Radio Geheime Piraat

Zijn ze in of uit de lucht? Waar komen ze binnen? Wie heeft de hoogste vermogens en waar vind je schema's?

Moderator: admin6

Plaats reactie
big T

Re: Radio Geheime Piraat

Bericht door big T »

De wet is er vrij strikt in, mag niet.
Amateurs (zend) hebben een kleine uitzondering hier op.
Sent from my laptop using Windows

fdboer

Bericht door fdboer »

big T schreef:
04 feb 2020 17:00
Zelfs zendamateurs mogen geen berichten van 3den doorgeven waarbij andere zendamateurs ook al onder die 'derden' vallen. De enige uitzonderingen zijn repeaters met een ATOF (en herkenbaar aan hun PI call).

Alles wat herdistribueerd wordt via internetkanalen is op zijn minst onderhevig aan copyright en daarnaast aan wetgeving. Dat het gebeurd en dat er geen consequenties zijn wil nog niet zeggen dat het legaal is.

Zolang het binnen de muren van je radiokamertje blijft staat het je vrij proberen te ontvangen wat je wil.

Echtwel

Bericht door Echtwel »

fdboer schreef:
05 feb 2020 09:17
big T schreef:
04 feb 2020 17:00
Zelfs zendamateurs mogen geen berichten van 3den doorgeven waarbij andere zendamateurs ook al onder die 'derden' vallen. De enige uitzonderingen zijn repeaters met een ATOF (en herkenbaar aan hun PI call).

Alles wat herdistribueerd wordt via internetkanalen is op zijn minst onderhevig aan copyright en daarnaast aan wetgeving. Dat het gebeurd en dat er geen consequenties zijn wil nog niet zeggen dat het legaal is.

Zolang het binnen de muren van je radiokamertje blijft staat het je vrij proberen te ontvangen wat je wil.
Volgens mij was het een examen vraag mag je een verbinding tussen 2 amateurs opnemen en her uitzenden en was het antwoord ja . Dus free to air amateurs op de 70 cm band mag her uit gezonden worden op internet dus ook free to air radiobanden als de inhoud maar ongecodeerd is

Even terug naar het onderwerp als de AT roep je stoort moet ze dat kunnen bewijzen ( door middel van opnamen bij een evt rechtszaak en daar twijfel ik aan, het is het standaard antwoord van de AT neemt niet weg dat het niet mag en neemt niet weg dat sommige piraten met hun kw zender bijvoorbeeld 538 er uit drukken of een zender uit Duitsland... daar is / was ook bewijs van ...maar gewoon roepen dat ze vliegtuigen storen vind ik onjuist en niet onderbouwd door de AT is niet van deze tijd zeker omdat de luchtvaart en de politie veel gebruik maken van digitaal modus ...
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)

fdboer

Bericht door fdboer »

Mbt. het eerste punt: https://www.agentschaptelecom.nl/onderw ... ters-thuis
Dat gaat welliswaar over digipeaters, maar doet aan het concept niet af.

Volgens mij is luchtvaart communicatie nog steeds AM, de voornaamste 'innovatie' op dat gebied was dat ze een 8,33 kHz raster zijn overgestapt. Ook geleidingssystemen als ILS is weinig digitaals aan, de luchtvaartsector is tamelijk conservatief als het op techniek aankomt.

Overigens is een melding van een piloot naar mijn idee gewoon bewijs, ik kan me niet voorstellen dat een piloot tijdens de landing besluit om een specifieke piraat dwars te willen zitten, die tijd is er niet. Daarnaast kan het AT nooit opnames hebben van signalen op die betreffende locatie want daar staan geen luisterposten. Overigens maakt het voor een rechtzaak niet uit of er gestoord is in de luchtvaartband, etherpiraten zijn per definitie illegaal bezig en aantonen dat ze in de lucht waren is voldoende.

Waarom hamer je zo op dat bewijs echtwel?

Echtwel

Bericht door Echtwel »

Omdat dat niet bestaat op 1 fragment Tv verslag gemaakt door de nos ......& die als je goed luisteren de storing van de piraat NIET door de piloot wordt bevestigd alleen door de verkeerstoren
Overigens neemt dit niet niet weg dat ( natuurlijk ) radio piraten niet mag en men zich aan de wet behoord te houden.
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)

HansTNX

Bericht door HansTNX »

Zeer interessante discussie, zal ‘r (ook) eens over nadenken..;)!
Iedereen vindt hier van alles en iedereen iets.... .

Lijkt me zinvol dat alle discussiedeelnemers zich eens afvragen af wanneer (!) en waarom er behoefte ontstond aan een vorm van regulering en daaruit voortvloeiend het ‘toe-eigenen’ van freq.ruimte...?
Las daareven ‘dat etherpiraten (anno eeuw 21) zich asociaal/narcistisch zouden gedragen’..., denk dit (overtuigd!) te mogen en moeten corrigeren tot enkele zeldzame exemplaren uit deze ‘laatste groep der Mohikanen’.
De groep die (check tijdlijn) ooit begon met Wetmatige ether-regulering alsook handhaving, was deze kwalificatie zeker ook waardig...; hiervoor geldt, een even oud, Hollands gezegde: de pot verwijt de ketel, enz. ;)!
Zou willen voorstellen deze kwalificatie niet meer te willen bezigen, zeker niet in de generaliserende zin. Noem dan man en paard.

Dan, evenzo generaliserend, het imago van etherpiraten systematisch bezoedelend, door deze groep te beschuldigen van crimineel gedrag, door iedere gelegenheid aan te grijpen publiekelijk te blijven herhalen dat vliegtuigen kunnen crashen, loodsboten niet uit kunnen rukken, hulpdiensten gehinderd kunnen worden agv communicatief storende gevolgen door piraterij-activiteit. Dit is een pertinente leugen.

Alleen dan(!) deze feiten noemen als dit onomstotelijk is bewezen. Inderdaad middels bijv. opname-fragmenten van de cvr bij storing ondervonden in de cockpit, of eenzelfde fragment uit ‘band’opname uit de verkeerstoren.

Inderdaad heeft de heer F de Boer gelijk dat het zenden an sich een overtreding is. Er kan derhalve altijd teruggevallen worden op ‘regel 1’: de Wetgever heeft altijd gelijk’....(Recht is vaak krom...;))!
Indien bewijsvoering, als bovenstaand besproken, onnodig wordt geacht, geldt simpelweg ‘regel 2’: indien de Wetgever geen gelijk heeft (dat is in deze ook!) dan geldt automatisch een verwijzing naar regel 1.....;)! Zo ‘simpel’ is het.....!

Voorlopig afsluitend verwijs ik weer naar de geschiedkundige totstandkoming (tot op heden) van ether-regulering en -handhaving.
Samengevat: Overheden in deze (t/m heden) hebben ‘er een potje van gemaakt’.
We hebben het ermee te doen..., tot nader order ;)!

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

HansTNX schreef:
11 feb 2020 20:13
Dan, evenzo generaliserend, het imago van etherpiraten systematisch bezoedelend, door deze groep te beschuldigen van crimineel gedrag, door iedere gelegenheid aan te grijpen publiekelijk te blijven herhalen dat vliegtuigen kunnen crashen, loodsboten niet uit kunnen rukken, hulpdiensten gehinderd kunnen worden agv communicatief storende gevolgen door piraterij-activiteit. Dit is een pertinente leugen.

Alleen dan(!) deze feiten noemen als dit onomstotelijk is bewezen. Inderdaad middels bijv. opname-fragmenten van de cvr bij storing ondervonden in de cockpit, of eenzelfde fragment uit ‘band’opname uit de verkeerstoren.
Dat is precies het punt wat ik meermaals heb geprobeerd te maken. Maar sommigen willen dat maar niet horen.

Overigens is criminaliseren en dramatiseren een tactiek van justitie om de publieke opinie en de rechtspraak te beïnvloeden. Ga maar eens naar een rechtszaak toe. Ongeacht de aardt van het misdrijf, de officier van justitie heeft het bij de rechter altijd over 'wat er had kunnen gebeuren'. En als de verdachte die dramatiek tegenspreekt, dan is die uiteraard aan het bagataliseren.

HansTNX

Bericht door HansTNX »

Beste Lokale Ster..,

ik beschik hier -ergens- over (gewoon v/h internet geplukt overigens) documenten die jouw, maar ook mijn uitspraken in deze staven. Zal ze opzoeken en -met bronvermelding- (auteursrecht ;)) hier ‘publiceren’.

De schrijver dezes heeft juist diens werk over en -uiteraard- ook voor ‘onze’ doelgroep geschreven. (Meen afkomstig werkgroep Universiteit Wageningen?!)

Liep per toeval tegen deze topic aan op dit voor mij nieuw forum, interessant wel!
Hoop in zake dit topic op respondenten uit alle lagen van onze ZA-samenleving ;), kan constructief zijn!

Groet, Hans

HansTNX

Bericht door HansTNX »

Heb ‘t het linkje naar hierboven bedoeld document gevonden Lokale Ster.
Moet ‘r zelf ook weer ‘even’ doorheen om juist de relevante passages vwb systematische imago-beinvloeding te kunnen duiden.., je kan ‘t zelf ook even doen.

Heb evt. nog oudere stukken..., deze heksenhacht eindigt (nog) niet in 2020....; een kentering gaat zeker komen....;)!
Zal ‘t linkje zo proberen te plakken...., beetje problematisch zo op t foontje ;).

https://edepot.wur.nl/419207

https://www.amsadvocaten.nl/woordenboek ... ht/laster/

Plaats reactie