DHD 4200/5200 bedienen met streamdeck

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

Plaats reactie
rene_m

DHD 4200/5200 bedienen met streamdeck

Bericht door rene_m »

Weet iemand een manier hoe ik mijn DHD kan bedienen met een streamdeck? Er is een plugin (gemaakt door DHD) voor de nieuwere versies DHD maar niet voor deze tafel. Ik vond een plugin "Command Sender" die kan TCP en/of UDP commando's naar een bepaald ip-adres/poort sturen, ik denk dat die tool zou moeten kunnen werken, ik heb alleen geen idee hoe ik het verder moet aanpakken.
Daniel.

Re: DHD 4200/5200 bedienen met streamdeck

Bericht door Daniel. »

De makkelijkste manier is via Ember+ icm Bitfocus Companion. Je maakt dan een Ember+ listener aan in je toolbox en in companion heb je dan tweewegs-GPIO.
DaletBoy

Bericht door DaletBoy »

Ik denk dat je een 4200 hebt met een 852b controller? Dus Toolbox 5? Je zou BroadcastThings (van de maker van mAirList) kunnen proberen. Dit is een protocol converter, dan kun je naar heel veel protocollen toe. En dus ook weer via Companion naar een Streamdeck. (via Mqtt bijvoorbeeld)
Daniel.

Bericht door Daniel. »

DaletBoy schreef: 20 mei 2025 19:46 Ik denk dat je een 4200 hebt met een 852b controller? Dus Toolbox 5? Je zou BroadcastThings (van de maker van mAirList) kunnen proberen. Dit is een protocol converter, dan kun je naar heel veel protocollen toe. En dus ook weer via Companion naar een Streamdeck. (via Mqtt bijvoorbeeld)
Ik heb even in TB5 zitten rondklikken en je hebt gelijk. Die Ember+ zit er wel in maar niet met een 4200. Op zich moet het ook wel te doen zijn om een DHD ECP module te schrijven voor companion. Ik zag op Github dat hier al door iemand om gevraagd is.
rene_m

Bericht door rene_m »

Ik gebruik inderdaad een 4200 met een 852 controller en dus toolbox 5. Dat BroadcastThings gebruik ik al, heel handig om je logische functies mee te maken/bekijken maar dan heb ik het over de BroadcastThings Explore, die is gratis. Ik neem aan dat @DaletBoy BroadcastThings Connect bedoeld. Kost even 850 euro, of is er ook een gratis versie van? Ik zoek voor mijn hobby uiteraard iets voordeligers, eigenlijk gratis aangezien die officiele DHD plugin voor StreamDeck ook gratis is.
Plaats reactie