Sony MDR-V900

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

Plaats reactie
luisteraar0172

Sony MDR-V900

Bericht door luisteraar0172 »

Waarom is de Sony MDR-V900 de beste hoofdtelefoon en waarom gebruiken enkel Edwin Evers en Gerard Ekdom deze ?

Want ik zie alleen foto's waarop Evers en Ekdom de V900 gebruiken bij het maken/presenteren van hun radioprogramma.
v.ijl

Re: Waarom ?

Bericht door v.ijl »

Kwestie van smaak (wat de een goed vindt, vindt de ander maar shit.....) en snobisme?
en dan is er koffie......
user113434

Bericht door user113434 »

Zijn volgens mij ook niet meer te koop, toch?
Passie voor radio is belangrijk. Zonder passie geen vrucht.
v.ijl

Bericht door v.ijl »

Mart Meijer schreef:Zijn volgens mij ook niet meer te koop, toch?
Oh jawel! kijk maar eens op amazon! http://www.amazon.com/Sony-MDR-V900HD-S ... B000EGJTLQ

Als het geen nepperd is dan betaal je de hoofdprijs. :))

(broertje van de MDR-V900 is de MDR-7509)
Dukard

Bericht door Dukard »

v.ijl schreef:Kwestie van smaak (wat de een goed vindt, vindt de ander maar shit.....) en snobisme?
v.ijl schreef:Oh jawel! kijk maar eens op amazon! http://www.amazon.com/Sony-MDR-V900HD-S ... B000EGJTLQ

Als het geen nepperd is dan betaal je de hoofdprijs. :))

(broertje van de MDR-V900 is de MDR-7509)
Beide reacties zijn naar mijn mening overbodig en voegt niets toe ... :eek: ... en de V900HD is zeker geen V900 !!

Als je je een beetje inleest/luistert op/in het wereldje wat MDR-V900 hoofdtelefoon heet dan weet je waarom deze zo geliefd is.
De originele V900 is nieuw niet meer te koop, maar heeft zijn waarde bewezen en als je er langdurig mee werkt weet je waarom.

En last, but ... ik heb een van de laatste V900 exemplaren nieuw aangeschaft voor iets van 199 euro; alle andere hoofdtelefoons
die ik heb mogen horen komen er niet eens bij in de buurt. Klankmatig staat de V900 nog steeds eenzaam aan de top.

Conclusie: Edwin Evers en Gerard Ekdom zijn fijnproevers en/of mazzelaars dat ze (nog) een V900 in bezit hebben.
Aan VST-plugins passen geen 19" rack-oren ....
v.ijl

Re: Sony MDR-V900

Bericht door v.ijl »

Dukard schreef: ... en de V900HD is zeker geen V900 !! .....
Oh, iets over het hoofd gezien, sorry :oops:
Wat is het verschil tussen de V900 en de V900HD?
Zwarte IJsbeer

Bericht door Zwarte IJsbeer »

Deze koptelefoon wordt enorm overschat. Ik heb 'm ook gehad in het verleden maar is helaas kapot gegaan. Gelukkig heb ik een goed alternatief gevonden en veel goedkoper ook. De Sennheiser HD 202 is voor mij de beste koptelefoon voor de beste prijs 39,95. Dat kleine beetje verschil in klank neem ik op de koop toe.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht
Dukard

Bericht door Dukard »

Zwarte IJsbeer schreef:Deze koptelefoon wordt enorm overschat. Ik heb 'm ook gehad in het verleden maar is helaas kapot gegaan. Gelukkig heb ik een goed alternatief gevonden en veel goedkoper ook. De Sennheiser HD 202 is voor mij de beste koptelefoon voor de beste prijs 39,95. Dat kleine beetje verschil in klank neem ik op de koop toe.
Het is natuurlijk erg fijn dat je tevreden bent met je keus, maar "Need I say more" met deze scoreverdeling ?
http://tweakers.net/pricewatch/79723/se ... 9/reviews/
v.ijl schreef:Wat is het verschil tussen de V900 en de V900HD?
De ervaring leert dat de HD versie duidelijk minder in klankbeeld en comfort presteert dan een originele V900.
Dat is subjectief - net zoals alle geluidsreproducties. Lees de reactie van Zwarte Beer er o.a. maar op na.

-bier
Aan VST-plugins passen geen 19" rack-oren ....
Zwarte IJsbeer

Bericht door Zwarte IJsbeer »

Dukard schreef:
Zwarte IJsbeer schreef:Deze koptelefoon wordt enorm overschat. Ik heb 'm ook gehad in het verleden maar is helaas kapot gegaan. Gelukkig heb ik een goed alternatief gevonden en veel goedkoper ook. De Sennheiser HD 202 is voor mij de beste koptelefoon voor de beste prijs 39,95. Dat kleine beetje verschil in klank neem ik op de koop toe.
Het is natuurlijk erg fijn dat je tevreden bent met je keus, maar "Need I say more" met deze scoreverdeling ?
http://tweakers.net/pricewatch/79723/se ... 9/reviews/
v.ijl schreef:Wat is het verschil tussen de V900 en de V900HD?
De ervaring leert dat de HD versie duidelijk minder in klankbeeld en comfort presteert dan een originele V900.
Dat is subjectief - net zoals alle geluidsreproducties. Lees de reactie van Zwarte Beer er o.a. maar op na.

-bier
Dat kan voor iedereen anders zijn. Mijn ervaring is dat ie niet onder doet voor de dure Sony. Kijk, ik heb natuurlijk een periode gehad dat ik patserig wilde doen met m'n veel te dure koptelefoon. Die figuren zullen er nog steeds zijn maar zo gek ben ik niet meer. Toen mijn Sony kapot ging was ik genoodzaakt de Sennheiser te gebruiken en constateerde dat ie eigenlijk net zo goed is.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht
Rpm72

Bericht door Rpm72 »

Als je niet kritisch bent dan kun je elke koptelefoon kopen maar de mdr-v 900 is toch een klasse apart. Hij is uit de markt gehaald vanwege gehoorschade, het geluidsniveau moet aan eisen voldoen. Daarom zijn de drivers uit de opvolgers anders en is de kwaliteit dus ook minder. Ik heb de originele, de 7509 en de 600 en heb de HD geprobeerd. Zelfs een neppen gekocht voor onderdelen.
Misschien is er in de afgelopen vier a vijf jaar wel een hele goeie op de markt bij gekomen maar de 900 blijft toch top.
Plaats reactie