Mic probleem na plaatsen van nieuwe mic arm

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

Plaats reactie
station-drz

Mic probleem na plaatsen van nieuwe mic arm

Bericht door station-drz »

Hallo luitjes,

Ik heb sinds vandaag een nieuwe mic arm in mijn bezit ( de innox xlr arm van bax-shop) strak armpje voor het oog waar ik erg blij mee ben,
echter heb ik sinds het plaatsen ook een probleem met mijn mic... Er zit een hele irritante brom onder ik zou bijna zeggen een aarde brom, het gekke is dat het enige wat veranderd is, de arm is.

Mijn opstelling: innox arm met sm7b -> triton fetthead voor wat versterking -> DBX 286S -> mengtafel.

Ik moet nu de expander gate op mijn dbx erg ver open draaien wil ik de brom weg filteren, alleen gaat dit tenkostte van de kwaliteit van de spraak.

Iemand tips ?

Het volgende heb ik zelf al getest:

Andere stroom kabel naar de DBX
Andere output kabel tussen de DBX en tafel
Xlr kabels van de arm gecheckt op volgorde en vergeleken met de oude kabel.

Ik hoor graag van jullie.

gr wouter
Hey ho, hey ho, je krijgt je orban niet cadeau! :))

www.piratensound.nl muziek waar u van houd!
Dukard

Re: Mic probleem na plaatsen van nieuwe mic arm

Bericht door Dukard »

Zie bij de Bax innox armpjes dat deze al bedraad geleverd worden - daar zou je eens goed naar kunnen kijken
Bijv. een draadbreuk, slechte soldering of een matige afscherming van de (goedkope) kabel kan de boosdoener zijn.
Aan VST-plugins passen geen 19" rack-oren ....
Aart Rietveld

Bericht door Aart Rietveld »

Om toevallige externe oorzaken uit te sluiten: Heb je de mic, gemonteerd op de nieuwe arm, al eens aangesloten met een losse XLR-kabel?
Je kunt dan uitsluiten dat er net toevallig een andere verstoring ontstaan is terwijl je de mic.-arm de schuld geeft.

Is de mic.-arm geisoleerd gemonteerd (op bv. een houten werkblad) of is de arm op een metalen (geaard) oppervlak gemonteerd? In het laatste geval zou je een aardlus gemaakt kunnen hebben.
MFM

Bericht door MFM »

Om diezelfde reden heb ik er ook 2 teruggestuurd.
Bleek dat de kabel in de arm niet goed was.
Inderdaad gewoon even testen met je oude xlr microfoonkabel.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

station-drz schreef: 28 jan 2022 19:00 Hallo luitjes,

Ik heb sinds vandaag een nieuwe mic arm in mijn bezit ( de innox xlr arm van bax-shop) strak armpje voor het oog waar ik erg blij mee ben,
echter heb ik sinds het plaatsen ook een probleem met mijn mic... Er zit een hele irritante brom onder ik zou bijna zeggen een aarde brom, het gekke is dat het enige wat veranderd is, de arm is.

Mijn opstelling: innox arm met sm7b -> triton fetthead voor wat versterking -> DBX 286S -> mengtafel.

Ik moet nu de expander gate op mijn dbx erg ver open draaien wil ik de brom weg filteren, alleen gaat dit tenkostte van de kwaliteit van de spraak.

Iemand tips ?

Het volgende heb ik zelf al getest:

Andere stroom kabel naar de DBX
Andere output kabel tussen de DBX en tafel
Xlr kabels van de arm gecheckt op volgorde en vergeleken met de oude kabel.

Ik hoor graag van jullie.

gr wouter
Bax huismerk is te vergelijken met Ali Express spul. Ziet er leuk uit, maar het faalt vaak
wave

Bericht door wave »

Pascal. K schreef: 29 jan 2022 12:47 Bax huismerk is te vergelijken met Ali Express spul. Ziet er leuk uit, maar het faalt vaak
Alle waar naar zijn geld inderdaad Pascal, dat is een waarheid als een Oud-Hollandsche koe. Maar als koper creëer je zelf de markt :)). Tip: test even met een normale, goede, microfoonkabel & dito connectoren. Probleem opgelost? Zet dan die kabel, met voldoende speling, met een paar tie-wraps netjes aan de arm vast ipv het ingebouwde draadje. Met een goede kabel & connectoren doe je niet alleen dat o-zo-gevoelige kleine microfoonsignaaltje een plezier maar ook jezelf :wink:
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
v.ijl

Bericht door v.ijl »

Zet dan die kabel, met voldoende speling, met een paar tie-wraps netjes aan de arm vast ipv het ingebouwde draadje.
Waarom geen nieuw draadje trekken? Er bestaat dunne microfoonkabel 2 x 022 mm^2 en buitendiameter van 4,8 mm. M.b.v. talkpoeder de draad (buitenzijde) goed smeren!
en dan is er koffie......
station-drz

Bericht door station-drz »

Inmiddels heb ik even met een losse HQ kabel getest en inderdaad blijkt het om een brakke kabel te gaan. Ik heb inmiddels de arm retour afzender gedaan en krijg kosteloos een andere toegestuurd. Iedereen even bedankt voor de tips. Het vervangen van de bestaande kabel hou ik even in het achterhoofd, mocht het in de toekomst toch nog weer voorkomen.

gr Wouter
Hey ho, hey ho, je krijgt je orban niet cadeau! :))

www.piratensound.nl muziek waar u van houd!
Plaats reactie