Kijkje naar Social Radio

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

FrankDeRuiter

Re: Kijkje naar Social Radio

Bericht door FrankDeRuiter » 25 jan 2013 19:02

Database schreef:Grappig. Sinds FavoriteFM.com ermee begonnen is, zijn veel mensen het ook gaan doen. Mijn advies is om ook met MySQL te gaan werken voor enkele schakelfucties. Echter heeft mij dat nachten programmeerwerk gekost, en dat ga ik dus ook niet zomaar delen.

In ieder geval: ik heb de Twitter en Last.FM API geïmplementeerd hier. Tevens kan hij werken met de Now Playing outfile van diverse automatiseringen. Kan zelfs alle teksten nog custom maken door met MySQL te werken ;)

FrankDeRuiter schreef:Zelf is het voor mij ook een stukje speelgoed en als ik hiermee andere omroepen kan helpen dan heel graag natuurlijk! Let wel op met de Presenter in Wirecast dat je alleen het gene moet capturen dat je wil capturen als je namelijk een volledige tweede scherm gaat capturen dan dropt je FPS zwaar en gaat dus ook je hele stream haken/bufferen. Capture dus alleen het gedeelte wat in de overlay moet komen. (ookal is de hele pagina groen.)
Dat is dan wel weer onzin. De boel gaat niet bufferen of haken. Het beeld wordt alleen onscherper.
Klink als een mooi systeem wat jullie daar hebben! Toevallig ben ik niet door jullie op het idee gekomen sterker nog ik had nog nooit van dat station gehoord maargoed.

Bij mij was het wel zo dat de boel gaat bufferen/haken dat lag toen der tijd ook deels aan mijn video kaart. De scherpte van het beeld bleef gewoon het zelfde aangezien dat met de camera te maken heeft niet met de overlay.

Ondertussen is de videokaart geupgrade en loopt alles weer lekker soepel. En voor de mensen die het nog willen testen ik hoorde dat het in Firefox niet werkt maar wel in Chrome/IE

Budweiser

Bericht door Budweiser » 25 jan 2013 20:49

Database schreef:Grappig. Sinds FavoriteFM.com ermee begonnen is, zijn veel mensen het ook gaan doen.
Ehm, sorry? wie of wat is favoritefm? Doe nu niet alsof jullie trendsetters zijn, dat zijn namelijk de grote stations.
Bababooey !
Twitter

Echtwel

Bericht door Echtwel » 25 jan 2013 22:32

FavoriteFM.com ??? NOOIT VAN GEHOORD :)) -smok

Database

Bericht door Database » 26 jan 2013 13:30

Klopt, maar Favorite is op wel meer gebieden een trendsetter, Budweiser. Ik heb dit anderhalf jaar geleden al ontwikkeld. En niet alleen grote stations zijn trendsetters, hoor. De grote stations komen bijna een half jaar later met muziek aanzetten die ik toen al lang en breed gedraaid heb. Dus ook kleine stations kunnen dat.

Budweiser

Bericht door Budweiser » 26 jan 2013 18:20

Ik zal de laatste zijn die beweert dat kleine stations niet innovatief bezig kunnen zijn, maar het zetten van een trend is heel iets anders. Je brengt het nu alsof iedereen het bij jullie gezien heeft, en het voorbeeld is gaan volgen, maar dat is dus niet het geval. Je hebt nu al 3 reacties in dit topic van mensen die uberhaupt nog nooit van fav fm gehoord hadden, en zo zullen er veel meer zijn. als ik bij ons op de lokalo een nieuwe plaat als eerste draai, en 3 weken later draait elk groot station wat er maar te vinden is die plaat, maakt mij dat geen trendsetter. Dan ben ik puur iemand die toevallig iets nieuws ontdekt heb.
Bababooey !
Twitter

Database

Bericht door Database » 26 jan 2013 18:43

Budweiser schreef:Ik zal de laatste zijn die beweert dat kleine stations niet innovatief bezig kunnen zijn, maar het zetten van een trend is heel iets anders. Je brengt het nu alsof iedereen het bij jullie gezien heeft, en het voorbeeld is gaan volgen, maar dat is dus niet het geval. Je hebt nu al 3 reacties in dit topic van mensen die uberhaupt nog nooit van fav fm gehoord hadden, en zo zullen er veel meer zijn. als ik bij ons op de lokalo een nieuwe plaat als eerste draai, en 3 weken later draait elk groot station wat er maar te vinden is die plaat, maakt mij dat geen trendsetter. Dan ben ik puur iemand die toevallig iets nieuws ontdekt heb.
Ach, eerlijk zeggen waar je iets vandaan hebt is hier sowieso moeilijk. I'm out, again. Mijn gedachtengang over RF is wel weer genoeg bevestigd voor de komende maanden. :)

FrankDeRuiter

Bericht door FrankDeRuiter » 26 jan 2013 18:55

Bij mij is het idee ontstaan om zelf een kijk te gaan nemen naar Social Radio vanaf de webcam streams van Radio 2, 3FM & Radio 6. Toen ik aan een opkomend evenement dacht (RopaRadio) leek het mij een goed plan om hier iets mee te gaan doen.

Misschien is het een idee om er een Open Source project van te maken zodat we elkaar allemaal kunnen helpen? (Stiekem al een website opzetje hiervoor gemaakt)

Budweiser

Bericht door Budweiser » 26 jan 2013 19:57

Database schreef: Ach, eerlijk zeggen waar je iets vandaan hebt is hier sowieso moeilijk. I'm out, again. Mijn gedachtengang over RF is wel weer genoeg bevestigd voor de komende maanden. :)
Gast, hoe blind kun je nu eigenlijk zijn? De ideeen die hier ontstaan zijn komen van grote stations, niet van jouw webstationnetje waar niemand van gehoord heeft. Maarre, bye! :)
Misschien is het een idee om er een Open Source project van te maken zodat we elkaar allemaal kunnen helpen? (Stiekem al een website opzetje hiervoor gemaakt)
Puik plan!
Bababooey !
Twitter

40FMNederland

Bericht door 40FMNederland » 26 jan 2013 20:47

Forumleden,

Is er geen andere software dan Wirecast waarbij je kan chroma keyen?
Want Wirecast wil niet op de Windows Server 2008.
Is er dan geen plaatsvervangendsoftware?
40FM HITRADIO - 100% HITS - Check voor meer info 40FM.nl

Joris538

Bericht door Joris538 » 27 jan 2013 12:08

40FMNederland schreef:Forumleden,

Vmix wellicht? Dit is wel professionele video mixing software maar je kunt altijd even kijken.
http://www.vmix.com.au
I'm Just Saying

40FMNederland

Bericht door 40FMNederland » 27 jan 2013 17:18

Joris538 schreef:
40FMNederland schreef:Forumleden,

Vmix wellicht? Dit is wel professionele video mixing software maar je kunt altijd even kijken.
http://www.vmix.com.au
Nee, dit is geen software voor Windows server.
Bestaat er niet gewoon een lekker simpel programmaatje waarbij je screen capture kunt Chroma Keyen?

station-drz

Bericht door station-drz » 27 jan 2013 17:48

Budweiser schreef:
Database schreef: Ach, eerlijk zeggen waar je iets vandaan hebt is hier sowieso moeilijk. I'm out, again. Mijn gedachtengang over RF is wel weer genoeg bevestigd voor de komende maanden. :)
Gast, hoe blind kun je nu eigenlijk zijn? De ideeen die hier ontstaan zijn komen van grote stations, niet van jouw webstationnetje waar niemand van gehoord heeft. Maarre, bye! :)
Puik plan!

denk om je bloeddruk!

en dat van 1,5 jaar terug, dan ben jij met je favorite fm echt niet de trendzetter, aangezien 3fm er al veel langer mee werkt voor al tijdens serious request! :))
Hey ho, hey ho, je krijgt een orban niet cadeau! :))

www.Geesfm.nl de gezelligste lokale stations onder 1 dak!

joris-22

Bericht door joris-22 » 28 jan 2013 16:02

En wat als we het nou eens omdraaien?
Het sociale gedeelte dus gewoon bij de kijker? Kan natuurlijk ook. De videostream als background, en dan gewoon een soort laag met je sociale dingen.

Ik heb wat simpels in elkaar gezet, met alleen een twitter search op #3fm. Klik. De videostream is van de topicstarter.

Hier een zipje met de bronbestanden.

40FMNederland

Bericht door 40FMNederland » 28 jan 2013 18:42

joris-22 schreef:En wat als we het nou eens omdraaien?
Het sociale gedeelte dus gewoon bij de kijker? Kan natuurlijk ook. De videostream als background, en dan gewoon een soort laag met je sociale dingen.

Ik heb wat simpels in elkaar gezet, met alleen een twitter search op #3fm. Klik. De videostream is van de topicstarter.

Hier een zipje met de bronbestanden.
Ik gebruik m, check de site!

Dennisch

Bericht door Dennisch » 29 jan 2013 01:50

Wij zijn er inmiddels ook al een geruime tijd mee bezig. Inmiddels zover dat onze "balk" automatisch springt naar bepaalde layout van het programma wat op dat moment te horen is. In onze balk zit; twitter, tekst (zelf toe te voegen), NowPlaying en het actuele weer.
Ook is er inmiddels een intranet gebouwd rondom de WireCast API, kan iedereen zoveel schakelen tussen de webcams als ze zelf willen. Erg leuk zo'n project, maar zit veel tijd in :)
http://www.beeradio.nl

Plaats reactie