Low budget radio station

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

Plaats reactie
sverrips

Low budget radio station

Bericht door sverrips »

Totale kosten eerste jaar:

300 dollar eenmalig aanschaf rechtenvrije muziek voor gebruik commercieel en niet commercieel, bestanden (200 tracks in Flac).
110 euro huren delicated server per jaar aan kosten (inclussief 10 TB dataverkeer, wel maar 100 mbit up/down).
35 euro domeinnaam per jaar.
0 euro logo zelf maken + gebruik plaatje van pixabay voor commercieel gebruik.
15 euro eenmalig jingels laten inspreken door Stanley Sussenbach.

Nodig:

Kennis Debian/Ubuntu en het opzetten Delicated server.
Kennis stream opzetten met icecast2/liquidsoap/apache2/https

Omdat de 300 dollar rechtstreeks aan de artiest is betaald en die een rechtenlicentie afgegeven heeft voor gebruik op Internetradio, heb ik geen buma/sena kosten. Het betreft hier dus rechtenvrije muziek.

Totale kosten per tweede jaar en opvolgend is dus:

110 euro server
35 euro domeinnaam

Volgens mij kan het alleen illegaal nog goedkoper, maar ik ben niet van dat illegale ! Alhoewel een VPS van 3 euro per maand en de muziek bij de artiest downloaden in mp3 (met naamsvermelding verplicht) is nog goedkoper !

Wil je weten hoe ik het precies gedaan heb, stuur me een PB.

Stephan
https://linux.radio ( Powered by LinuxRadio.Tools V2402 with AI Intergration )
Ane Sybesma

Re: Low budget radio station

Bericht door Ane Sybesma »

Die 35 euro voor een domeinnaam kan nog wel flink goedkoper... onder de 10 euro is bij heel veel partijen prima te doen.
sverrips

Bericht door sverrips »

Hoi Ane,

Het betreft hier een punt amsterdam domeinnaam en die zijn wat prijzig. Je kunt bij sommige providers inderdaad al voor 1 euro een domeinnaam huren. Alleen zal deze niet zo mooi zijn als die van 35 euro die ik heb ;)
rodie

Bericht door rodie »

Harstikke leuk natuurlijk, die rechtenvrije muziek ...

maar is dat ook wat m'n luisteraars willen horen?
Heb je misschien wat voorbeelden kwa artiesten die ertussen staan die wij allemaal kennen, of is het allemaal vrij onbekend?

Met alleen onbekende artiesten ga je het natuurlijk niet makkelijk krijgen tussen de grote massa.
MFM

Bericht door MFM »

200 tracks maar? Dat is zeer weinig. Hier 7500 in de database, maandelijks 100+ nieuwe tracks en een roulatie van 2400 tracks per jaar ( elke maand 200 uit/200 in rotatie.
4000gBper maand is ongeveer een 5 euro per maand. Is voor de meesten zat.
Stanley S? Serieus? Die haalt onze standaard niet eens. (En onze “stem” is gratis. (Maar wel bekend).
En dan een .amsterdam domainnaam ? Dat kun je een rasechte Rotterdammer niet verkopen -smok

Nee, deze slaan we even over.
Dan maar €175,/ per maand betalen aan de rechten, huur en overigen (=overige vormgeving, wekelijkse playlisten naar de europese pluggers en promotie in de landen waar de roots van het station liggen).

Maar ik ben het met je eens dat het goedkoop kan.
sverrips

Bericht door sverrips »

Tja, als je er 175 euro per maand tegen aan gooi, dan kan het inderdaad beter. Het gaat mij niet om zoveel mogelijk luisteraars, maar aangename muziek en geen groot publiek. Gewoon iets voor de heb met zo min mogelijk middelen. Ik vind persoonlijk stanley helemaal niet zo slecht, maar niet iedereen wil hem.
Stan

Bericht door Stan »

Dank weer voor de gratis Reclame !

Stanley Sussenbach
Johnny_

Bericht door Johnny_ »

rodie schreef: 27 mei 2019 21:08 Harstikke leuk natuurlijk, die rechtenvrije muziek ...

maar is dat ook wat m'n luisteraars willen horen?
Heb je misschien wat voorbeelden kwa artiesten die ertussen staan die wij allemaal kennen, of is het allemaal vrij onbekend?

Met alleen onbekende artiesten ga je het natuurlijk niet makkelijk krijgen tussen de grote massa.
Precies wat ik ook dacht, overigens heeft cream, best wel leuke klassieke muziek tussen, volgens mij is dat ook gedeeltelijk rechtevrij wat cream draait. sorry ik dwaalde even off topic. ik ben met licentie nu 62 euro per maand kwijt voor de hobby, en domein 35 euro per jaar.
Plaats reactie