Telefoon koppelen
Moderator: admin6
Telefoon koppelen
Beste lezers
Zelf ben ik nog al fan van het maken van een programma waar je de luisteraars 100% bij betrekt. Ik zou dan ook graag met luisteraars kunnen bellen, helaas heb ik in mijn studio geen vaste telefonie aansluiting dus een vast telefoon toestel aansluiten is immer niet mogelijk (jammer genoeg).
Weet iemand van jullie soms of er een soort van koppelstuk bestaat wat je aansluit op je mengpaneel en dat ik mijn smartphone via bluetooth kan verbinden zodat ik het geluid uit mij gsm naar mengpaneel krijg en geluid (mic en muziek/jingles) naar mijn gsm? (Kijk bijvoorbeeld naar het systeem van de rodecaster pro)
Ik zou eigenlijk gewoon graag mijn smartphone willen verbinden met mijn mengpaneel (Dit is tot nu toe al gelukt maar enkel om geluid uit mijn smartphone te beluisteren, ik zou er voor willen zorgen dat ik via mijn mic kan praten met de beller en dat als er een jingle of een ander audiofragment afspeelt dit ook door de beller te beluisteren is.) Zoals eerder vermeld kan dit niet met een vast telefonie toestel.
Weet iemand hoe ik geluid uit mijn mengpaneel naar mijn gsm krijg?
Mijn excuses als de vraag niet 100% duidelijk is...
Btw indien dit alle niet mogelijk is heb ik eventueel een andere oplossing gevonden door gewoon te bellen via pc (skype e.d.) maar vond het lastig omdat de beller dan ook een account moet maken enz... zou veeeeel makkelijker zijn via telefoon.
Groetjes & Keep safe!
Owen
Zelf ben ik nog al fan van het maken van een programma waar je de luisteraars 100% bij betrekt. Ik zou dan ook graag met luisteraars kunnen bellen, helaas heb ik in mijn studio geen vaste telefonie aansluiting dus een vast telefoon toestel aansluiten is immer niet mogelijk (jammer genoeg).
Weet iemand van jullie soms of er een soort van koppelstuk bestaat wat je aansluit op je mengpaneel en dat ik mijn smartphone via bluetooth kan verbinden zodat ik het geluid uit mij gsm naar mengpaneel krijg en geluid (mic en muziek/jingles) naar mijn gsm? (Kijk bijvoorbeeld naar het systeem van de rodecaster pro)
Ik zou eigenlijk gewoon graag mijn smartphone willen verbinden met mijn mengpaneel (Dit is tot nu toe al gelukt maar enkel om geluid uit mijn smartphone te beluisteren, ik zou er voor willen zorgen dat ik via mijn mic kan praten met de beller en dat als er een jingle of een ander audiofragment afspeelt dit ook door de beller te beluisteren is.) Zoals eerder vermeld kan dit niet met een vast telefonie toestel.
Weet iemand hoe ik geluid uit mijn mengpaneel naar mijn gsm krijg?
Mijn excuses als de vraag niet 100% duidelijk is...
Btw indien dit alle niet mogelijk is heb ik eventueel een andere oplossing gevonden door gewoon te bellen via pc (skype e.d.) maar vond het lastig omdat de beller dan ook een account moet maken enz... zou veeeeel makkelijker zijn via telefoon.
Groetjes & Keep safe!
Owen
Re: Telefoon koppelen
Of bestaat hiervoor een (liefst gratis) softweare dat je de gsm via pc kan koppelen en via pc kan bellen met nummer. Bv zoals je teamviewer kan doen dat de ene pc de andere bediend maar dan in dit geval de pc de gsm bediend en audio uit en in het toestel krijgt.
- Aart Rietveld
Kijk eens naar een softphone via Voip zoals Linphone of 3CX. Je "belt" dan via internet en kunt middels extra audiokaart die zonder moeilijke kabeltjes aan de mixer knopen.
Let er wel op dat de audio die je naar de beller stuurt de hele audiomix bevat zonder de binnenkomende audio van de beller. Je zult dus moeten werken via een AUX- of cleanfeed-uitgang. Een sub-groep kan ook werken als je deze over hebt. Deze speciale uitgang heb je in alle gevallen nodig, ook als je werkt met een vork, GSM of Skype.
Let er wel op dat de audio die je naar de beller stuurt de hele audiomix bevat zonder de binnenkomende audio van de beller. Je zult dus moeten werken via een AUX- of cleanfeed-uitgang. Een sub-groep kan ook werken als je deze over hebt. Deze speciale uitgang heb je in alle gevallen nodig, ook als je werkt met een vork, GSM of Skype.
Hmmmmm. Even door redenerend Aart: eigenlijk zit de vork functionaliteit al in elke BT carkit (en autoradio met BT maar dat is voor dit doel onhandig). Je zult wat creatief moeten knutselen en 12 volt aan moeten bieden, maar dat moet -als de demping voldoende is- theoretisch toch werken als vork? Dat roept dan ook meteen de vraag op of je niet met een BT module zelf een cheap GSM vork zou kunnen bouwen
. Sure, 2.4 GHz en zelfbouw..... maar heren hardware sleutelaars, bent u QRV?
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
^^ Heb ooit iets vergelijkbaars gedaan. BT t.b.v. een headset (incl. microfoon) omgebouwd. Incl. de level aanpassing van de 5v gevoedde mic ingang naar line ingang. Het werkte. Kwalitatief twijfelachtig maar goed verstaanbaar. Een VoiP/Skype/Teams/Zoom oplossing gebruiken is vele malen eenvoudiger en kwalitatief de beste.
Inderdaad moet je wél altijd de N-1 terugsturen naar de beller. Anders wordt die helemaal gek van zijn eigen echo. (en die hoor je doorgaans ook weer terugkomen).
Inderdaad moet je wél altijd de N-1 terugsturen naar de beller. Anders wordt die helemaal gek van zijn eigen echo. (en die hoor je doorgaans ook weer terugkomen).
Een cassettebandje was genoeg | Alles kan stuk
Goedkope Shoutcast2 SSL stream? Kijk op digiplay.nl.
Zelf gebruik ik in dit geval een Eela S25 die ik ooit op de kop getikt heb. Deze is als volledige telefoonvork te gebruiken.
En wat Remco zegt skype werkt ook goed, dat gebruik ik tegenwoordig zelf als ik verslag doe op locatie, en dan heb ik de S25 aan de tel hangen om wel een normale mic te kunnen gebruiken, klinkt dan bijna alsof je in de studio zit, veel beter als telefoon kwaliteit.
En wat Remco zegt skype werkt ook goed, dat gebruik ik tegenwoordig zelf als ik verslag doe op locatie, en dan heb ik de S25 aan de tel hangen om wel een normale mic te kunnen gebruiken, klinkt dan bijna alsof je in de studio zit, veel beter als telefoon kwaliteit.
Ik liep ook tegen dit probleem aan. Ik heb het volgende kabeltje besteld:
https://www.bax-shop.nl/jack-jack-verlo ... m8QAvD_BwE
Werkt echt prima. Ik heb wel een D&R webstation met een cleenfeedkanaal.
https://www.bax-shop.nl/jack-jack-verlo ... m8QAvD_BwE
Werkt echt prima. Ik heb wel een D&R webstation met een cleenfeedkanaal.
-
Mag ik je vragen hoe je dit dan hebt aangesloten. En werk je met skype of telefoon.
Werk ook met webstation.
Werk ook met webstation.
Misschien is het de opgraving van het jaar op dit forum, maar ik plaats het toch even.
https://www.hearplanet.nl/telefoons/hui ... i8EALw_wcB
Met dit apparaatje kan je dus met een gewone huistelefoon via het mobiele netwerk bellen, en dus waarschijnlijk, ik moet het nog proberen, een gewone telefoonvork gebruiken.
https://www.hearplanet.nl/telefoons/hui ... i8EALw_wcB
Met dit apparaatje kan je dus met een gewone huistelefoon via het mobiele netwerk bellen, en dus waarschijnlijk, ik moet het nog proberen, een gewone telefoonvork gebruiken.
Inmiddels getest en wat denken jullie?
Het werkt! Beter dan verwacht moet ik eerlijk zeggen.
Een vaste lijn zal ongetwijfeld beter werken, maar It does the trick.
Het werkt! Beter dan verwacht moet ik eerlijk zeggen.
Een vaste lijn zal ongetwijfeld beter werken, maar It does the trick.
Mooi dat het werkt. Ik weet niet precies waarom je zoiets perse voor het mobiele netwerk nodig hebt. Ik ga er effe vanuit dat je een werkend internet lijntje hebt: met een VoIP ATA (een VoIP telefoon adapter) kan je hetzelfde, maar dan met een VoIP account welke je her en der voor weinig kan afsluiten. Dat is goedkoper en werkt beter. Internet aan de ene kant erin, VoIP account invullen, telefoon(vork) aan de andere kant aansluiten en klaar.
Een cassettebandje was genoeg | Alles kan stuk
Daar zal ik mij ook eens in verdiepen, thnx voor de info.remco_k schreef: ↑01 apr 2023 16:36 Mooi dat het werkt. Ik weet niet precies waarom je zoiets perse voor het mobiele netwerk nodig hebt. Ik ga er effe vanuit dat je een werkend internet lijntje hebt: met een VoIP ATA (een VoIP telefoon adapter) kan je hetzelfde, maar dan met een VoIP account welke je her en der voor weinig kan afsluiten. Dat is goedkoper en werkt beter. Internet aan de ene kant erin, VoIP account invullen, telefoon(vork) aan de andere kant aansluiten en klaar.