Imperial DabMan (i200, i200CD, i250)

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..
Plaats reactie
WillyD

Imperial DabMan (i200, i200CD, i250)

Bericht door WillyD » 29 jan 2018 21:41

Ik bestelde een DabMan i200 CD die ik inruilde voor een i250.
Weet iemand het antwoord op één of meerdere van onderstaande vragen (ik mailde al naar hun support maar ze antwoorden niet ...)
- Line out onderbreekt de speakers: Als ik een mini jack in de line out steek, wordt het geluid van de speakers onderbroken, net zoals bij de koptelefoonaansluiting. Is dat normaal? Is dat bij nog andere merken het geval? Is dat configureerbaar?
- Bluetooth delay: Ik koos uiteindelijk voor de i250 omdat deze de (vrij uitzonderlijke) functie heeft om ook via Bluetooth te kunnen versturen. Hiermee dacht ik te kunnen 'multi-roomen'; via een (LogiTech) BlueTooth sound adapter ontvang ik het geluid in de veranda op een andere radio. Echter, het signaal in de veranda loopt ongeveer een halve seconde achter op het geluid uit de DabMan. Wegens het beperkte bereik qua afstand van BlueTooth is de kans gering dat je je op een plaats bevindt waar je niet de beide radio's kunt horen. M.a.w., als het geluid dat uit de DabMan komt niet een configureerbare tijd gebuffered en vertraagd kan worden, dan is deze Bluetooth zend-functie nutteloos. Kan dat misschien toch ergens ingesteld worden, ik vind het niet terug in de handleiding?
- CD fast forward: in de handleiding staat dat je kunt verder 'spoelen' in een nummer via de gebruikelijke methode: het ingedrukt houden van de toets met de twee pijltjes. Dit werkte niet. Weet iemand hier iets over. In mijn wagen werkt deze functie overigens ook niet (Renault R-Link), misschien ligt het aan mij ...
- sms: In het configuratiemenu is een item 'sms'. Het lijkt erop dat je daar een telefoonnr. kan invoeren, ik heb verder geen idee wat de bedoeling is of hoe het werkt. De handleiding vermeldt niks hierover. Iemand een idee?
- Firmware: Op de website vond ik software om een upgrade uit te voeren op de i200 CD. Op de pagina van de i250 is geen download van software beschikbaar. Weet iemand waar er nieuwere software beschikbaar is?

Verder kan ik hier wel meegeven dat het toestel, in tegenstelling tot wat het laat uitschijnen, wel meer dan 5 favorieten kan opslaan. Ik las meermaals de beperking tot 5 favorieten als negatief punt, sommigen stuurden het toestel zelfs daarom terug. De tol van een slechte handleiding...
Ook de instelling van MyEQ moet je maar zelf uitzoeken; niks in de handleiding. Nochtans heel belangrijk want de voorgeprogrammeerde EQ settings zijn waardeloos. Via MyEQ krijg ik er wel een deftig geluid uit. Jammer genoeg gaat de instelling verloren als de stroom onderbroken wordt.

Plaats reactie