Schaalverlichting Sansui 350A tuner-versterker

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

Plaats reactie
Houtman

Schaalverlichting Sansui 350A tuner-versterker

Bericht door Houtman »

Hallo, in mijn Sansui tuner-versterker 350A, uit de jaren zestig van de vorige eeuw, zijn enkele buislampjes defect. Daardoor is verkoop van het apparaat lastig. Ik heb o.a. Conrad benaderd maar zij hebben deze lampjes niet meer in assortiment.
Het gaat om:
Stanley 8V 0,15A (onder deze code staat 882) buislampje met bajonet-fitting en om
Stanley 6,3V 0,25A (type glaszekering).
Weet iemand een leverancier of alternatieven?
Alvast bedankt voor jullie attentie en medewerking.
remco_k

Re: Schaalverlichting Sansui 350A tuner-versterker

Bericht door remco_k »

Denk dat het alternatief LED gaat zijn. Even google op LED Bajonet levert al een mooie verzameling op.
Allemaal verkeerde spanningen uiteraard, maar misschien zit er iets tussen wat je kunt gebruiken. Wellicht een 12 of 24v model, die dan net genoeg brand op die 8v. Wel even checken of het gelijkspanning is (of die LEDs moeten tegen wissel kunnen), anders even gelijkrichten.
Laatst gewijzigd door remco_k op 19 jan 2021 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
www.digiplay.nl: SHOUTcast V2 streaming compleet met gratis web app, statistieken en SSL support!
Levert ook: Radio Bingo software. Print je eigen bingokaarten met je printer of naar een PDF bestand.
v.ijl

Bericht door v.ijl »

Houtman schreef: 19 jan 2021 11:12 Stanley 8V 0,15A (onder deze code staat 882) buislampje met bajonet-fitting en om
Stanley 6,3V 0,25A (type glaszekering).
FF zoeken.....
Het 8V lampje is een beetje problematisch :)) een 12V uitvoering brandt ook wel!
https://www.elektronicawereld.nl/catego ... ng/details
Het 6V buislampje is geen probleem(?)
https://www.elektronicawereld.nl/catego ... ma/details
en dan is er koffie......
radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

Een ledlampje en eventueel een weerstand er bij als het te veel stroom trekt. Misschien kan je de 6V wel nemen.
wave

Bericht door wave »

Er bestaan kant & klare LED setjes voor, Google maar even op “lamps replacement” in combinatie met dit model. Maar je kunt ook eens bij Aurora in Amsterdam proberen of die de lampjes misschien nog hebben, die hebben nog verrassend veel vintage spul.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
Houtman

Bericht door Houtman »

Hartelijk dank voor jullie suggesties. Had zelf de "glaszekering-buislampjes" helemaal over het hoofd gezien bij mijn speurtocht op het internet.
Overigens had ik mijn vraag ook gesteld bij de genoemde firma (veertien dagen geleden) maar (nog) geen reactie ontvangen.
Ga nu na welk alternatief er is voor het 8V lampje. Moet gaan lukken: dus nogmaals bedankt!
Plaats reactie