aansluiten Symetrix 421 & 528E

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

Plaats reactie
liveatletico2

aansluiten Symetrix 421 & 528E

Bericht door liveatletico2 »

Beste leden,

Ik gebruik een D&r webstation en heb een Symetrix 528E en een 421 aangeschaft.

Hoe kan ik het beste de 421 aansluiten.

Aan het eind er tussen of ervoor?

Ik heb nu de 528E via de insert van het mengpaneel dat is prima alleen de 421 leveler nog geen idee.
De microfoon zit gewoon in het mengpaneel.

Alvast bedankt voor jullie tips !
wave

Re: aansluiten Symetrix 421 & 528E

Bericht door wave »

Hoe je de 421 aansluit hangt er vooral van af hoe je die wilt gaan gebruiken. Wat moet die 421 gaan doen?
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
wave

Re: aansluiten Symetrix 421 & 528E

Bericht door wave »

TS blijft een beetje stil. Afgezien van de leveller overlapt de functionaliteit van de 528E die van de 421. Eerste vraag is of die leveller een meerwaarde heeft bij een goed ingestelde 528E. Daar kun je een leuke dikke boom over opzetten, maar in veel gevallen zal die waarschijnlijk beperkt zijn. Daarbij ligt er een duiveltje op de loer dat de processors elkaar kunnen gaan tegen werken als je de afstelling niet goed voor elkaar hebt. Een dikkere adder ligt er op de loer als je een wat steviger audioprocessing op je uitzending gebruikt: flinke ingrepen aan de voorkant, kunnen hele nare effecten na je zendlijnprocessing geven. Uitproberen, afstellen, luisteren, bijstellen, luisteren, bijstellen, luisteren, en weer opnieuw is dus eigenlijk het devies. Waarbij de 421 vóór de 528E een redelijk startpunt kan zijn. Insert out -> line in 421, line out 421 -> line in 528, line out 528 -> insert in. Wel even goed uitkijken dat je phantom power schakelaars op de units allemaal uitstaan!

Ander alternatief om in gedachten te houden: gebruik de 528e als voiceo processing voor de DJ/presentator, en zet de 421 in voor een co-host, gast etc.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
Plaats reactie