IP Cam voor stream

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

Plaats reactie
Joost van der Velde

IP Cam voor stream

Bericht door Joost van der Velde » 26 dec 2018 22:16

Ik ben op zoek naar een WiFi-/IP camera als studio-web-cam voor gebruik in de radiostudio, maar ook bruikbaar op lokatie. Bij voorkeur zo'n camera die ook gericht kan worden en op afstand bestuurd.
Ik kom dan voornamelijk bij beveiligingscamera's, maar begreep dat die vaak niet plug and play zijn door allerlei beveiligings restricties.
Welke merk/ type camera's gebruiken jullie in de radiostudio en/of daarbuiten?

js113500

Re: IP Cam voor stream

Bericht door js113500 » 27 dec 2018 10:21

Zelf laatst bij een project gebruik gemaakt van DATAVIDEO PTC-150 camera's. Werkten heel goed, maar zit ook een prijskaartje aan :(. Ik weet niet wat je budget is, maar misschien kan je kijken naar de 'Mevo Plus Livestream'?

Beveiligingscamera's zijn naast hun comptabiliteit met streaming, vaak ook een ramp qua kwaliteit (waarom vraag ik me nog steeds af, als je ergens goede kwaliteit wilt hebben...)

Joost van der Velde

Bericht door Joost van der Velde » 28 dec 2018 14:57

Budget is eh... conform lokale omroep... dus de Datavideo camera's worden het niet. De Mevo zit eigenlijk ook al wat boven het budget maar had ik nog niet eerder gezien, dus dank voor de tip.

Feivel

Bericht door Feivel » 28 dec 2018 16:46

Kijk eens naar de camera's van bijvoorbeeld Dahua of Hikvision. En anders op AliExpress. Moet je wel even wachten en de garantie is niks, maar dan heb je het ook tegen 'lokale omroep-tarief'. Wat je zoekt heet een 'PTZ IP Camera'.

(Als die Mevo trouwens al te duur is, wordt het al snel heel treurig, vrees ik). Jammer genoeg typisch lokale omroep: veel willen, weinig centen..

wave

Bericht door wave » 28 dec 2018 19:37

Als je geen budget voor plug & play hebt, dan is wat onderzoek doen naar de Raspberry PI in combinatie met de PI Cam wellicht een interessante optie. Komt natuurlijk een heel ander plaatje af dan van een chique Datavideo of Panasonic cam, maar voor kijkradio is het misschien wel voldoende. Kost geen drol en een handige harry kan met een paar servo's en wat python code de cam zelfs remote richten. Maar je zult dan wel zelf aan de slag moeten :wink:
Tip: als je zelf weinig kennis in huis hebt, ga dan in de omgeving eens op zoek naar een gelicenseerd zendamateur die zich met ATV bezighoudt. Vaak hebben die mannen (of vrouwen) niet alleen een heel behoorlijke technische kennis & handigheid in huis, maar vinden ze het ook leuk om die te delen met enthousiastelingen.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.

Joost van der Velde

Bericht door Joost van der Velde » 29 dec 2018 13:21

Met de EZVIZ 360 van hikvision zijn we bezig, maar dat schiet niet zo op. De term PTZ is ook handig om te weten, dank daarvoor. En de PI cam klinkt ook leuk, ik ben bekend met Python en heb hier een PI, alleen heb ik ook nog driehonderduizend andere leuke projectjes...

wave

Bericht door wave » 30 dec 2018 18:23

Joost van der Velde schreef:
29 dec 2018 13:21
<KNIP > En de PI cam klinkt ook leuk, ik ben bekend met Python en heb hier een PI, alleen heb ik ook nog driehonderduizend andere leuke projectjes...
Tja, dan wordt het..... prioriteiten stellen :)) :))
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.

Plaats reactie