Aansluiten d&r telefoon vork in de airmix

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

Plaats reactie
DannyTeunissen

Aansluiten d&r telefoon vork in de airmix

Bericht door DannyTeunissen »

In mijn mengtafel zitten twee telefoonvorken. Hoe sluit ik dit aan .Ik snap met stereo jacks . Kan iemand me in dit in jip en Janneke taal uit leggen ? Btw heb een d&r airmixer.

Mijn dank is groot

Aart Rietveld

Re: Aansluiten d&r telefoon vork in de airmix

Bericht door Aart Rietveld »

Google is je vriend: Voila, de hele handleiding! https://www.d-r.nl/assets/airmix-manual-service.pdf

De inkomende (analoge!) telefoonlijn sluit je aan op de jack "Line A" en je telefoontoestel op "Phone A".

Bij beide (stereo) jack-stekers sluit de de ene telefoondraad aan op de "Tip"- en de andere draad op de "Ring"-aansluiting van de jack-steker. De massa-aansluiting van de jack blijft ongebruikt.

DannyTeunissen

Aart dank je wel dit is wat ik nodig had . De handleiding heb ik maar kwam er maar niet uit. Nu snap ik hem wel
Mijn dank ik groot.

DannyTeunissen

Inmiddels de vork aan de gang. Nu mijn volgende vraag. Zou ik mijn tweedefork ook kunnen gebruiken voor bijvoorbeeld Google duo? En als dat kan hoe sluit ik dan aan.

Vrg Danny

Aart Rietveld

Bericht door Aart Rietveld »

Zonder allerlei interne ombouw-acties gaat dat niet lukken. De vork-module werkt alleen met zogenaamde POTS-lijnen. POTS = Plain Old Telephone System = Ouderwetse analoge telefoonlijn.

Je Kunt Google Duo wel aan de praat krijgen op een normale lijningang in combinatie met een cleanfeed (!) retoursignaal uit de Aux- of Sub-uitgang.

Delphi

Bericht door Delphi »

DannyTeunissen schreef:
01 jun 2020 12:35
Inmiddels de vork aan de gang. Nu mijn volgende vraag. Zou ik mijn tweedefork ook kunnen gebruiken voor bijvoorbeeld Google duo? En als dat kan hoe sluit ik dan aan.

Vrg Danny
Zo'n kanaal is volgens mij echt bedoeld om een ouderwetse analoge telefoonlijn op aan te sluiten. Als je iets met Skype, Duo, teams, Luci of wat dan ook wil doen, zul je een PC waarop dat draait moeten aansluiten op een lijnkanaal. En moeten zorgen voor een N-1-signaal naar die machine toe.
Doe het goed of doe het niet...

DannyTeunissen

Dan gaan we de cleenfeed gebruiken op het paneel. En wissel de module netjes om in het paneel. Dank jullie wel.

Plaats reactie