Bpm rcp-1001 remote control Voedings Adapter.

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..
Plaats reactie
Grommiehoe

Bpm rcp-1001 remote control Voedings Adapter.

Bericht door Grommiehoe » 17 mei 2017 20:03

Hallo,

Ik ben bezig om wat apparaten bij elkaar te zoeken om weer eens radioprogramma's te maken (wat ik voeger wel deed)nou gebruikte ik altijd Alcatech Bpm Studio Pro en de controller erbij Rcp-1001 maar nu ben ik helaas de voedings adapter kwijt 12 volt 1Am nu heb ik een andere erop gezet zelfde waarde maar hij doet het wel alleen het display van speler A blijft zwart speler B werkt wel.
Het kabeltje van de voeding die het apparaat in gaat is een netwerkstekker vier pootje vier draadje geel,groen,rood,zwart.
Nu heb ik dus van de vervangende apapter plus op rood gezet en min op zwart maar dan heb ik geen display op speler A.nou vraag ik me af waar zijn dan Geel en Groen dan voor???.
William.

Aart Rietveld

Re: Bpm rcp-1001 remote control Voedings Adapter.

Bericht door Aart Rietveld » 18 mei 2017 01:46

Als ik het goed begrijp heb je zonder kennis van de juiste aansluiting zomaar een andere voeding aangesloten. Dan mag je van geluk spreken dat in ieder geval een deel het nog wel doet. De impact van een foutieve keuze kan spectaculair zijn qua rookeffecten.

Mogelijk zijn de andere draden de voeding voor het andere deel maar zonder nadere info ga ik je niet adviseren om dat daadwerkelijk uit te testen. Misschien kun je meer info vinden als je in de controller de draden volgt, iemand met elektronicakennis zou hier wel wat mee kunnen doen.

Grommiehoe

Bericht door Grommiehoe » 18 mei 2017 11:24

Bedankt voor de reactie zal wel zien hoe de aansluitingen er van binnen uit ziet.
Maar het is nog niet zo makkelijk om een originele adapter te vinden.
William.

wave

Bericht door wave » 18 mei 2017 22:28

Ik zou eerst maar eens contact opnemen met de leverancier/fabrikant. Voor hetzelfde geld levert die originele adapter andere/meer spanningen dan +12. Zonder informatie over pin-out, spanningen en vermogen loop je een uitgelezen kans dat je het setje verandert in een rookmachine en dan heb je een nog veel groter probleem.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.

Grommiehoe

Bericht door Grommiehoe » 18 mei 2017 22:38

Ik heb van alles aan zoeken geweest voor een vervangende adapter maar deze controller is ook niet meer lieverbaar hij komt bij Alcatech vandaan ja mischien moet ik daar eens vragen.
Maar via google heb ik nog niks gevonden.
William.

MFM

Bericht door MFM » 19 mei 2017 14:12

2x 12volt. Buitenste pinnen zijn de plus.

Grommiehoe

Bericht door Grommiehoe » 19 mei 2017 14:52

Dat had ik bijna wel begrepen vier pinnen dat het 2x 12 volt moest zijn.
Maar klopt het dan dat ik dan ook twee adapters nodig heb van 12 volt 1am?????.
William.

Plaats reactie