BUTT source (locatie 1) naar Icecast server (locatie 2)

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

Plaats reactie
Mark_de_Klein

BUTT source (locatie 1) naar Icecast server (locatie 2)

Bericht door Mark_de_Klein » 24 nov 2018 22:49

Beste mensen,

Ik heb thuis een IceCast server (2.4.4, Windows 10) draaien: xx.xx.xx.xx:8000. Op de router staan poort 8000 en 8001 open.
Ik zou graag vanaf een andere locatie met BUTT (0.1.16, Windows XP) een bron sturen naar de IceCast server bij mij thuis. Het op BUTT ingestelde adres is xx.xx.xx.xx:8000.

Als ik op de admin/stats.xsl pagina van de server kijk, dan zie ik dat deze draait.
Ik zie hier ook dat de mountpoint "/stream" vanaf de andere locatie wordt gedetecteerd.

Alleen BUTT blijft steeds maar verbinding zoeken (connecting...) en er is op het serveradres xx.xx.xx.xx:8000 geen stream te horen.
Kan iemand mij hier verder mee helpen? Heeft het iets te maken met een luisterpoort die ik op de server moet instellen? Hoe configureer ik in dat geval de .xml file?

Alvast erg bedankt.
Groeten, Mark

tspronsen

Re: BUTT source (locatie 1) naar Icecast server (locatie 2)

Bericht door tspronsen » 25 nov 2018 18:04

Beste Mark,

In je verhaal heb je vrijwel elk technisch detail achterwegen gelaten. Hierdoor is het onmogelijk om te achterhalen waar het fout gaat. Staat xx.xx.xx.xx voor het interne IP-adres van je ICEcast server of van je internet verbinding? Je zegt dat poort 8000 en 80001 open staan, maar heb je ook een poort-forwarding gemaakt maar het interne IP-adres van je ICEcast server? Zo ja, heb je dat gedaan voor TCP of UDP? Naar welk IP-adres streamt BUTT? Is dat het interne IP-adres van je ICEcast server of van je internet verbinding?

Kun je bij jou thuis wel met BUTT streamen naar je ICEcast server of lukt dat ook niet? Als dat niet werkt zit (een deel van) je probleem in ICEcast. Als dat werkt dan ga dan testen of je ook vanaf het internet kunt luisteren naar je stream.

Mark_de_Klein

Bericht door Mark_de_Klein » 25 nov 2018 19:49

Excuses voor het ontbreken van de details.
xx.xx.xx.xx is IP adres van internet verbinding.
Portforwarding is gedaan naar interne IP adres van de machine waar IceCast server op staat en is gedaan voor TCP en UDP allebei.
BUTT streamt van buiten mijn netwerk naar het IP adres van mijn internet verbinding (xx.xx.xx.xx:8000).
Als ik Shoutcast gebruikt werkt het wél, mits ik poort 8001 ook forward naar het interne IP adres van de machine waar de server op draait.
Met IceCast werkt het dus niet. Het lijkt mij dat er iets aan de instellingen van IceCast veranderd moet worden, maar hoe?

Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij » 25 nov 2018 23:40

Staan de poorten ook open op de Windows pc waar de server op staat?

Firewall of een internet security software uit of regels aangemaakt?

Sebas

Bericht door Sebas » 26 nov 2018 13:46

Als je de IceCast- server thuis hebt draaien en je wilt van thuis via het internet IP-adres verbinding maken dan kan het voorkomen dat dit geweigerd wordt. Dit heft te maken met een blockade vanuit je modem. Maak je met BUTT verbinding naar je interne IP- adres dan zal het beter gaan.

Als je toch wil testen of je IceCast- server vanaf buiten te benaderen is dan moet je eens vragen aan bijvoorbeeld een kennis of je mag testen. Dit geeft een duidelijk beeld en je weet dan zeker of alles wel of niet goed is ingesteld.

Succes!!
Haal het beste uit je radio, En sloop hem helemaal ;)

http://www.radiom.nl
http://www.rosadigitaal.nl
http://www.nostalgie.eu

Calypso

Bericht door Calypso » 27 nov 2018 08:56

Begin met het kijken in de logfiles van Icecast. eventueel logging vanuit Icecast ophogen om meer te kunnen zien. Komt de BUTT connectie uberhaupt binnen? Ja, dan staat je firewall waarschijnlijk goed en is het mogelijk een autorisatieprobleem, nee, zoek in je firewall instellingen (Router/Modem, Windows).

"Als ik op de admin/stats.xsl pagina van de server kijk, dan zie ik dat deze draait." - kijk je vanaf je eigen netwerk, vanaf dezelfde PC als icecast draait, of vanaf het internet naar die pagina?

Mark_de_Klein

Bericht door Mark_de_Klein » 27 nov 2018 21:15

Het werkt nu.
Het probleem zat hem in de internetsecurity software op de PC waar de server op staat.
Bedankt voor de tip, Hoort-u-mij.
Verder iedereen erg bedankt voor het meedenken! Weer veel geleerd.

Plaats reactie