Profline SFM alternatief

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..
sanomi78

Re: Profline SFM alternatief

Bericht door sanomi78 » 02 mei 2019 13:45

marco de graaf schreef:
29 apr 2019 07:49
Waarom analoog aanbieden? En waarom zelf een modulator kopen?

Laat Ziggo er een leveren, die hebben we immers toch genoeg in de landen hangen, of inmiddels op de schap staan.
Dat de modulator bij jullie steeds stuk gaat is niet best. Ik weet dat deze apparaten gemaakt zijn om 24 / 7 365 dagen en langer te draaien -+dance . Laat je aansluiting maar eens goed na kijken. Want een andere modulator zal het zelfde doen.

Maar dan nog eens de vraag. Zijn jullie ook digitaal te ontvangen bij ZIggo? Ik ken een omroep, die levert niks rechtstreeks bij de kabellaars aan. Die sturen alles digitaal weg, en de kabelaars halen het weer op. Nooit geen gezeik. 1 nadeel, is dat er wel wat vertraging in de lijn zit.
Omdat Ziggo deze modulatoren niet meer levert en deze methode niet officieel meer ondersteunt

Aansluiting/bekabeling is recent nog nagekeken en vervangen, dus daar zal het probleem normaal gesproken niet liggen.

Ja, wij zijn ook digitaal te ontvangen bij Ziggo.

sanomi78

Bericht door sanomi78 » 02 mei 2019 13:46

v.ijl schreef:
29 apr 2019 10:48
Deze Profline is echter nogal gevoelig en begeeft het om de haverklap
Nu ben ik erg benieuwd wát er sneuvelt. Is het iedere keer iets anders of is het hetzelfde onderdeel of deelschakeling.
Dat ik dit vraag is puur interesse want ik repareer niet.
Zijn al verschillende dingen geweest, maar meestal de voeding idd.

marco de graaf

Bericht door marco de graaf » 02 mei 2019 18:02

Mooi dat ik nu weet dat jullie digitaal te ontvangen zijn bij Ziggo. Dan komt de technische vraag.
Hoe word het digitale signaal bij Ziggo aangeleverd?

Als dat via een aparte verbinding gaat, zou Ziggo deze ook weer analoog kunnen maken! dan hoe je zelf geen modulator te regelen.

PS: Zit er op de uitgang van de profline, en het punt waar je het signaal moet aanleveren een dubbel galvanischescheider?
Via je audio ingang voeding opblazen lijkt mij niet een oorzaak. Ik weet dat deze apparaten van profline, zelf nog naar jaren uit gestaan te hebben zonder moeite hun werk goed doen.
Als het straalt, dan is het goed.

R.J. Mulder

Bericht door R.J. Mulder » 02 mei 2019 21:44

Ziggo doet dat voor meer omroepen. Ook voor ons. Wij leveren dat digitaal aan (die apparatuur is ook van Ziggo). Voor het analoge deel zet Ziggo dat om en geeft het analoge deel door in onze gemeente. Zou voor omroep van TS ook mogelijk moeten zijn.

sanomi78

Bericht door sanomi78 » 03 mei 2019 17:18

marco de graaf schreef:
02 mei 2019 18:02
Mooi dat ik nu weet dat jullie digitaal te ontvangen zijn bij Ziggo. Dan komt de technische vraag.
Hoe word het digitale signaal bij Ziggo aangeleverd?

Als dat via een aparte verbinding gaat, zou Ziggo deze ook weer analoog kunnen maken! dan hoe je zelf geen modulator te regelen.

PS: Zit er op de uitgang van de profline, en het punt waar je het signaal moet aanleveren een dubbel galvanischescheider?
Via je audio ingang voeding opblazen lijkt mij niet een oorzaak. Ik weet dat deze apparaten van profline, zelf nog naar jaren uit gestaan te hebben zonder moeite hun werk goed doen.
Dat gaat via een Behringer Ultralink een Ziggo digitale encoder in - en dat is inderdaad een aparte verbinding. Loont iig de moeite om dit eens bij Ziggo na te vragen.

wielklem

Bericht door wielklem » 09 mei 2019 10:56

standaard probleem bij deze units is de voeding.
preventief vervangen en een zwaarder model er in. ze zijn nogal kritisch berekend.

ander bekend probleem is de eind trap bij bliksem inslag in de omgeving. die wil ook nog wel eens knallen.
try reading the manual once.....

Plaats reactie