Nonstop muziekspeler op Windows 2019 server

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

Plaats reactie
smurfje

Nonstop muziekspeler op Windows 2019 server

Bericht door smurfje »

Ik gebruikte een Windows 2012 server voor de nonstop muziek. Deze server is geüpgrade naar een Windows 2019 server. Nu heb ik echter het probleem dat zodra ik de remote desktop verbinding verbreek de muziek stop. De rdp client in ingesteld dat de muziek afgespeeld moet worden op de remote computer (server). Op de server draait een player met een virtuele audio kabel naar de streaming software. Met de Windows 2012 had ik hier totaal geen problemen mee gehad.

Het “lijkt” wel dat de streaming software geen toegang meer heeft tot de virtuele audio kabel bij het verbreken van de rdp sessie.

Heeft toevallig iemand van jullie hier ervaring mee en weet hoe ik dit kan oplossen?
CasEbberss

Re: Nonstop muziekspeler op Windows 2019 server

Bericht door CasEbberss »

RDP is een andere layer die windows gebruikt om een beelscherm door te geven. Wat je kan doen om het simpel op te lossen is: VNC gebruiken. https://tightvnc.com bijvoorbeeld. Hier werkt de audio altijd, en logt de pc niet uit als je uit de remote sessie gaat.

Hopelijk helpt dit! Anders laat het het even weten.

Groet!
smurfje

Bericht door smurfje »

Bedankt voor de tip. Maar VNC is geen optie. Werkt heel erg slecht op de server. Tenminste hier. En het zou ook gewoon met RDP moeten werken. Werkte voorheen ook zonder problemen op de vorige versies van Windows Server
remco_k

Bericht door remco_k »

Wordt je user sessie niet gewoon beëindigd door het afsluiten van die RDP sessie? Daarmee ook de lopende apps.
Je zou eens kunnen proberen om de RDP sessie te starten met "mstsc /admin" - wat hetzelfde is als console access.
www.digiplay.nl: SHOUTcast V2 streaming, 3 mountpoints, met gratis web app, statistieken en SSL support!
Levert ook: Radio Bingo software. Print je eigen bingokaarten met je printer of naar een PDF bestand.
herman1984!

Bericht door herman1984! »

dit komt mij heel erg bekend voor maar ik heb het met windhoos 10 voorheen win 7 en xp en server 2003 nooit geen last (server 2012 draait bij mij geen audio meer)

en nog geen oplossing voor gevonden de geluidskaart maakt gewoon een hik en dan stop je nonstop programma

via team viewer gaat het wel goed ook als je je moet aanmelden als user ga je er dan weer uit word de user ook afgemeld maar dan loopt de muziek wel gewoon door

met het bovenstaande linkje ga ik ook is mee aan het testen

ik heb er tot op heden nog geen oplossing voor gevonden
smurfje

Bericht door smurfje »

Bedankt voor de tip, ik heb het nu ook via team viewer. Het is niet ideaal maar het werkt.
Plaats reactie