internet radio spullen

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

Plaats reactie
tommie1989

internet radio spullen

Bericht door tommie1989 »

hallo

ik zou graag weer een internet radio willen oppakken nou zag ik de volgende spullen. en dacht ik ga het eerst hier plaatsen voordat ik iets ga bestellen
mengpaneel Behringer DX2000USB DJ mixer
https://www.bax-shop.nl/rackmixer-19-in ... qPEALw_wcB

Numark CDN 77 USB dubbele multimedia speler
https://www.bax-shop.nl/19-inch-cd-medi ... dia-speler

en evt

Behringer HA8000 V2 hoofdtelefoon versterker
https://www.bax-shop.nl/hoofdtelefoon-v ... versterker
Behringer DEQ 2496 processor / equalizer
https://www.bax-shop.nl/equalizer/behri ... -equalizer

graag zou ik ook nog 1 studio monitor willlen hebben maar weet alleen niet welke of evt versterker?

mijn doel is om een internet radio station te beginnen. en dan die dubbele cd speler op mengpaneel en dan ook 1 platen speler erop aan te sluiten en dan weer terug naar de pc het inet op

graag zou ik jullie informatie willen als dit evt allemaal met elkaar kan

mvg tommie

v.ijl

Re: internet radio spullen

Bericht door v.ijl »

Even zoeken op dit forum en je komt dit tegen
Wat te kopen, problemen oplossen, aansluiten en howto's
viewtopic.php?f=5&t=25768
en dan is er koffie......

tommie1989

oke en qua soundprocessing wat zou ik daarvoor moeten nemen?

v.ijl

Bericht door v.ijl »

StereoTool.
Begin met de gratis versie, je kunt in de toekomst altijd nog overstappen naar de betaalversie met meer mogelijkeden.
en dan is er koffie......

tommie1989

Ja maar je hebt van behringer ook sound processing spul toch?

wave

Bericht door wave »

Soundprocessing is een leuk woord, maar voor je over 'soundprocessing' na gaat denken, kun je beter eerst goed op een rij zetten wat je daadwerkelijk in de basis nodig hebt. Die DJX2000 mixer is een leuke instapper, en voor weinig geld geeft Behringer veel opties met nog 3 jaar garantie ook. Als je veel met CD's werkt en de pitch functionaliteit etc nodig hebt, dan is zo'n dubbel setje ook niet gek. Gebruik je maar af en toe een CD, dan volstaat een goedkope 2e-hands huiskamer speler net zo goed.

Maar vervolgens raak ik je een beetje kwijt :wink:
De HA8000 is een heel handig ding voor bandjes of uitgebreide presentatie sets, maar is overkill voor een simpele self-support DJ setup.
De DEQ2496 heeft in een self support broadcast setje helemaal niets te zoeken. Door de uitgebreide equalizersectie heeft dat ding een waanzinnige prijs/kwaliteit verhouding en is een Zwitsers zakmes in een live (P.A of stage monitor) setup waarbij geen budget is voor deftige A merken. In zo'n omgeving, en gebruikt door een tech die precies weet wat 'ie doet, zijn ze -voor een spotprijs- het snoepje van de week. Maar voor jouw toepassing: zelfs als je je écht goed gaat verdiepen in de verschillende soorten EQ's zul je minstens 90% van de functionaliteit nooit gebruiken. Zonde van het geld.

Ga een half avondje zoeken op dit en andere fora, lees je een beetje in (allemaal leuke delen van de hobby), en ga dan je basis setup samenstellen, vergelijken en kopen. Zonder soundprocessing, want de beste soundprocessing zit nog steeds aan de zijkant van je hoofd geplakt: die 2 dingen die ze oren noemen :)). Een goede verhouding tussen spraak en muziek begint namelijk niet met een processor, maar met luisteren en netjes 'op niveaus' schuiven. Een simpele compressor limiter achter je mixer kan dan dienen als noodrem om oversturing van je streaminput te voorkomen. Als je dat kunstje eenmaal in de vingers hebt, dan heeft het eigenlijk pas zin om over soundprocessing na te gaan denken.

Veel plezier!
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.

Plaats reactie