uit 2006.
Dat is niet meer dan logisch..toen het illegaal uitzenden een economisch delict werd en er grote naheffingen van de belastingdienst kwamen(410.000 gulden voor Octaaf Amsterdam in 1987) was het snel gedaan met de pret..
Handhaving is Beheersing!

jessica

Bericht door jessica » 15 mei 2012 02:34

Unique FM, Decibel Radio Amsterdam en DigitaalHit Fm uit Baarn waren ooit zeer professionele "piraten" In Nijmegen zaten ook een paar goede, maar daar heb ik zelf nooit echt naar kunnnen luisteren. Nu helaas niet meer van dat soort radio te horen. Ron van der Zee is op Bonaire nadat DigitaalFm over was MegaFm begonnen. Op Curacao en Bonaire wordt ook nog leuke radio gemaakt. Wel legaal daar.

dancefreak

Bericht door dancefreak » 15 mei 2012 10:38

Those were the days...
Niet alleen naheffingen van de belastingdienst zorgden ervoor dat het einde van de 80-er jaren piraterij de kop werd ingedrukt, maar ook het feit dat het ECHT strafbaar werd door middel van het toepassen van artikel 140 (Deelneming aan een organisatie die tot oogmerk heeft het plegen van misdrijven) deed de meesten toen beseffen dat ze beter een legale weg konden bewandelen.

LOS

Bericht door LOS » 15 mei 2012 11:04

Denk dat er in de jaren '80 ook mee werkte dat de gehele FM band leeg was. Je had alleen Radio 3 als pop zender. Toen mijn neef in het noorden nog illegaal uitzond waren er klas genoten die hem wel hebben gehoord. De kans was dan ook groter dat iemand op je afstemde dan nu. De meeste piraten zenders zenden helaas alleen maar smart lappen en piraten muziek uit. Dit terwijl er zoveel andere keuze qua muziek is.
LOS van alles

neutraal? Die ken ik wel

Bericht door neutraal? Die ken ik wel » 15 mei 2012 11:18

Iemand die weet hoe het in België ervoor staat?
Ik sprak wel eens iemand die vertelde, dat de boete ook daar erg hoog was geworden en er geen piraten meer zijn, maar hoor tegengestelde verhalen.

dancefreak

Bericht door dancefreak » 15 mei 2012 12:55

In België is het meer een kwestie van legaal uitzenden, maar dan met veel te veel vermogen waardoor het eigenlijk ook weer illegaal is.

Plaats reactie