DBX 286S in combinatie met Rode Broadcaster

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..
Plaats reactie
castmember

DBX 286S in combinatie met Rode Broadcaster

Bericht door castmember » 05 mar 2019 12:50

Hoi,

Ik ben al een tijdje bezig om de processing op mijn Rode Broadcaster microfoon maar ik krijg hem niet lekker.

Ik heb een DBX 286S processor staan dus in combinatie met mijn microfoon. Daarbij zit de Microfoon direct via XLR aangesloten op de DBX en gaat het signaal daarna via Jack naar het mengpaneel. So far, so good, er komt ook geluid uit en op zich klinkt het ook best wel ergens naar. Bovendien klinkt het beter dan zonder processing dus dat is al winst. Maar, ik ben er niet heel erg tevreden over. Een paar punten waar ik tegenaan loop;
  • Als je iets verder van de microfoon af zit vervaagt de stem heel snel
  • Er zit toch nog redelijk wat achtergrondruis in het signaal
  • Ik merk dat het uitfilteren van laag en hoog echt heel lastig is
Verder heb ik heel veel documentatie gevonden over de DBX 286S in combinatie met de Shure SM7B maar over de Rode variant zie ik eigenlijk geen reviews en/of documentatie. Heb ik met de 286s een verkeerde processor gekocht voor mijn Rode Broadcaster of ben ik gewoon beroerd in googelen? Hopelijk hebben jullie nog tips and tricks!
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Dukard

Re: DBX 286S in combinatie met Rode Broadcaster

Bericht door Dukard » 05 mar 2019 20:54

castmember schreef:
05 mar 2019 12:50
  • Als je iets verder van de microfoon af zit vervaagt de stem heel snel
  • Er zit toch nog redelijk wat achtergrondruis in het signaal
  • Ik merk dat het uitfilteren van laag en hoog echt heel lastig is
Verder heb ik heel veel documentatie gevonden over de DBX 286S in combinatie met de Shure SM7B maar over de Rode variant zie ik eigenlijk geen reviews en/of documentatie. Heb ik met de 286s een verkeerde processor gekocht voor mijn Rode Broadcaster of ben ik gewoon beroerd in googelen? Hopelijk hebben jullie nog tips and tricks!
1. Dat is wel een beetje het "karakter" van deze mic - DJ's willen graag "dik" klinken dat bereik je voor een deel door 'close-miking' (het zg. proximity effect)
2. De Gate- of expander functie beter afstellen.
3. Elke stem heeft zijn eigen karakter - wat vrij vaak gebruikelijk is om onder de 80 Hz het laag geleidelijk weg te filteren en de D-esser netjes in te stellen - die werkt veelal rond de zo'n 7 a 7,5 Khz.

Misschien als je "dbx 286s + broadcaster" in YT inklopt dat je meer informatie kan vinden - iig een berg tutors over de dbx 286s

Succes
Aan VST-plugins passen geen 19" rack-oren ....

castmember

Re: DBX 286S in combinatie met Rode Broadcaster

Bericht door castmember » 05 mar 2019 23:25

Ik ga er morgen naar kijken Dukard, dank je wel voor de tips!
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Plaats reactie