Behringer mengpaneel functioneert niet zoals ik wil

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

discotrucker

Re: Behringer mengpaneel functioneert niet zoals ik wil

Bericht door discotrucker »

Er zijn maar 2 goede manieren om een voice processor aan te sluiten.
A via Inserts, microfoon in de dx 2000 (xlr) via 2 y kabels naar de compressor.
B microfoon via xlr in de compressor en line out compressor via een jack kabel naar de jack ingang microfoon en op her microfoon ingang kanaal zit boven knopje line mic bij optie B zet je die op line.
DeanScholte

Bericht door DeanScholte »

Hallo Iedereen,

Ik neem bij deze graag nog de moeite om dit vervelende irritante probleem op te lossen. Graag zou ik willen dat iemand even contact opneemt via de mail, zodat ik daar even een schemaatje kan maken op papier vind ik even wat makkelijker dan in Paint. Wat dus het probleem is, is ook een aansluitfout, daar ben ik nu achter. Ik had het anders moeten aansluiten, namelijk: de line in van een microfoonkanaal naar de output van de voiceprocessor. Ik kan het handig laten zien als iemand even mij een mailtje stuurt. Dan kan ik ook een audio opname laten horen wat er fout is.

Ik hoop dat jullie iets voor mij kunnen betekenen.

Groet,
Dean
wave

Bericht door wave »

Dus de compressor is toch een voice-processor? Tip: elke smartphone heeft tegenwoordig een camera, daarmee kun je een foto maken van je papieren schema en voor de opname is YouTube of Soundcloud een makkelijk alternatief. Vertel je tijdens die teken exercitie ondertussen even wat voor merk & type voice-processor je gebruikt en hetzelfde voor de microfoon?

Nog een keer op een rijtje hoe je een voice-processor aansluit:
- Zet de mixer & de voice-processor uit
- Zet de equalizer (toonregeling) van het mixerkanaal in de neutrale middenstand en de gain helemaal dicht (linksom)
- Sluit de kabels aan:
MICROFOON ->> XLRfemale - XLRmale KABEL ->> VOICE PROCESSOR INPUT.
VOICE PROCESSOR OUTPUT INDIEN XLR GEBALANCEERD: ->>> XLRfemale - JACK 6.3 male KABEL (gebalanceerd) ->> LINE input mixer.
VOICE PROCESSOR OUTPUT INDIEN JACK ONGEBALANCEERD: ->>> JACK-JACK kabel ->> LINE input mixer.
Let op: als de voice-processor een schakelaar -10/+4 dB bij de uitgang heeft en je gebruikt een ONGEBALANCEERDE XLRfemale -> Jack 6.3 male kabel, zet dan die uitgangsschakelaar op de -10 dB stand.

- Zet de voice-processor aan
- Van tevoren heb je al uitgezocht of je een eventuele fantoomvoeding voor de microfoon nodig hebt (zie de handleiding van de microfoon).
- Regel vervolgens eerst de voice-processor in, met een nette 0 dB aan de uitgang
- Zet de mixer aan
- Kies het kanaal waarop je de voice-processor hebt aangesloten op de mixer op PFL
- Regel de gain van dat kanaal op de mixer vervolgens zo af dat 0 dB op de uitgang van de voice-processor ook 0 dB op het kanaal is.
- Let op: als je in de praktijk de EQ's ver naar rechts opendraait, zul je wat gain moeten terugnemen. Anders gaat de boel alsnog clippen.

NOOT: een gebalanceerde jack kabel heeft een jackplug met 2 ringen, een ongebalanceerde jack kabel heeft een jackplug met 1 ring. Zie ook de plaatjes op bladzijde 16 van je handleiding. Dezelfde handleiding raadpleeg je best ook even voor de PFL van de mixer, want die werkt bij dit soort mixers wat anders dan normaal.

Tweede tip: de USB2000 heeft rechts naar de gainknop 2 LED's. Een SIG en een CLIP Led. Als die CLIP Led gaat branden, dan staat het kanaal 18 dB te oversturen.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Ik ben al afgehaakt om te helpen
pkc'er

Bericht door pkc'er »

DeanScholte schreef: 30 apr 2021 19:18 Het is een krakend geluid wat er op het mengpaneel zit, zodra ik de gain verhoog van het mengpaneel.
Het klinkt als dat je toch hem op een verkeerde manier aangesloten hebt, of ingesteld hebt op de mengtafel. Alleen zolang je geen schema of foto's van je ch1 van de mixer geeft dan houd het voor iedereen op.
pkc'er

Bericht door pkc'er »

Ik weet dat met sommige processoren je de mic aansluit op de processor en dan van de processor naar een line in van de mengtafel moet evt ch1, en dan moet je wel de ch 1 op line zetten.
Plaats reactie