connect a usb mixer to an external usb audio interface?

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

Plaats reactie
Harry54

connect a usb mixer to an external usb audio interface?

Bericht door Harry54 »

Ik heb een vraagje:

Het D& R Webstation beschikt zelf over 3 USB in / out kanalen voor Play-out software die je middels een usb-kabel aansluit op de pc en daardoor als geluidskaart herkend worden.

Maar is het ook mogelijk om het Webstation aan te sluiten op een externe USB- audio interface die ahw. de functie overneemt van de USB audio interface van het webstation?

(Deze externe audio interface is dan  aangesloten op de pc)

Zo ja, als dit mogelijk is wat zou er nodig zijn om dit te realiseren?
Aart Rietveld

Re: connect a usb mixer to an external usb audio interface?

Bericht door Aart Rietveld »

Jazeker, naast een externe audiointerface heb je alleen een paar audiokabels (meestal simpele tulp-kabels) nodig.

Audio-interface's zijn er te kust en te keur, Bij meerkanaals-uitvoeringen is de bruikbaarheid afhankelijk van wat je audio-software ondersteunt. Niet elk programma kan alle uitgangen van een 7.1- of 5.1-kaart van signaal voorzien.
remco_k

Bericht door remco_k »

Harry54 schreef: 16 mei 2021 16:44 Maar is het ook mogelijk om het Webstation aan te sluiten op een externe USB- audio interface die ahw. de functie overneemt van de USB audio interface van het webstation?

(Deze externe audio interface is dan  aangesloten op de pc)

Zo ja, als dit mogelijk is wat zou er nodig zijn om dit te realiseren?
Misschien kan je even verduidelijken wat je er precies mee wilt doen en bereiken, want ik kan jouw vraag op meerdere manier interpreteren waarvan er in ieder geval één niet mogelijk is.
www.digiplay.nl: SHOUTcast V2 streaming, 3 mountpoints, met gratis web app, statistieken en SSL support!
Levert ook: Radio Bingo software. Print je eigen bingokaarten met je printer of naar een PDF bestand.
Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot »

Harry54 schreef: 16 mei 2021 16:44 Het D& R Webstation beschikt zelf over 3 USB
Als je geen voip gebruikt zelfs 4. :))
Harry54

Bericht door Harry54 »

Ja klopt het WEbstation heeft idd 4 USB interne geluidskaarten waarvan
USB-1 = Main program signal.
USB-2 = Clean feed
USB-3 = Voice track signal
USB-4 = VoIP signal.

Ik gebruik geen VOIP

Ik heb destijds het WEBStation aangeschaft daar ik thuis programma's opneem voor de lokale omroep icm. met CD -spelers en andere afspeelapparatuur,
maar ik kwam er via via achter dat het Webstation geen CD-spelers ed. dmv. Fader- en buttonstart kan aansturen (Commando start stop) omdat het Webstation niet over GPO beschikt en de grotere broer van het Webstation – D & R Airlite – wel.

Acheraf :???: 🤷‍♂️ :S had ik beter de Airlite kunnen aanschaffen daar deze ook prima schijnt te werken met radioautomatiseringssoftware als bijv. RadioDJ.
Het Webstation werkt ook wel met RadioDJ, maar het heeft net iets te weinig:
Airlite beschikt over 4 USB + 1 USB voor voip en andere ingebouwde facts waardoor het makkelijker werken is met bijv. radioautomatiseringssoftware.

Vandaar dat ik dacht: als ik nu eens een externe usb audio interface of een ander bijv. digitaal usb 6 kanaals mengpaneel er tussen plaats is het probleem op te lossen, meer mogelijkheden met aansturen ed. , maar het geld dat ik ervoor moet uitgeven kan ik net zo goed in m'n zak houden en het uitgeven voor bijv. de D & R Airlite.

Maar dan moet ik eerst nog het Webstation zien te verkopen bijv. via Marktplaats....
Plaats reactie