mpx kabel mkaken

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

Toon

Bericht door Toon »

oke bedankt
www.toonfm.nl
Toon

Re: mpx kabel mkaken

Bericht door Toon »

Het is al een oud toppic, maar plots actueel geworden:)
Ik moet nu 10 meter MPX kabel gaan maken. Kan microfoonkabel ook? of moet echt 50ohm coax zijn.
mij geluidskaart een ESI Juli@ zal geen 50ohm uit hebben en de rdvv zender denk het ook een 50 ohm in.
www.toonfm.nl
remco_k

Bericht door remco_k »

Met een heel kort stukje van 30 cm kom je misschien nog weg met een standaard audio kabeltje, maar zelfs dat zou ik al niet doen.
Bij 10 meter moet je zeker coax gebruiken met 50 Ohm impedantie en doordat het een behoorlijke lengte is, worden in- en uitgang impedanties ook belangrijker.

Die ESI Juli heeft geen 50 Ohm uitgangs impedantie inderdaad. Ik weet niet zeker of je daar iets aan moet doen. (Misschien moet je daar zelf met een T-stuk een 50 Ohm afsluiter plaatsen).
Elke zichzelf respecterende zender (Wtf is rdvv?) heeft een MPX ingang en die heeft dan de juiste impedantie van 50 Ohm. Zoek het op in de specs.
Heeft hij dat niet, dan moet je vermoed ik, ook daar met een 50 Ohm afsluiter gaan werken op een T-stuk.
Maar de echte HF-kenners komen er hieronder wel in om dat als onzin af te schilderen of juist te bevestigen... :))
www.digiplay.nl: SHOUTcast V2 streaming compleet met gratis web app, statistieken en SSL support!
Levert ook: Radio Bingo software. Print je eigen bingokaarten met je printer of naar een PDF bestand.
remco_k

Bericht door remco_k »

En? Hoe is je actuele probleem afgelopen?
www.digiplay.nl: SHOUTcast V2 streaming compleet met gratis web app, statistieken en SSL support!
Levert ook: Radio Bingo software. Print je eigen bingokaarten met je printer of naar een PDF bestand.
Toon

Bericht door Toon »

Ik denk dat ik rg58 als mpx kabel ga gebruiken. Pc op zolder is geen optie omdat dat de slaapkamer van mijn zijn wordt. Of misschien Stereotool met uMPX op een raspberry, maar dat wordt denk ik te duur die uMPX licentie
www.toonfm.nl
Plaats reactie