Radio Baccara

Zijn ze in of uit de lucht? Waar komen ze binnen? Wie heeft de hoogste vermogens en waar vind je schema's?
Plaats reactie
Echtwel

Radio Baccara

Bericht door Echtwel » 22 jan 2013 23:33

Radio Baccara [ DEN HAAG ] is een Tribute website gestart. De beruchte Haagse piraat zond in de jaren 90’s uit via 93.8 MHz, [na deze tijd werd dit station overgenomen door Radio Centraal die later weer verhuizende naar de bekende 922].

Het oproep [ gevonden / zie bron]

Bij deze wordt er een oproep gedaan op internet aan alle mensen die oude bestanden / foto’s / krantenknipsels hebben uit het beruchte Radio Baccara tijd [ let op het gaat dus om de Haagse Baccara :D ].
Er zijn wat mensen bezig met een tribute website en dat is altijd leuk vandaar ook via dit forum een oproep.
Ik zou zeggen zet het voort. -+dance

Bron : http://www.radiobaccara.net" onclick="window.open(this.href);return false;

Madurodam FM

Re: Radio Baccara

Bericht door Madurodam FM » 23 jan 2013 07:58

Goed om te horen ! Vond het persoonlijk een heerlijk station om naar te luisteren; veel Italo maar niet enkel dat. Jij zegt nu dat (het nieuwe) Centraal destijds Baccara overnam...maar ik kan me niet beter herinneren dat je beide stations naast elkaar had en zij zichzelf richting adverteerders presenteerde als 'de 2 van Den Haag' (met zo'n promo 'terwijl de rest van Nederland zit opgescheept met saaie praatradio, valt er in Den Haag eindelijk weer wat te beleven' ) Idd, mooie tijd. Ik ben erg benieuwd wat er allemaal aan opnamemateriaal boven water gaat komen. Vond overigens de eigen jingles (buiten de standaard jingles van Baccara Sint Truiden) fantastisch. Hopen dat ze die ook gaan plaatsen op de site.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

T. Le Com

Bericht door T. Le Com » 23 jan 2013 11:53

Nog nooit van Baccara gehoord maar dit blijven leuke initiatieven! -+dance -+dance -+dance
Handhaving is Beheersing!

Echtwel

Bericht door Echtwel » 24 jan 2013 08:52

Madurodam FM schreef:Goed om te horen ! Vond het persoonlijk een heerlijk station om naar te luisteren; veel Italo maar niet enkel dat. Jij zegt nu dat (het nieuwe) Centraal destijds Baccara overnam...maar ik kan me niet beter herinneren dat je beide stations naast elkaar had en zij zichzelf richting adverteerders presenteerde als 'de 2 van Den Haag' (met zo'n promo 'terwijl de rest van Nederland zit opgescheept met saaie praatradio, valt er in Den Haag eindelijk weer wat te beleven' ) Idd, mooie tijd. Ik ben erg benieuwd wat er allemaal aan opnamemateriaal boven water gaat komen. Vond overigens de eigen jingles (buiten de standaard jingles van Baccara Sint Truiden) fantastisch. Hopen dat ze die ook gaan plaatsen op de site.
De 3 van Den Haag daar zat Baccara 100% niet bij
de 3 van Den Haag waren - Centraal 92.2 - Nova 98.5 - Radio Stad Den Haag 97.2 ( die inmiddels terug was op FM na van de kabel afgeschopt te zijn :)) )

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM » 24 jan 2013 09:28

Klopt 'Echtwel' dat was in een nog latere periode. In de jaren '80 had je de '4 van Den Haag' (Telstar, Hofstad, Centraal en Constant) met de start van Baccara op 93.8 presenteerde zij zichzelf tesamen met het nieuwe Centraal als 'de 2 van Den Haag' zodat adverteerders op beide stations te horen waren. Ik zal voor je gaan zoeken naar die wervingsspot van Baccara en Centraal waarin zij zichzelf de twee van Den Haag noemen.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

Echtwel

Bericht door Echtwel » 24 jan 2013 10:26

oke zet hem andres ff on-line atlijd leuk voor de freaks :)) -+dance

Echtwel

Bericht door Echtwel » 20 nov 2017 07:11

Alvast "de geruchten stroom op gang brengen" met deze tijdelijke link.........

http://wqd.nl/radiobaccara

zet hem onder je " Favorieten " en mis niks in december ...... :))

Plaats reactie