Piep mengpaneel geluidskaart

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

Wout de Vries

Re: Piep mengpaneel geluidskaart

Bericht door Wout de Vries »

Oke. Dus ik moet misschien virtual audio cable installeren?
Wout de Vries

Privacyinstellingen microfoon is het niet, helaas... Weet jij een andere oplossing? Andere mensen raden aan om de vac te downloaden.
Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot »

Ik gebruik al jaren deze: https://vb-audio.com/Cable/index.htm
Wout de Vries

Geprobeerd te downloaden. Hij geeft een foutmelding…
Wout de Vries

Het probleem is dat ik niet mme kan kiezen en dat probleem is gewoon enorm irritant en wil graag weten hoe dat opgelost kan worden.
big T

Bericht door big T »

werkt gewoon met het downloaden
Wout de Vries

Het probleem is nogal irritant. Ik kan niet de mme als ingangsapparaat gebruiken. Misschien een driver installeren ervoor?
big T

Bericht door big T »

Weet je inmiddels wat MME is?
wave

Bericht door wave »

Hint: Google is your best friend klik . Heb je inmiddels de handleiding van de mixer al gelezen? Op bladzijde 8 benoemt Behringer het punt drivers.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
Wout de Vries

Mijn handleiding is zoek... Zoek al een halfuur, maar kan hem niet vinden. Kan zijn dat het perongelijk is weggegooid. Mij is wel verteld dat er geen driver vereist is voor de Behringer. Alleen heb nu last van een onstabiel ingangsniveau en dat kan te maken hebben met dat mme en wasapi. Ik kan geen mme als ingangsapparaat kiezen. Heeft dat er misschien mee te maken? Hoor de microfoon ook niet goed doordat dat ingangsniveau gewoon niet goed is?
Wout de Vries

Ik weet niet wat MME inhoudt zo goed. Dus dat wil ik wel even weten. Ik heb nu in StereoTool verschillende devices gekozen. Lijningang Behringer WDM USB Audio wasapi, bij input is dat. En bij output Behringer WDM Audio MME. Kan iemand mij helpen? Het probleem is namelijk vrij irritant.
Wout de Vries

Bij het installeren van Virtual Audio Cable geeft hij een foutmelding aan. Hij zegt dat ik hem in administrator moet uitvoeren, gedaan. Maar niet het gewenste resultaat, geeft foutmelding.
wave

Bericht door wave »

Wout de Vries schreef: 19 sep 2021 15:22 Mijn handleiding is zoek... Zoek al een halfuur, maar kan hem niet vinden. Kan zijn dat het perongelijk is weggegooid. Mij is wel verteld dat er geen driver vereist is voor de Behringer. Alleen heb nu last van een onstabiel ingangsniveau en dat kan te maken hebben met dat mme en wasapi. Ik kan geen mme als ingangsapparaat kiezen. Heeft dat er misschien mee te maken? Hoor de microfoon ook niet goed doordat dat ingangsniveau gewoon niet goed is?
Niets mis met een beetje zelfwerkzaamwerkheid hoor Wout. De handleiding staat gewoon op de Behringer site, dat had je met minimale inspanning kunnen vinden. :wink:

Heb je trouwens al een website voor je zender en/of ervaring opgedaan bij een andere zender of lokale omroep? Heb je al een idee hoe je processing met StereoTool moet gaan klinken?
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
MFM

Bericht door MFM »

Niet dat ik wil zeuren, maar ik ben toch echt nieuwsgierig naar wat in eerste instantie de piep veroorzaakte.

Ook omdat ik, nu ik dit topic doorspit, toch echt het idee krijg dat de technische kennis van ts nogal beperkt is.
Ik krijg ook een beetje het idee dat de adviezen niet goed begrepen worden.
Vragen worden beantwoord, vervolgens komen er nieuwe vragen maar geen feedback over wat er uiteindelijk de oplossing was.
Calypso

Bericht door Calypso »

Heren, ik volg dit topic nu al even (want techniek interesseert me), maar ik snap er eerlijk gezegd niets meer van.

Het beginpunt was: "Piep" oftewel fluittoon. Kans is groot dat het of een loopback of inslag is - en dit is ook al in dit topic gezegd. Maar zoals MFM ook al opmerkt: vervolgens gaat het topic alle kanten uit, zonder dat er veel duidelijk wordt.

Ook bij mij is de indruk van een beperkte technische kennis van TS; aan de andere kant heeft-ie in een ander topic geroepen
Ik werk al 25 jaar nu als technicus bij RTV Purmerend, ook nog bij Decibel gewerkt als technicus
Dan mag je toch inderdaad wel een stukje zelfredzaamheid verwachten? En niet uitspraken dat je niet weet wat een afkorting WDM betekent of dat je geen handleiding van je mengpaneel meer hebt (1 zoekopdracht op internet, en je hebt beide antwoorden).

En nu geeft-ie hier in dit topic aan dat-ie de Virtual Audio Cable niet geinstalleerd krijgt, maar opent-ie wel een ander topic hier op het forum met de tekst:
Ik zit al een tijdje te stuntelen met mijn Virtual Audio Cable om dat te combineren. Ik heb Virtual Audio Cable geinstalleerd, aangezien ik problemen had met mijn StereoTool. Input level was niet constant, veranderde de hele tijd. Iemand adviseerde mij om Virtual Cable te installeren.
"Een tijdje" is voor mij wel wat langer als een paar uur of een dag, maar goed, dat zal misschien aan mijn interpretatie liggen.

Waar het mij een beetje om gaat is dat ik best actief ben (vooral op een paar andere fora) in het helpen van mensen, maar dat ik merk dat het me steeds meer tegen gaat staan dat er blijkbaar verwacht wordt dat je aan het handje meegenomen wordt, dat je maar moet kunnen raden wat iemand voor zich ziet of wil hebben, etc.

Dus een oproep aan TS om vooral duidelijk te zijn, niet alle kanten op te gaan springen, en als je dingen uitgeprobeert hebt: wat heb je gedaan, wat was het resultaat. Hou het alsjeblieft overzichtelijk, want het probleem kan misschien wel lastig zijn voor jou, maar je maakt het nog veel lastiger voor mensen die je willen helpen als je niet duidelijk en structureel te werk gaat.
Gesloten