Vraag over behringer virtualizer pro

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderators: admin6, admin6, admin6, admin6, admin6

johan12

Re: Vraag over behringer virtualizer pro

Bericht door johan12 » 09 mar 2019 11:17

Stoort die daarom mischien , maar hoezo kan de microfoon niet rechtstreeks? Ik ben niet helemaal thuis in dat soort dingen
Radio de silvermine 🎵🎵🎙
http://www.radiodesilvermine.nl/

Delphi

Bericht door Delphi » 09 mar 2019 11:18

johan12 schreef:
09 mar 2019 11:17
Stoort die daarom mischien , maar hoezo kan de microfoon niet rechtstreeks? Ik ben niet helemaal thuis in dat soort dingen
Dan is het misschien zaak om even wat research te doen: https://www.shure.nl/tournees_evenement ... -mic-level
Doe het goed of doe het niet...

johan12

Bericht door johan12 » 09 mar 2019 11:23

Nu snap ik ook waarom de microfoon zo luid was steets stond constant in het rode en ik had de gain helemaal dicht , bedankt voor de info maar dan zit ik nog met het probleem hoe krijg ik send en return op de microfoon ?
Radio de silvermine 🎵🎵🎙

v.ijl

Bericht door v.ijl » 09 mar 2019 11:43

johan12 schreef:
09 mar 2019 07:15
Ik gebruik xlr kabels , vanaf de microfoon naar de behringer input , en vanaf de behringer output naar de microfoon ingang op het mengpaneel, ....
En daar gaat het m.i. fout: Wat ik snel uit de handleiding haal heeft de virtualizer geen microfoon-inputs maar line-inputs. Het signaal komt veel te zacht binnen. Gebruik een microfoon voorversterker! B.v. ART Tube MP Studio V3 buizen microfoon voorversterker Afbeelding
of Behringer MIC100 Tube Ultra­gain Afbeelding
Vanaf de Behringer komt nu een line-signaal dat naar een microfoon-input gaat: de mic-input wordt overstuurd: de vervorming is nu zeer goed hoorbaar. Met de gainknop op de mixer kan eea geregeld worden. Beter is een line-attenuator b.v. SHURE A15LA IN-LINE ATTENUATOR Afbeelding

Nu ga ik even aan m'n onderschrif werken.....
en dan is er koffie......

Delphi

Bericht door Delphi » 09 mar 2019 12:42

johan12 schreef:
09 mar 2019 11:23
hoe krijg ik send en return op de microfoon ?
Beste Johan,

Ik leer mijn stagiaires altijd dat domme vragen niet bestaan. Maar ik leer ze ook om eerst zelf na te denken en naar een oplossing te zoeken. Dit lijkt me bij uitstek iets wat je moet kunnen terugvinden in de gebruiksaanwijzing van je mixer. Die zat er waarschijnlijk bij toen je 'm kocht. Anders zou je eens moeten zoeken of 'ie ergens op internet staat. Meestal is het een boekje met plaatjes en tekst.

Om je vraag te kunnen beantwoorden, zal bovendien eerst iemand moeten weten om welk merk en type mixer het gaat. Met die kennis zou ik persoonlijk vervolgens googelen naar de gebruiksaanwijzing, maar nogmaals: dat lijkt me iets wat je ook zelf zou moeten kunnen.

Succes!
Doe het goed of doe het niet...

wave

Bericht door wave » 09 mar 2019 20:18

Johan had het in een ander topic over Behringer mixers en aan de foto op zijn website te zien heeft hij een Behringer DJX750 . Als het inderdaad die mixer is dan is de Virtualizer overbodig als galmdoos, want daar zit al een FX processor in. Hoe je daar een kanaal heen stuurt en de effecten gebruikt staat in de handleiding. Een losse FX processor gebruiken is op dit soort mixers bijna niet mogelijk. De kanalen hebben geen inserts of AUX sends en hoewel er wel een algemene SEND en RETURN op zit is de bruikbaarheid daarvan nihil. De SEND is een aftak van het monitor signaal (en schakelt dus mee met je afluistering), en de RETURN zit hard -niet regelbaar- op de master.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.

v.ijl

Bericht door v.ijl » 09 mar 2019 20:22

Johan's éérste post:
ik heb als mengpaneel de behringer djx 900
en dan is er koffie......

johan12

Bericht door johan12 » 09 mar 2019 20:34

Wave , bedankt voor de reactie ik heb inderdaad de djx 900 maar je wilt dus zeggen dat die iegenlijk overbodig is? De ingebouwbe effecten daar moet je niks van verwachten dat stelt allemaal niks voor maar zit er ook gewoon over na te denken om gewoon de echo maar achterwege te laten
Radio de silvermine 🎵🎵🎙

wave

Bericht door wave » 10 mar 2019 01:18

Behalve de USB interface zit er weinig verschil tussen de 750 en de 900 zo te zien. Je kunt, zoals v.ijl beschreef, met een losse voorversterker de virtualizer in en met een 60 dB verzwakker weer naar de microfooningang toe maar of je dat moet willen is een andere vraag. Wat ook de vraag is, is of er echt zo veel verschil zit tussen de interne FX van deze mixers en de VP. Eén van de redenen dat Behringer zijn prijzen zo laag weet te houden ligt in het feit dat ze veel ontwerpen kunnen hergebruiken of downscalen en de FX engine van de mixer is waarschijnlijk simpelweg afgeleid van de VP. Een beetje spelen met de beperkte instellingen en vooral niet teveel FX toevoegen zou redelijk bruikbaar moeten zijn.

Afgezet tegen de +/- 100 euro die je voor een Virtualizer Pro betaalt is het geen slecht ding, maar hij is meer te vergelijken met de Alesis Nanoverb dan met de (3x zo dure) budgetline van Lexicon of TC Electronic.

De vraag of je VP overbodig is kun je alleen maar zelf beantwoorden, voor speciale effecten voor jingles en dergelijke zul je er wellicht soms best leuke dingen mee kunnen doen, waarbij je de VP dan via de SEND en RETURN aan de mixer hangt en rekening moet houden met wat er in de handleiding wordt geschreven. Als microfoon effect is het gebruik op deze mixer niet echt goed mogelijk omdat een DJ mixer geen inserts of Aux bus heeft.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.

johan12

Bericht door johan12 » 10 mar 2019 16:38

Duidelijk wave , ik ben er al uit ik wil niet nog meer klein apperatuur om me heen ik vond het al een ergenis dat ik een externe fantoomvoeding nodig had , maar goed ik wou de behringer gebruiken voor de microfoon dus niet op de muziek die ik uitzend ik haal de virtualizer er tussen uit het bevalt mij zonder de echo op de spraak ook prima allemaal bedankt voor de hulp
Radio de silvermine 🎵🎵🎙

Plaats reactie