mp3 tag

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

Plaats reactie
yourdjeric

mp3 tag

Bericht door yourdjeric »

Hallo allemaal

Een flinke mp3 collectie's en heb ze gesorteerd en voorzien van artiest - titels en covers.
Echter het volgende:

Ik gebruik "centovacast" als bron voor mijn auto dj muziek en zie dan bepaalde mp3's niet in beeld komen (tags)
Ik heb ze al eens bewerkt met mp3tag en tag en rename maar het probleem blijft.

Op deze https://www.soundradio.nl/index2.php pagina staan aan de rechterkant de 8 laatst gespeelde tracks (rest omheen even niet opletten)

Dit bevat allemaal mp3's die juist spelen, goed weergeven en een eigen logo erin hebben. Dat lijkt allemaal goed te gaan.
maar speelt er om de 1 a 2 tracks een jingel af met een andere cover/logo dan wordt er NIETS weergegeven.
geen cover geen titel geen artiest gewoon niets. TOCH speelt hij wel af!

conclussie: In the tag zie je duidelijk de mp3 is voorzien van artiest - titel & cover, maar in de praktijk op centovacast weergeeft hij hem compleet niet.
De makers van centovacast geven t volgende aan:
"That usually indicates a problem with the ID3 tags in the corresponding media files.

Make sure that you are using ID3 version 1, and that the album and artist details are correct."

Ik weet een mp3 een ID3v1 & een ID3v2 heeft maar waar ik ook zoekt en welke proggie ik ook gebruikt nergens krijg ik het voor elkaar enkel bij me jingels ook een weergave te krijgen zoals me mp3 muziek dat doet.

Lijkt erop een "short" (korte) mp3 file niet weergegeven mag worden.
Iemand enige idee hoe dit is op te lossen?

note: Ik gebruik windows 10 64 bits op een i7 systeem.
v.ijl

Re: mp3 tag

Bericht door v.ijl »

Welk programma gebruik je om op Mp3-tags te controleren en/of te maken?
Een niet meer ondersteund maar nog steeds te vinden programma is winamp 5.666.....
Als test een heel klein Mp3tje aangemaakt (13 seconden), een geconverteerde wav-file, deze bevat standaart geen tags. Mbv winamp plaats je hier de tags in, zowel de ID3v1 als ID3v2.
(via bestandsinfo = alt+3)
en dan is er koffie......
yourdjeric

v.ijl schreef: 10 okt 2020 21:55 Welk programma gebruik je om op Mp3-tags te controleren en/of te maken?
Een niet meer ondersteund maar nog steeds te vinden programma is winamp 5.666.....
Hi V.ijl

Als 1e bedankt voor je post!
Maar winamp wordt al jaren niet ondersteunt dacht ik zo, maar denk wel ik aan de software geraakt.
Echter speel ik mp3's af met vlc player en/of media player op een windows 10 systeem.

Zover ik kan zien is de ID3v1 en ID3v2 al voorzien van tags, want een tag en rename of mp3 tag scanner zien deze tags erin staan. (tenminste er staat wat ingevuld)

Ik ga nog eens kijken naar winamp maar vermoed ik daar niet verder kom dan ik nu al ben. wwwwww
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Misschien moet je een volledige reindex doen.. ik lees net dat centovacast dit niet automatisch doet.

https://centova.com/en/faq/cast3/troubl ... if_the_mp3
yourdjeric

yourdjeric schreef: 11 okt 2020 10:29
v.ijl schreef: 10 okt 2020 21:55 Een niet meer ondersteund maar nog steeds te vinden programma is winamp 5.666.....
Ik ga nog eens kijken naar winamp maar vermoed ik daar niet verder kom dan ik nu al ben.
Update: Hier stonden alle covers >> ID3v1 & ID3v2 ingevuld.
yourdjeric

Ane Sybesma schreef: 11 okt 2020 11:34 Misschien moet je een volledige reindex doen.. ik lees net dat centovacast dit niet automatisch doet.

Hoi Ane

Bedankt voor je bericht, ik heb het idd ook al eens gelezen en ging nogmaals hiernaar kijken, maar helaas biedt dit ook geen uitkomst.

Momenteel heb ik enkel wat jingels online gezet in centovacast en deze speelt netjes af, maar er weergeeft geen enkele titel - artist of cover.
Centovacast makers weten de oplossing ook al niet. -kots

Toch erg vreemd waarom er geen weergave komt, nog tips?
yourdjeric

Hello Eric,

If you look at the Shoutcast status page directly (http://centovacast.radiowebhost.nl:8058 ... html?sid=1), you'll see that the track details are missing as well. This means that the source isn't sending any metadata along with the audio stream.

Most commonly, this issue is due to a lack of metadata on the media files themselves. Or, if you are streaming using a remote source, then your encoder program could be misconfigured.

You will need to make sure that your media files have ID3 tags version 1.0. If they don't, then you will need to add these, using an ID3 editor program on your desktop. Finally, for live/remote sources, you will also need to make sure that your encoder program sends metadata to the server (please consult your encoder's manual for more details).

Feel free to contact us again if you require further assistance.

Regards,

Dit schrijven ze maar weer terug van centovacast, terwijl de mp3's voorzien van een ID3v1
yourdjeric

Mijn probleem is verholpen, door tekens als (( )) in een tag de oorzaak zijn.
Stream software & muziek spelers zien dit wel, externe software zien dit blijkbaar niet.

/oftopic
Plaats reactie