iemand er op uisturen met internetradio.

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

Plaats reactie
krijn

iemand er op uisturen met internetradio.

Bericht door krijn » 27 sep 2010 17:42

hallo,

ik ben hier nieuw en heb meteen een vraag ik heb het forum doorgezocht.
binnekort hebben ze lichtjesmarkt bij onze in de wijk. ik ben beheerder van een buurtinternetradio. en wil dus iemand de wijk in sturen om intervieuws te houden.
hoe kan ik dat het beste doen.

mvg krijn

remco_k

Re: iemand er op uisturen met internetradio.

Bericht door remco_k » 27 sep 2010 19:09

krijn schreef: en wil dus iemand de wijk in sturen om intervieuws te houden.
Door eerst te bedenken en aan ons te vertellen of je de interviews live wilt uitzenden, of dat het op moet worden genomen.

In het geval van Live: dan ben je op zoek naar een GSM telefoon, reportage zender, of andere slimme draadloze audio toepassingen.
In het geval van recording: dan ben je op zoek naar een field recorder. Da's een kastje wat loopt op batterijen, met microfoon ingebouwd en opneemt in wav/mp3 formaat, rechtstreeks op een flashcard oid.

Wat het ook is, voor beide opties bestaan er hier topics en is met google ook het een en ander te vinden.
www.digiplay.nl: SHOUTcast V2 streaming compleet met gratis web app, statistieken en SSL support!

Echtwel

Bericht door Echtwel » 27 sep 2010 20:05

Een draadlozen mic of een mini mp.3 zendertje kan je al aardig mee uit de voeten zeker als je in de buurt straat blijft

succes ! -bier

krijn

Re: iemand er op uisturen met internetradio.

Bericht door krijn » 27 sep 2010 22:05

remco_k schreef:
krijn schreef: en wil dus iemand de wijk in sturen om intervieuws te houden.
Door eerst te bedenken en aan ons te vertellen of je de interviews live wilt uitzenden, of dat het op moet worden genomen.

In het geval van Live: dan ben je op zoek naar een GSM telefoon, reportage zender, of andere slimme draadloze audio toepassingen.
In het geval van recording: dan ben je op zoek naar een field recorder. Da's een kastje wat loopt op batterijen, met microfoon ingebouwd en opneemt in wav/mp3 formaat, rechtstreeks op een flashcard oid.

Wat het ook is, voor beide opties bestaan er hier topics en is met google ook het een en ander te vinden.
ik wil graag live uitzenden. Want ze hebben meerdere activiteiten en het is goed om het de luisteraar ook van afstand te laten beleven.

mvg krijn

protune

Bericht door protune » 28 sep 2010 08:51

Als de gehele buurt de lichtjesmarkt bezoekt, wat is dan de toegevoegde waarde om dat uit te zenden?
Ik bedoel, het is maar een kleine doelgroep die je wil bereiken; de mensen in je buurt. Als het een beetje een hechte buurt is gaan ze allemaal toch wel naar die markt. Dat je er aandacht aan besteed is leuk, maar waarom live op locatie met live-verslaggeving als de potentiële doelgroep daar toch al zelf aanwezig is?

Dan zou ik het juist omdraaien:
Zoveel mogelijk sfeerrepo's en interviews maken en deze verwerken tot een leuke ingeblikte uitzending van max een uur of 2 en deze op een nog nader te bepalen moment uitzenden. Zo heeft iedereen de kans om de markt te bezoeken én daarnaast ook nog eens alle hoogtepunten terug te luisteren. Zo heb je daarnaast ook nog eens de kans om iedereen met een goede reden kennis te laten maken met het station (voor diegene die het nog niet wisten) en heb je er wellicht een nieuwe groep luisteraars bij.

Ik zeg 1 + 1 = 2?

Plaats reactie