DHD Tafel

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

stefklep

DHD Tafel

Bericht door stefklep » 06 apr 2011 15:57

Beste Mede Radio forum leden,

Ik ben al een tijdje bezig om zelf een beetje te spelen met de radio techniek en alles wat daar omheen hangt.
Nu ben ik ook al een tijdje opzoek naar een DHD nieuw zijn ze na navraag bij de bekende hoofd leverancier hier in Nederland niet echt te betalen maar nu heb ik al verschillende installateurs hier over een e-mail gestuurd die ze vaak alleen nieuw hebben, nu dacht ik wat is een beter idee om het misschien hier eens te posten, hier zitten veel mensen die vaak iets dichter bij het vuur zitten dan ik zelf :wink:

Heeft iemand misschien een idee waar ik nog het besten kan proberen om een Dhd in handen te krijgen (RM2200D, is al leuk)

Uiteraard zijn bedrijven altijd welkom waar jullie denken waar ik het eens zou kunnen proberen. Budget is momenteel even niet de hoofdzaak daar dien ik zelf mee uitkomen met eventueel verkoper.

Uiteraard hoor ik graag van jullie..

IG

Re: DHD Tafel

Bericht door IG » 06 apr 2011 19:16

Als budget niet de hoofdzaak is waarom dan geen nieuwe? ;-)

stefklep

Bericht door stefklep » 06 apr 2011 19:36

IG schreef:Als budget niet de hoofdzaak is waarom dan geen nieuwe? ;-)
hahahaha, ik had hem kunnen verwachten :wink: Uiteraard heb ik hem liever nieuw..... maar "tweedehands" puur om wat op de kosten te besparen.

Adriaan

Bericht door Adriaan » 06 apr 2011 19:42

Nog los van het feit dat ik me afvraag wat je als beginner direct met een DHD tafel moet, is het voor topicstarter wellicht toch handig om een kader van het budget aan te geven (tussen € x.xx en € x.xx). Dan krijg je wat gerichtere antwoorden.

stefklep

Bericht door stefklep » 06 apr 2011 20:20

Adriaan schreef:Nog los van het feit dat ik me afvraag wat je als beginner direct met een DHD tafel moet, is het voor topicstarter wellicht toch handig om een kader van het budget aan te geven (tussen € x.xx en € x.xx). Dan krijg je wat gerichtere antwoorden.
Het gaat er eerlijk gezegd niet om of ik nou beginner ben wel of niet, dit is niet interessant a het onderwerp waar het om gaat, en ook het budget lijkt me in zekere zin niet interessant(op dit moment), Het is dan ook meer een topic om in contact te komen met eventuele verkopers/ leverancier/ installateurs /enz die een DHD van de hand willen doen. Omdat hier veel mensen zitten die dicht bij het vuur zitten leek me dit de besten manier.

Ingebruik

Bericht door Ingebruik » 06 apr 2011 20:56

Apart :smile: Maar goed, ieder z'n ding!

Hou je er wel rekening mee dat een DHD (elke digitale tafel) wel wat anders is dan een analoge tafel?

Hoe dan ook, misschien kun je eens informeren bij een aantal radiostations, sommige zijn nog niet zo lang geleden verhuisd :wink: Kunnen ze je vertellen of hun afgedankte spul nog ergens bij een leverancier stof staat te happen. Of eventueel (waarschijnlijk niet) bij hen zelf ergens.

"nadeel" van DHD is wel dat het vervangen vaak in stappen gaat, dus of alleen mainframe, of alleen console, etc. De markt voor 2e hands is dus uberhaupt niet zo groot.

admin6

Bericht door admin6 » 06 apr 2011 21:09

EDIT ADMIN6: Topic weer geopend. TS heeft beloofd zich te houden aan de algemene normen en waarden van het forum en zal dus ook de vragen gaan beantwoorden zoals hierboven vermeld.

Go on!
Moderator -- Info: forum@radiofreak.nl / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels

stefklep

Bericht door stefklep » 07 apr 2011 18:38

admin6 schreef:EDIT ADMIN6: Topic weer geopend. TS heeft beloofd zich te houden aan de algemene normen en waarden van het forum en zal dus ook de vragen gaan beantwoorden zoals hierboven vermeld.

Go on!
Klopt naar een goed overleg zal ik meer openheid en duidelijkheid proberen te geven.

Het budget zit tussen de 2K tot rond/over de 10K, uiteraard is dit een aanduiding. En als er iets me wordt aangeboden dan valt er uiteraard nog te praten....
Laatst gewijzigd door stefklep op 07 apr 2011 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.

stefklep

Bericht door stefklep » 07 apr 2011 18:41

Ingebruik schreef:Apart :smile: Maar goed, ieder z'n ding!

Hou je er wel rekening mee dat een DHD (elke digitale tafel) wel wat anders is dan een analoge tafel?

Hoe dan ook, misschien kun je eens informeren bij een aantal radiostations, sommige zijn nog niet zo lang geleden verhuisd :wink: Kunnen ze je vertellen of hun afgedankte spul nog ergens bij een leverancier stof staat te happen. Of eventueel (waarschijnlijk niet) bij hen zelf ergens.

"nadeel" van DHD is wel dat het vervangen vaak in stappen gaat, dus of alleen mainframe, of alleen console, etc. De markt voor 2e hands is dus uberhaupt niet zo groot.
Uiteraard weet ik het verschil tussen een Digitale en een analoge tafel :D , het mooie van de DHD is dat het ip netwerk gestuurd is.

Bedankt voor de tip kan inderdaad eens proberen wat bekende radio stations te contacteren, al hoor ik vaak het verhaal dat die er ook niet vanaf willen omdat ze vaak worden door gezet naar backup of niet productie omgevingen.

mkleinsman

Bericht door mkleinsman » 08 apr 2011 14:25

Ik vrees dat je met een budget van € 2000 tot € 10.000 geen tweedehands DHD tafel hebt. De markt voor de tafels is vrij klein, vooral de grotere en regionale omroepen in Nederland draaien hiermee, en een aantal lokale omroepen. Wanneer de grotere omroepen een nieuwe DHD tafel krijgen ruilen ze soms de oude tafel weer in. Immers een DHD tafel als reserve in het magazijn laten liggen is vrij duur. Als je kijkt wat de nieuwprijs is, zal een tweedehandstafel niet onder de € 10.000 uitkomen. Maar, misschien dat er toch iemand is die voor onder de € 10.000 een tafel heeft, maar ben er bang voor...
De tafel is vaak niet het duurste, maar de engine/matrix die alles aanstuurd die is erg waardevol.

Hoewel ik weet dat een DHD tafel een mooie (en functionele) tafel is kun je voor minder dan € 10.000 ook wel een nieuwe digitale broadcasttafel krijgen..... echter inderdaad geen DHD tafel.
Succes!

wielklem

Bericht door wielklem » 08 apr 2011 16:22

stefklep schreef: ....het mooie van de DHD is dat het ip netwerk gestuurd is....
Misschien handig om even de handleiding goed te lezen...

Maar bel anders van de week eens met de importeur (media utilities), je hebt er namelijk al een nieuwe (SX uitvoering) vanaf rond de 8000,-. Een iets uitgebreidere zit je rond de 10k.
misschien wel interessant voor je.
try reading the manual once.....

Zwarte IJsbeer

Bericht door Zwarte IJsbeer » 08 apr 2011 18:46

Ik vindt de verschillen nogal meevallen hoor. Natuurlijk is het qua aansluiten van randapparatuur veel verschil maar qua gebruik is het niet veel anders dan analoog. Ik was een Dataq BCS 200 gewend en werk nu met een DHD tafel waarvan ik het type schuldig moet blijven maar de mogelijkheden en de gebruiksvriendelijkheid zijn echt perfect. Maar ja, daar hangt een pittig prijskaartje aan. Die van onze omroep kostte een vermogen en het lijkt me dan ook sterk dat je voor inder de 10000 een 2e handsje kan ''krijgen''.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht

stefklep

Bericht door stefklep » 08 apr 2011 18:56

Zwarte IJsbeer schreef:

Ik vindt de verschillen nogal meevallen hoor. Natuurlijk is het qua aansluiten van randapparatuur veel verschil maar qua gebruik is het niet veel anders dan analoog. Ik was een Dataq BCS 200 gewend en werk nu met een DHD tafel waarvan ik het type schuldig moet blijven maar de mogelijkheden en de gebruiksvriendelijkheid zijn echt perfect. Maar ja, daar hangt een pittig prijskaartje aan. Die van onze omroep kostte een vermogen en het lijkt me dan ook sterk dat je voor inder de 10000 een 2e handsje kan ''krijgen''.
Ja tweedehands is eigenlijk niet verkrijgbaar krijg ik van veel bedrijven terug, ook wel van éne kant logische omdat ze verplaatsen gewoon naar niet productie studio's het zijn inderdaad leuke investeringen. Maar goed over wel jaar hebben we het Zwarte IJsbeer wanneer die is aangeschaft ? er zijn immers nu ook verschillende types en delegaties die ze verkopen.

Wil je ook bedanken wielklem, ik heb nooit echt duidelijke prijzen gehad, altijd een beetje vaag van horen zeggen, maar hier kan ik denk wel wat mee.

alex..

Bericht door alex.. » 08 apr 2011 19:02

Misschien toch eerst kijken naar iets anders:
http://www.broadcastpartners.nl/website ... 80921.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Want waarvoor was het nu, internet radio, lokaal, thuis studio?
Graag iets minder globaal :wink:

stefklep

Bericht door stefklep » 09 apr 2011 11:28

@Alex,
Bedank voor de tip, maar is momenteel even niet van belang, uiteraard weet ik dat er ook andere tafels zijn zo als klotz digital

Plaats reactie