D&R Airlab (eerste type) mic to line b

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

Plaats reactie
Luc vd Brekdeer

D&R Airlab (eerste type) mic to line b

Bericht door Luc vd Brekdeer »

Beste forumleden/techische mensen,

Ik heb in mijn thuis studio een D&R Airlab van het eerste type staan.
Nu is mijn voiceprocessor een dbx 286s welke line out signaal heeft.
Nu weet ik dat je op de mengtafel in het menu de mic kanalen zo aan kunt passen dat als je fader omhoog gaat de studio monitoren uitgaan. Alleen ik krijg het niet voor elkaar om bij het menu mic to line A/B te komen.
Heeft dat met andere menu instellingen te maken of zit het er gewoonweg niet op?

Gr Luc
wave

Re: D&R Airlab (eerste type) mic to line b

Bericht door wave »

De flow in de manual zegt inderdaad dat Mic/LineA op de triple input selectie een software setting is, die behoorlijk diep in het module setup menu zit. Maar de realiteit bij jou komt niet met die flow overeen? Als je de Airlab Control Center Software kunt draaien, dan zou je kunnen kijken of je daar de optie wel hebt. Andere vraag is of je niet hetzelfde kunt bereiken via de drukknop op de triple input Mic/LineA selectie zelf. Als dat gewoon werkt en de tafel ook in die setting opstart, dan is je probleem ook opgelost en volstaat de programming van de module als DJ module.

Lukt dat allemaal niet, dan is even bellen met D&R het snelste. Wie weet heb je een tafel met een hele oude software versie (kwestie van een EPROM vervangen) :))
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
Luc vd Brekdeer

Wie weet heb je een tafel met een hele oude software versie (kwestie van een EPROM vervangen) :))

Dat is indd het geval. Zal eens informeren wat het kost om zo‘n EPROM te laten vervangen.
wave

Bericht door wave »

Als je een beetje handig bent (en D&R ‘m nog kan leveren) dan kun je het zelf, de handleiding staat op de D&R wiki. Maar als je niet al te ver uit de buurt van Weesp woont zullen ze het waarschijnlijk ook wel even voor je willen doen voor een betaalbaar bedrag, inclusief een snelle test is het hooguit een half uurtje werk.
Luc vd Brekdeer

Ik woon in het oosten. Ik heb indd de handleiding gelezen en het moet te doen zijn. Bedankt voor de tips.
wave

Bericht door wave »

Als je voorzichtig EN ESD veilig werkt is het geen heksentoer.
Plaats reactie