Pira32 met MagicRDS

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

Plaats reactie
moeipindas

Pira32 met MagicRDS

Bericht door moeipindas »

Hallo allemaal,

Ik ben in bezit van een klein fm zendertje van een paar miliwatt met ingebouwde Pira32 rds.
Nu heb ik deze geprogrammeerd met MagicRDS versie 3.8. De rds loopt prima alleen krijg ik standaard eerst enkele seconden de "Default PS" tekst in beeld alvorens de dynamische tekst begint te lopen. Na de eerste dynamische tekst komt opnieuw de "default PS" voordat de tweede dynamische tekst begint te lopen. Is het mogelijk deze "default PS" uit te zetten?

Of is er voor de Pira32 rds misschien ook andere software die werkt?

Alvast bedankt.
R.J. Mulder

Re: Pira32 met MagicRDS

Bericht door R.J. Mulder »

https://pira.cz/rds/show.asp?id=magic_rds_4
Inmiddels wordt versie 4.0.33 aangeboden van MagicRDS. Misschien is het probleem in deze versie er niet.
MFM

Bericht door MFM »

Het zou eventueel ook zo kunnen zijn dat er bepaalde teksten niet overschreven worden.
Dat bv bij de rollende tekst in 1 van de regels nog de default tekst staat?

Heb al jaren geen Pira meer aangeraakt maar toen gebeurde dat wel eens.
dipole

Bericht door dipole »

moeipindas schreef: 29 nov 2021 19:41 Hallo allemaal,

Ik ben in bezit van een klein fm zendertje van een paar miliwatt met ingebouwde Pira32 rds.
Nu heb ik deze geprogrammeerd met MagicRDS versie 3.8. De rds loopt prima alleen krijg ik standaard eerst enkele seconden de "Default PS" tekst in beeld alvorens de dynamische tekst begint te lopen. Na de eerste dynamische tekst komt opnieuw de "default PS" voordat de tweede dynamische tekst begint te lopen. Is het mogelijk deze "default PS" uit te zetten?

Alvast bedankt.
Ja dit is herkenbaar.

Ik loste het op om de Default PS zo in te stellen zodat het samen met de dynamische text weer klopt. dus dat de Default PS onderdeel word van je dynamische text.

Ik heb het ook niet kunnen vinden om dit uit te schakelen..
moeipindas

Bericht door moeipindas »

dipole schreef: 04 dec 2021 13:35
moeipindas schreef: 29 nov 2021 19:41 Hallo allemaal,

Alvast bedankt.
Ja dit is herkenbaar.

Ik loste het op om de Default PS zo in te stellen zodat het samen met de dynamische text weer klopt. dus dat de Default PS onderdeel word van je dynamische text.

Ik heb het ook niet kunnen vinden om dit uit te schakelen..
Ik inmiddels wel. Met Magic RDS 4 wil het namelijk wel. Je kunt daar de static PS op 0 seconden zetten. Dus dan komt hij niet in beeld.
Plaats reactie