Aantal player en aantal kanalen mengtafel

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

Plaats reactie
ruvo80

Aantal player en aantal kanalen mengtafel

Bericht door ruvo80 »

Ik ben nieuwsgierig of iemand hier weet hoe dit zit...

alle 'grote' zenders in nederland gebruiken Omniplayer als playoutsysteem. De main playlist heeft vaak twee players, echter zie ik eigenlijk alle landelijke zenders beide spelers op hetzelfde kanaal van de mixing console binnenkomen.
Hoe wordt dit gedaan met voorafbeluistering van muziek die op dat moment in de niet spelende player staat en ook de afluistering van de mixeditor.
Wordt hier een apart kanaal voor gebruikt op de mixingconsole?
Je zou zeggen als je toch twee kanalen gebruikt, waarom dan niet beide spelers een apart kanaal?

Ik ben nieuwsgierig naar de gedachte die hierachter zit.
wellicht dat hier mensen zijn die het weten...

Ruud
remco_k

Re: Aantal player en aantal kanalen mengtafel

Bericht door remco_k »

Je hebt het niet goed gezien dan. :-) Ze (de A en B player) komen op 2 kanalen uit. Dus 2 faders en 2x knop of faderstart.
Het kán overigens wel allemaal op 1 fader en dat PFL audio b.v. op een andere ingang (een 'dedicated PFL input') binnenkomt. In zo'n geval schakelt de tafel vaak zelf naar PFL mode middels een GPI en ook weer zelf terug. Het is maar net wat men fijn vindt werken.
www.digiplay.nl: SHOUTcast V2 streaming compleet met gratis web app, statistieken en SSL support!
Levert ook: Radio Bingo software. Print je eigen bingokaarten met je printer of naar een PDF bestand.
Plaats reactie