Radiopiraat via DAB+ ?

Zijn ze in of uit de lucht? Waar komen ze binnen? Wie heeft de hoogste vermogens en waar vind je schema's?
v.ijl

Re: Radiopiraat via DAB+ ?

Bericht door v.ijl » 25 sep 2013 21:20

radiogolfje schreef:Bij de OLON moeten ze beginnen om honkbal knuppels uit te gaan delen, dan kunnen al die lokalos die niet willen samenwerken en elkaar als concurrent zien elkaar op die manier de strijd aan gaan.
Als men dan na het gevecht wel de knuppels ontsmet anders lopen de slachtoffers na het volgend gevecht een bloed (of alcohol) vergiftiging op..... :lol:

Wat is dan het verschil tussen de piraat en de lokalo? :)) :))
en dan is er koffie......

radiogolfje

Bericht door radiogolfje » 25 sep 2013 21:40

Piraten zitten met elkaar in de kroeg of komen tijdens de uitzendingen bij elkaar voor de sterke verhalen en een biertje enz.

Lokalo's zien elkaar als concurenten.
www.dabpartners.nl voor lokale DAB zenders.

jren

Bericht door jren » 05 feb 2014 10:58

radiogolfje schreef:Piraten zitten met elkaar in de kroeg of komen tijdens de uitzendingen bij elkaar voor de sterke verhalen en een biertje enz.

Romantiseer het nou niet. Piraten zijn mensen die moedwillig de wet overtreden en met elkaar in de kroeg of tijdens uitzendingen aan het bier en/of de microfoon zitten om sterke verhalen naar gasten en eventuele luisteraars (en wellicht de AT) te strooien.

Lokalo's zijn binnen de wet bezig om elkaars concurrent te zijn en af en toe dezelfde bagger uit te zenden.

Ik denk (hoop) dat DAB+ voor de legale stations wordt en dat de piraten (mede om wille van de kosten) de FM-band zal blijven kiezen als doorgeefmedium van zendersterkte, een strakke band en overgemoduleerde spraak en muziek.

....... Alhoewel sommige piraten een heel mooi strak en schoon stereosignaal doorgeven op een frequentie waar ze niemand storen. Het blijft niet legaal maar hulde voor deze nette werkwijze.

station-drz

Bericht door station-drz » 07 feb 2014 21:21

jren schreef:
radiogolfje schreef:Piraten zitten met elkaar in de kroeg of komen tijdens de uitzendingen bij elkaar voor de sterke verhalen en een biertje enz.

Romantiseer het nou niet. Piraten zijn mensen die moedwillig de wet overtreden en met elkaar in de kroeg of tijdens uitzendingen aan het bier en/of de microfoon zitten om sterke verhalen naar gasten en eventuele luisteraars (en wellicht de AT) te strooien.

Lokalo's zijn binnen de wet bezig om elkaars concurrent te zijn en af en toe dezelfde bagger uit te zenden.

Ik denk (hoop) dat DAB+ voor de legale stations wordt en dat de piraten (mede om wille van de kosten) de FM-band zal blijven kiezen als doorgeefmedium van zendersterkte, een strakke band en overgemoduleerde spraak en muziek.

....... Alhoewel sommige piraten een heel mooi strak en schoon stereosignaal doorgeven op een frequentie waar ze niemand storen. Het blijft niet legaal maar hulde voor deze nette werkwijze.

en we hebben weer een gevalletje die slaat dus werkelijk de plank mis,

piraten zijn er om de muziek die men niet als muziek meer ziet te draaien, en onder het genot van een natje en een droogje een gezellige avond aankleed met wat muziek voor de liefhebber
vele kopieën 1 origineel: Tip Top Radio!

www.tiptopradio.nl

station-drz

Bericht door station-drz » 07 feb 2014 21:21

jren schreef:

-

www.tiptopradio.nl

tspronsen

Bericht door tspronsen » 07 feb 2014 23:07

station-drz schreef:piraten zijn er om de muziek die men niet als muziek meer ziet te draaien, en onder het genot van een natje en een droogje een gezellige avond aankleed met wat muziek voor de liefhebber
Hoe mooi je het ook brengt, het blijft moedwillig de wet overtreden.

station-drz

Bericht door station-drz » 07 feb 2014 23:27

daar geef ik u 100% gelijk in, en dat stootte mij ook niet tegen de borst, wel stak het mij de zin welke er op volgde.

www.tiptopradio.nl

TheAdrie1962

Bericht door TheAdrie1962 » 07 feb 2014 23:53

Met internet radio is het toch ook mogelijk om piraten muziek te draaien, ik ken paar mensen die op toerbeurten op hun eigen pc met elkaar op die manier smartlappen draaien, zij betalen dan per pc zo, n 15 euro aan Buma Stemra, wat de stream kost weet ik zo niet, hartstikke legaal allemaal :smile:
Liever een KPN DAB+ sensatie dan de honderdste BP her-syngronisatie

tspronsen

Bericht door tspronsen » 08 feb 2014 08:44

TheAdrie1962 schreef:Met internet radio is het toch ook mogelijk om piraten muziek te draaien
Volgens mij gaat het vooral om het spelen met een zender, kijken hoever je kunt komen en de spanning van het illegaal bezig zijn. Als je daar op kickt dan is streamen via internet saai.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 27 sep 2017 14:17

Your Choice

Bericht door Your Choice » 27 sep 2017 23:06

Wat doet dit kasje en voor welke functies wordt dit gebruikt?
Neem aan dat het niet gebruikt wordt om uit te zenden en te beluisteren is op een gewone radio?
En wat is het bereik ervan?

Echtwel

Bericht door Echtwel » 27 sep 2017 23:33

Voor de mensen die echt willen hobbyen :)) :))
zie

https://www.youtube.com/watch?v=qGWaVoJuBP4

This video replaces the previous version uploaded on the 19th April 2015. A working end to end DAB Transmission demonstration using low powered PCs and the ODR DAB SDR mmbTools. This shows Station's audio being encode into MP2 from an unbalanced audio input with two further radio stations being encoded from mp3 audio streams. When then transmit the signal under Suppressed Radiation Conditions using the fantastic Hack RF.

BRON YOUTUBE

audiofreak1

Bericht door audiofreak1 » 28 sep 2017 20:58

DAB+ stentor zender?? Net als vroeger lekker piraten!

Echtwel

Bericht door Echtwel » 28 sep 2017 23:52

Vergis je niet het zal om een paar 10 MW watts gaan maar dan moet je nog een eindtrapje er bij hebben , het begin is er.
Al denk ik dat de AT hier niet blij mee is laten we zeggen dat je op dummyload naar harte lust mag "experimenteren " in de UK blijkt dat zo te zijn.
Ik denk dat een gemiddelde luisteraar met dab+ radio er niet blij mee is. Die luisteren toch alleen naar de grote jongens ...

sverrips

Bericht door sverrips » 17 okt 2017 17:37

@radiogolfje..... hoezo ? De doelstelling van een lokale omroep is nog steeds lokale informatie brengen en je met lokale dingen bezig houden, iets dat ook onze gemeente ziet. Wij voelen niks voor samenwerking voor een streek omroep om vervolgens op de stoel van Omroep Gelderland te gaan zitten. Volgens mij is het doel dus meerwaarden brengen op lokaal niveau !
https://internetradio.one Tijdelijk (tot 1-1-2018) rondom Wageningen op DAB+ (7B 190.640 MHZ -> ONE)

Plaats reactie