Nieuwe snaren bandrecorder "UHER TYP:714

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

Plaats reactie
WILLIN

Nieuwe snaren bandrecorder "UHER TYP:714

Bericht door WILLIN »

Beste forumleden,

Ik ben in het bezit gekomen van een bandrecorder "UHER type: 714" jaren '60.
Bij nazicht heb ik gezien dat dat er normaal 4 snaren inzitten voor de aandrijvingen, in mijn toestel ontbreken er 2 de 2 die er nog inzitten zijn uitgerokken en wil ik ook vervangen, het toestel op zich ziet er nog netjes uit, ik wil het graag opknappen.
Er zitten ook 2 glazen smeltzekeringen in van 20mm, ik zou deze ook willen vervangen, het huidige merk is: ELU (TO,315/250B) en ( TO,8/250B ).
Kan iemand me wat meer vertellen over dit toestel, en waar ik nog onderdelen kan bekomen?
Bij voorbaad dank.

willin
ottoderuig

Re: Nieuwe snaren bandrecorder "UHER TYP:714

Bericht door ottoderuig »

Je bent (denk ik) op de verkeerde plek.
Als je Facebook hebt zou je eens kunnen vragen op de pagina "Bandrecorder fans Nederland" daar zit veel kennis over bandrecorders.
"Je herinnering leeft" Eemland Radio
Midden-Nederland DAB+ 10B www.studioeemland.nl
v.ijl

Bericht door v.ijl »

Er zitten ook 2 glazen smeltzekeringen in van 20mm, ik zou deze ook willen vervangen, het huidige merk is: ELU (TO,315/250B) en ( TO,8/250B ).
Dit zijn redelijk standaard zekeringen hoor! Het merk is niet zo belangrijk.
Het gaat om trage zekeringen (T) van 315 mA bij 250 Volt en 800 mA bij 250 Volt.
De snaren..... Kijk bij Electro Andijk https://www.electro-andijk.nl/
en dan is er koffie......
wave

Bericht door wave »

De zekeringen zijn niet bijzonder, maar zekeringen slaan niet zomaar door .Als ze stuk zijn, dan moet je eerst op zoek maar de reden van het er uit vliegen :))
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
WILLIN

Bericht door WILLIN »

Beste forumleden,
Ik ben op zoek naar een gebruiksaanwijzing voor een "UHER 714 BANDRECORDER".
Kan iemand me helpen?

Mvg,

willin
wave

Bericht door wave »

Google wordt je beste zoekvriendje, als je een search loslaat op "uher 714" AND bedienungsanleitung.
Dan vind je de brochure en een scan van het schema met de diverse tension- en aansluitgegevens. Uit die laatste kun je ook de pin-out van de DIN pluggen halen. De pin-out van DIN 3-polig en 5-polig vind je hier

Voor de bediening van deze uit 1969 komende mono recorder heb je eigenlijk niet eens de handleiding nodig, dat wijst zich zelf met een klein beetje logisch nadenken. Let op: je zult niet alleen verkoopkabels van DIN naar Tulp pluggen nodig hebben (kant en klaar of zelf even maken), maar als je ook wilt kunnen opnemen moet je er rekening mee houden dat de vroegere DIN ingangen voor een veel lager signaal niveau waren bedoeld dan wat er uit de lijnuitgangen van moderner spul komt. De soldeerbout heet stoken en een verzwakkerkabel maken met serieweerstanden is dan het devies (google bijvoorbeeld even op line out to din input).

Tip: voor effectief zoeken met Google is het handig om je een beetje in de Google syntax te verdiepen. Daarmee kun je de zoekmachine namelijk veel nauwkeuriger sturen, waardoor de kans op succes flink toeneemt. Bij oude apparatuur is het, als Engelse zoektermen niet het gewenste resultaat geven, ook vaak handig om te zoeken in de taal van het land waar de fabrikant gevestigd was/is.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
Plaats reactie