d en r airence probleem

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

Plaats reactie
DutchEagleRadio

d en r airence probleem

Bericht door DutchEagleRadio »

Beste,

WIj van stichting carnaval radio brunssum hebben problemen met onze d n r alle functies werken prima, alleen moeten wij nog met een externe geluidskaart streamen, in ons geval een focus rite, wij zouden graag streamen via de digitale usb uitgang van de d en r. echter zien we de opname bron niet terug in de geluids instellingen, wel alle schuiven zijn netjes zichtbaar via internet ben ik een filmpje tegen gekomen ook dat filmpje helpt ons niet verder.

Heeft iemand tips, zien wij iets op het hoofd?. zowel altacast, als but encoder zien het signaal niet ook het programma usbdeview herkend het opname bron signaal niet.

Alvast bedankt voor jullie medewerking hierin.
Pascal. K

Re: d en r airence probleem

Bericht door Pascal. K »

Al contact gehad met D&R?

Ik vermoed dat de drivers voor recording niet of onjuist zijn geinstalleerd.
DutchEagleRadio

Pascal. K schreef: 24 jan 2021 15:42 Al contact gehad met D&R?

Ik vermoed dat de drivers voor recording niet of onjuist zijn geinstalleerd.
Daar ga ik morgen even heen bellen ik vermoed dat ook en volgens een filmpje op youtube, is dat ook de bron echter ik vermoed dat dat pas verholpen wordt bij een nieuwe windows installatie opgelost kan worden, hier moet toch een snellere manier zijn. die recording drivers zie ik ook niet in windows. ook niet met behulp van usb devieuw.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Staan de drivers op de D&R
DutchEagleRadio

Pascal. K schreef: 24 jan 2021 16:13 Staan de drivers op de D&R
zou je daarvan een screenshot willen delen? wij gebruiken d en r samen met aeron via bp.

in windows worden 4 bronnen gezien, volgens mij en volgens de handleidingen / filmpjes die ik tegen komen moeten er in totaal 8 bronnen zijn 4 in en 4 opname. als ik me niet vergis.
Aart Rietveld

Bericht door Aart Rietveld »

Voor de Airence hoef je qua audio geen drivers op je PC te installeren, deze zitten standaard al in Windows. Er moeten aldaar inderdaad vier opname- en vier weergavebronnen te zien zijn. Probleem bij D&R is wel dat men vier dezelfde USB-audiochips incl. een hub in de mixer heeft gepropt waardoor alle kaarten dezelfde naam krijgen met een volgnummer er achter.

Zorg er voor, om een goede identificatie mogelijk te maken, dat de mixer direct aangesloten is op een USB-poort op het mainboard, niet via een (ingebouwde) USB-hub. Let er ook op dat je een USB2-aansluiting gebruikt en niet een (blauwe) USB3-poort. Tenslotte controleer of binnen Windows wel WDM-drivers gebruikt. Asio geeft een grotere kans op problemen.
DutchEagleRadio

Vandaag even contact gehad met d en r,

De tafel is in orde het blijkt een usb probleem te zijn op een andere pc was wel alles werkend ook de opname signaale.

Wat ik raar vind dat usb devieuw het probleem niet oplost en dat er alsnog een nieuwe installatie nodig is op betreffende pc van de windows

Bedankt voor jullie antwoorden, mochten er mee tips zijn dan zijn deze alsnog welkom
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Dan zit het probleem niet in de tafel maar duidelijk in de betreffende Windows config
DutchEagleRadio

Probleem is opgelost, windows hergeinstalleerd, gister hulp op afstand met john felix gedaan!. Werkt nu top! Bedankt voor jullie feedback

Stichting Carnaval Radio Brunssum.
Plaats reactie