Reporters de straat op

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

Plaats reactie
maxvanderadio

Reporters de straat op

Bericht door maxvanderadio »

Ik wil graag in mij radio-programma reporters de straat opsturen alleen ik weet niet helemaal hoe dit gaat met de techniek. ik heb al wel een irig pre + een microfoon & een telefoon. zou dit kunnen via 4G? Ik heb liever niet dat het geld kost want ik doe het vooral Hobby matig.
Delphi

Re: Reporters de straat op

Bericht door Delphi »

Wil je ze live de straat op laten gaan? Of reportages laten opnemen en monteren?
In het eerste geval is bellen naar een toestel (met vork) in de studio een mogelijkheid, maar dan heb je telefoongeluid in je uitzending. Op de mobiele telefoon kun je ook (gratis) de skype-app zetten en skypen met de studio, waard dan ook skype op een PC staat. En als er wel budget is, kom je uit op bijvoorbeeld Luci: https://technicadelarte.shop/. Kosten: de app(s) op je telefoon(s) en de software in de studio.
Wil je opnemen en monteren, dan kom je al een heel eind met de memorecorder op je telefoon. Ook gratis.
Doe het goed of doe het niet...
maxvanderadio

ik wil wel echt live verbinding maar ik wil het via een gratis manier doen en via skype hebben wij al meerdere keren geprobeerd maar werkt niet helemaal goed dus daarom wil ik graag een goed programma met de goede geluids kwaliteit maar dan gratis en een telefoon hebben wij niet in de studio
Delphi

Bericht door Delphi »

maxvanderadio schreef: 24 nov 2020 12:41 daarom wil ik graag een goed programma met de goede geluids kwaliteit maar dan gratis
Dat zijn wel veel wensen en eisen in één zin. Behalve skype zou je ook nog andere gratis bel-apps kunnen proberen zoals facetime misschien, maar voor zover ik weet, is de kwaliteit daarvan vrij vergelijkbaar. En anders denk ik dat je toch aan een betaalde oplossing moet gaan denken.
Aart Rietveld

Bericht door Aart Rietveld »

Cleanfeed.net is gratis er werkt vanuit een webbrowser.
Delphi

Bericht door Delphi »

Aart Rietveld schreef: 24 nov 2020 13:07 Cleanfeed.net is gratis er werkt vanuit een webbrowser.
Ik ben er geen groot kenner van, maar ik begreep dat dat niet altijd vlekkeloos werkt op een telefoon. Weet jij hoe dat zit?
Aart Rietveld

Ik heb geen eigen ervaring met smartphones. Een sport-collega heeft het wel gebruikt totdat we op Luci overgingen. Op een laptop werkt het probleemloos. De belangrijkste voorwaarde is een stabiele 4G-dekking mer minimaal 50% signaalsterkte.
espresso

Bericht door espresso »

Wij gebruiken hier QGolive voor. Helaas niet gratis maar wel prima geluidskwaliteit. Met name was dit de laatste tijd in gebruik voor sport
maxvanderadio

Aart Rietveld schreef: 24 nov 2020 13:07 Cleanfeed.net is gratis er werkt vanuit een webbrowser.
ik ga cleanfeed uitproberen

bedankt voor de tip
maxvanderadio

ik heb cleanfeed gestest en het werkt echt goed bedankt voor de tip en op mijn iphone werkt het gewoon goed.
DannyTeunissen

Bericht door DannyTeunissen »

Wij gaan op straat met een mobiel. Met een microfoon irig hd . Als hoofd telefoon gewoon oordopjes. En bellen naar de studio via google duo. Dus gewoon. Via 4 netwerk. En anders via een wifi punt. En niet zeggen nog nooit geen problemen gehad.
maxvanderadio

Cleanfeed hebben wij getest maar het is voor ons toch nog niet geschrikt want onze reporter terplaatse hoort de om de zoveel seconde trial version door zijn oordopjes dus nu gaan wij het proberen met google duo
Aart Rietveld

Gebruik je wel de gratis versie van Cleanfeed? Het lijkt er op dat je de betaalde versie gebruikt in demo-mode.
Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot »

maxvanderadio schreef: 27 nov 2020 07:53 Cleanfeed hebben wij getest maar het is voor ons toch nog niet geschrikt want onze reporter terplaatse hoort de om de zoveel seconde trial version door zijn oordopjes dus nu gaan wij het proberen met google duo
Dan heb je de trial van de Pro-versie gebruikt: "Try Pro to experience Cleanfeed Pro with an audible watermark."
De standaardversie is gratis en heeft geen watermark.

Ik heb Cleanfeed een keer gebruikt. Qua geluidskwaliteit zeker beter dan andere apps. Ik merkte wel dat je niet altijd dezelfde latency hebt. De ene keer bijna niets, de andere keer zat het tegen 'hinderlijk' aan.

Maar je kunt het dus gewoon gratis zonder watermark gebruiken.
Plaats reactie