Welke mengtafel moet ik kopen?

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

radiopeter

Re: Welke mengtafel moet ik kopen?

Bericht door radiopeter »

LS.,

Mijn vraag is simpel:
Ik wil binnenkort beginnen met thuis opnemen van mij progamma’s. In de studio is alles aanwezig maar daar werken we voorlopig niet, vandaar.
Ik zou willen kiezen uit de twee Behringers:

Behringer XENYX X1204USB PA en studio mixer
Behringer XENYX X1222USB PA en studio mixer

Wat wil ik kunnen doen:

1) Proppfrexx mediaplayer gebruiken op PC met A en B fader. Ik weet dat startfading met deze 2 tafels niet mogelijk is
2) Op dezelfde PC staat een documentaire klaar in VLC player en daar wil ik fragmenten van invoegen
3) een winamp player staat klaar met jingles
4) er moeten twee microfoons worden aangesloten

Is dit mogelijk met deze behringer tafels en kan dat op 1 laptop of 1 PC gerealiseerd worden?

Ik hoor het graag van u

Met vriendelijke groet,

Peter

Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Geen Behringer, kom je na een paar jaar weer met dezelfde vraag.

Spaar door voor een echte radio tafel!

wave

Bericht door wave »

Beetje lief zijn voor Behringer :wink: De prijs-/kwaliteitsverhouding van Behringer is met veel van hun producten helemaal niet zo slecht. Er zit bagger tussen, maar ook écht mooie pareltjes die enorm profiteren van de R&D in de pretentieuze Midas en Klark Teknik merken van Music Tribe. En bij de producten in het lagere prijssegment moet je er gewoon van uit gaan dat de drie-jarige garantietermijn ook de levensduur is.

On topic: een broadcastmixer voor thuis is leuk, maar er hangt ook een flink prijskaartje aan. Dat moet je maar net uit kúnnen en ook uit willen geven. Radiopeter heeft al een beetje nagedacht over wat hij nodig heeft, en ook al geconstateerd dat faderstart geen must is en de typische broadcast talkback-, roodlicht-, en decor functies evenmin. Een betaalbare gewone mixer kan dan best een goede optie zijn. Maar je hebt wel gelijk dat alle waar naar zijn geld is, en de mixers die Peter nu noemt zijn wel spotgoedkoop, maar daar worden ook wel heel erg veel compromissen voor gedaan. Er zijn best toepassingen waar dat spul prima voor is, maar voor dit doel zijn ze -ook met de korte faders- toch eigenlijk echt te beperkt.

Ik zou Peter adviseren om toch wat meer uit te geven en naar een Allen & Health ZED-14 te kijken. Die zijn met een prijs van rond de € 340,- wel twee keer zo duur als die Xenyx mini’s, maar je krijgt daar ook veel voor terug, Ten eerste behoorlijke full length faders, een heel bruikbare EQ, 4 Aux-Sends voor als er behoefte aan een cleanfeed komt en last but not least: ook de ZED is een budgetmixer, maar toch wel een stukje degelijker gebouwd.

Op één PC zowel meer kanalen playout als opname..... daar moet Peter nog maar eens goed over nadenken. Dat gaat niet zomaar werken. Wat ik me overigens afvraag: waarom 3 aparte playout programma’s? Als propp geen harde eis is dan kun je ook voor Virtual DJ kiezen en die met 4 plagers configureren, en desnoods de sampler van VDJ als jingle player. Binnen de keyboard mapping en VDJ script kun je de keyboard besturing net zo aanpassen als je zelf wilt.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.

radiopeter

Beste Wave,
Hartelijk dank voor de uitgebreide reactie. Wat het investeren betreft zit het zo dat ik tijdelijk geen toegang tot de professionele radiostudio van Amsterdam heb i.v.m. de Corona maatregelen. Vandaar deze optie. Geweldige tip overigens Virtual DJ. ik heb het al geïnstalleerd.
Ik heb de Behringer Xenyx X 1222 usb overgenomen en vraag me af of ik Virtual DJ op een kanaal kan programmeren van de mengtafel 5/6 of 7/8.
Ik ga er mee aan de gang. Weet niet met welke software je de mengtafel kan programmeren.
Kan ik hier later nog even op terug komen?
Ik hoor graag van u.
Met vriendelijke groet,
Peter

Aart Rietveld

Bericht door Aart Rietveld »

Een Xenx X1222 valt niet te programmeren. Alles is analoog en de USB-interface is straightforward stereo in en uit.

radiopeter

Hartelijk dank voor de reactie. Had dit niet gedacht bij de overname van het paneel.
Wordt weer ouderwets mixen.
Ook leuk
Groet,
Peter

froz0

Bericht door froz0 »

radiopeter schreef:
29 mei 2020 19:02
LS.,

Mijn vraag is simpel:
Ik wil binnenkort beginnen met thuis opnemen van mij progamma’s. In de studio is alles aanwezig maar daar werken we voorlopig niet, vandaar.
Ik zou willen kiezen uit de twee Behringers:

Behringer XENYX X1204USB PA en studio mixer
Behringer XENYX X1222USB PA en studio mixer

Wat wil ik kunnen doen:

1) Proppfrexx mediaplayer gebruiken op PC met A en B fader. Ik weet dat startfading met deze 2 tafels niet mogelijk is
2) Op dezelfde PC staat een documentaire klaar in VLC player en daar wil ik fragmenten van invoegen
3) een winamp player staat klaar met jingles
4) er moeten twee microfoons worden aangesloten

Is dit mogelijk met deze behringer tafels en kan dat op 1 laptop of 1 PC gerealiseerd worden?

Ik hoor het graag van u

Met vriendelijke groet,

Peter
Proppfrexx en behringer zijn niet echt vriendjes van elkaar. raad het je dan ook af.

Plaats reactie