faders BCS 50

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

JBR

faders BCS 50

Bericht door JBR » 08 mei 2013 21:21

Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar gekleurde faderknopjes voor de BCS 50.

Heeft iemand een linkje voor me?

Alvast bedankt,

Jesse Bakker

Dukard

Re: faders BCS 50

Bericht door Dukard » 08 mei 2013 22:04

Zelf ook al een poging gedaan om hier op het forum te zoeken ? ... zo ja, ... Dateq contacten of Conrad bezoeken.
Aan VST-plugins passen geen 19" rack-oren ....

Budweiser

Bericht door Budweiser » 08 mei 2013 22:55

conrad heeft faderknoppen idd... je moet ff weten hoe groot het ijzertje is waar je ze op drukt... meten is weten :D
Bababooey !
Twitter

joris-22

Bericht door joris-22 » 09 mei 2013 13:37

Dateq zelf verkoopt ze ook..
Webshop is under construction zie ik dus misschien even contact opnemen: klik

MFM

Bericht door MFM » 09 mei 2013 14:55

Iets verder klikken en je ziet dit:
http://www.dateq.nl/index.php?paginaNaa ... dcastBCS50" onclick="window.open(this.href);return false;

EDIT:
Iets te snel..zo te zien staat het zelfde fotootje met dezelfde prijs bij alle onderdelen van alle tafels :))
Under construction dus. :oops:

wave

Bericht door wave » 09 mei 2013 23:00

Dateq webshop is altijd "under construction" gebleven. Even bellen is idd betere optie. Anders bij Triple Audio of AEM Duivendrecht proberen, die hebben ook faderknoppen in alle soorten en maten. Succes!
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.

heideroos

Bericht door heideroos » 15 jun 2013 09:25

http://www.d-r.nl/WEBSHOP/contents/en-uk/d9.html" onclick="window.open(this.href);return false;
RVR-TRDS4002 LUXOR-B
RVR-PTX30LCD
RVR-PJ1000M-C

Daletforum

Bericht door Daletforum » 30 jun 2013 18:10

wave schreef:Dateq webshop is altijd "under construction" gebleven.
Dat is al bijna twee jaar het geval als ik me niet vergis, misschien zelfs al langer.

wave

Bericht door wave » 30 jun 2013 23:04

Die webshop is, voor zover ik weet, nooit anders dan 'under construction' geweest en dat zal ook wel nooit meer veranderen. Dateq kan dan misschien in bepaalde regionen van de markt nog wat -in 1984 ontworpen- analoge BCS mixers kwijt maar een serieuze speler in de broadcastmarkt is het niet meer. In de DJ hoek heeft Dateq nog wel wat faam maar loopt, ook daar fors achter op de concurrentie.

By the way: heeft de oorspronkelijke topicstarter zijn knopjes nou inmiddels gevonden??

edit 3/7: bericht ietwat door mij aangepast om rekening te houden met de gevoelens van user wielklem.
Laatst gewijzigd door wave op 03 jul 2013 00:42, 1 keer totaal gewijzigd.

wielklem

Bericht door wielklem » 02 jul 2013 17:16

Danku
Laatst gewijzigd door wielklem op 04 jul 2013 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
try reading the manual once.....

Daletforum

Bericht door Daletforum » 02 jul 2013 19:39

@ Wielklem,
Wat user Wave schrijft is geen smaad, het is gewoon de keiharde waarheid. Dateq heeft een paar flinke blunders gemaakt, onder andere met de Dateq Vibe en de Dateq XTCII waarmee ze op hun bek gegaan zijn. Gevolg: niemand nam ze meer serieus. En ja, dat hebben ze toch echt aan zichzelf te danken (en ja, dat zeg ik als diehard Dateq fan).

wave

Bericht door wave » 03 jul 2013 01:09

Wellicht heeft user Wielklem andere gevoelens bij Dateq, wat uiteraard vrijstaat. Bericht ietwat aangepast om daarmee rekening te houden al neem ik ver afstand van de kreet 'smaad'.

In het verleden zijn er bij Dateq zeker een aantal mooie producten ontwikkeld. De BCS200 was destijds bijvoorbeeld een state-of-the-art broadcast tafel die zich kon meten met de topline van MBI en Eela. Hoewel de lagere BCS lijn de nodige compromissen kende was dat voor die tijd ook een tafel die zeker een behoorlijke markt had. Ook in de disco hoek heeft Dateq lange tijd een trendsetter gehad met de GPM8.

Kijk je echter naar de ontwikkelingen in de Pro Broadcast markt, dan zie je onmiskenbaar dat er een flinke verschuiving heeft plaatsgevonden richting digitaal. Digimixers zijn daar inmiddels de norm en de fabrikanten die nog een analoge lijn hebben (zoals Eela) hebben daar in de loop der tijd wel het nodige aan gedaan op het gebied van upgrades, interfacing en digitale IO. De USB input voor de Eela SRM (vergelijkbaar marktsegment als de BCS50/100) is daar een voorbeeld van. In de Deejay markt zie je een zelfde ontwikkeling, met Pioneer voorop. Maar zelfs de low budget range van Behringer beschikt bijvoorbeeld al over digitale I/O.

Ook Wielklem kan, als hij/zij eerlijk is, niet ontkennen dat Dateq in die ontwikkeling nooit is meegegaan en qua productrange nog steeds volledig is gebaseerd op het analoge tijdperk. Dat is een keuze maar betekent wel dat je marktsegment steeds kleiner wordt en op een bepaald moment minimaliseert. Kijk je naar de prijsontwikkeling van digimixers dan nadert bovendien onherroepelijk het punt waar een digimixer -met meer faciliteiten- minder kost en beter klinkt dan een verouderde analoge tafel waarbij je nog outboard dynamics/eq aan moet schaffen. En welke verslaggever gaat er -ondanks dat het een fantastisch product was- nog met een Nagra IV-S aan de schouder de burgemeester interviewen om het bandje daarna op de Studer/Revox te monteren :)) ?

Vergelijk met Live sound, daar gebeurt hetzelfde. Analoog heeft daar nu nog een redelijke markt maar maakt ook daar up tempo plaats voor digitaal. Waar merken als Yamaha, Soundcraft, Soundtracs (nu DigiCo) en het eerbiedwaardige Midas daar lange tijd heer en meester waren met forse analoge tafels hebben ze nu nog wel een analoge lijn, maar ligt de ontwikkeling en productlijn al lang en breed op de digi's. Goedkoper, meer bedieningsgemak en vele malen lichter/handzamer dan een 200+ kg zware analoge back met 3 forse outboard racks en bekabeling...

Daletforum

Bericht door Daletforum » 03 jul 2013 01:46

Het debat die user Wave en user Wielklem onderling met elkaar aan het voeren zijn, begint nu op een discussie te lijken die Apple fanboys vaak onderling met elkaar hebben: alles mag gezegd worden, maar kritiek leveren op het bedrijf en op de producten van Apple is not done. Maar goed, on-topic: heeft TS de faderknopjes al gekocht?

MFM

Bericht door MFM » 03 jul 2013 13:37

Nu ben ik wel eens (...) bij Dateq geweest voor onderdelen of reparaties, maar eerlijk gezegd lijkt het er verdacht veel op dat die tent alleen nog maar open is omdat er daar nog een paar enthousiastelingen mbt analoge tafels rondlopen. Niet omdat er nog veel animo voor is, maar gewoon omdat ze nog zin hebben de toko open te houden..zo kwam het in ieder geval de laatste paar keren op mij over.

Daletforum

Bericht door Daletforum » 03 jul 2013 15:14

@ MFM,
Eigenlijk wel zonde, vroeger gingen die BCS-krengen als warme broodjes over de toonbank.

Plaats reactie