Streamer045 schreef: ↑09 dec 2022 11:17
Op locatie b wil ik geen zware kasten mee slepen enkel licht zoals een muziek laptop voorbeeld bcm) in mijn geval marell.
Vandaar dat ik dacht aan de exstreamer van barrix. ik kom verder niet veel tegen online. ja orban, en de bekendere prosccesing van de dsp mini.
De opmerking van Aart blijft nog steeds staan: waarom een hardwarematige oplossing als je toch al een laptop hebt (op de mobiele lokatie) van waaruit je softwarematig kunt streamen naar de Proppfrexx doos of andere lokatie om het door Proppfrexx op te laten pikken. Begrijp me goed, de Barrixjes zijn best leuk, maar voor die prijs koop je al bijna een nieuwe laptop die het encoderen (en zelfs als het nog met ST geprocessed zou moeten worden) op z'n sloffen doet.
Uit je teksten krijg ik het gevoel dat je af en toe Processing en Encoding door elkaar haalt; functioneel zou je die moeten scheiden voor jezelf en een plaatje moeten maken hoe je het op wilt stellen. Zorg dat je in je pad van audio naar uiteindelijke Icecast server maar 1x processing hebt, terwijl je best meerdere malen encoding mag hebben (niet ideaal, maar het kan). Dus als je Studio B opgepikt wordt door Studio A en daar voor alles processing gebeurd dan is het OK; als echter Studio B niet via Studio A gaat heb je ook in B processing nodig. Encoding heb je altijd nodig als je van "audio" naar "IP" gaat. De Barrix is, als al aangegeven, puur een encoder. Terwijl StereoTool naast processing ook Encoding kan doen (en je dat mogelijk nu doet op je Proppfrexx machine, maar het kan ook dat je de encoding Proppfrexx laat doen en StereoTool alleen gebruikt voor Processing).
Er zijn echter meer softwarematige encoders, zelfs gratis, die best goed tot uitstekend werken en in (bijna) alle gevallen (veel) goedkoper zijn als een Barrix.