Airence air meters

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

Plaats reactie
discotrucker

Airence air meters

Bericht door discotrucker »

Hallo

Sinds kort een D&R airence gekocht.
Alles werkt super ook de airmeter op 2 schermen aan de praat gekregen.
Met een orban loudness meter en de stelschroeven van de led meter, die afgesteld.
Maar de airmeters schieten behoorlijk in het rood (wat niet klopt) is dat ook ergens af te regelen?
wave

Re: Airence air meters

Bericht door wave »

Biedt dit een antwoord op je vraag? Scroll even omlaag naar pagina 2. Afregelen van de Airmeters met de Orban Loudness meter, die kan ik even niet helemaal volgen?
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
discotrucker

Hoi wave
Als ik op dit klik zie ik een korte flits en kom hier weer terug.
Met afregelen met de orban loudness meter bedoel ik ; zet een toon op de mengtafel. Draai de gain open en op een gegeven moment zegt de ppm 0db hierna heb ik de stelschroeven op zelfde waarde gezet. Dacht eerst nog airmeter zal wel ppm zijn en de leds op de tafel vu maar dat klopt helemaal niet met de orban meter die zegt bij 0db ppm op vu - 10
big T

Bericht door big T »

ik zie keurig een PDF?
discotrucker

Zit op gsm en toen big t het over een pdf had eens in de download map gekeken.
Maar ik heb dus niet zo'n kast maar alleen de software van die meters van de airence en alles werkt op via netwerk op andere pc maar meters slaan bijna vol uit en bij instellingen kan je alleen poort wijzigen.
wave

Bericht door wave »

Hier en hier een paar Engelstalig linkjes met wat uitleg over de verschillende meters klik . Je kunt er zelfs een boek over vol schrijven :)) . Hopelijk reageert er een AirMeter bezitter op jouw vraag discotrucker, anders kun je altijd D&R even bellen. Als je langs die weg een antwoord krijgt: altijd gewaardeerd als je de oplossing even deelt.
Aart Rietveld

Bericht door Aart Rietveld »

Wave: De topicstarter bedoelt met de air-meters waarschijnlijk de off-air-ingang ("ext.-input" in D&R-taal) van de Airence en niet de losse D&R-
doos die Airmeter heet.

Je laatste opmerking over de ballistiek met de diverse soorten meters is spot-on. Ik heb zelf o.a. een Airlite uit de D&R-stal en het valt me daar bij op hoe "zenuwachtig" de meters zijn, je ogen kunnen het snelle stijgen en dalen van de LED-balk bijna niet volgens. Een snelle attack en langzame terugloop is veel beter af te lezen.
discotrucker

Heb het maar even uit de d&r pagina gecopieerd, ik bedoel dit.

The Airence sends out control signals over USB, based on the HID protocol.
This also means that the main output signals can be displayed on a TFT screen in a beautiful meter application.
Both Program and Sub stereo signals are shown on a high resolution PPM. A smaller separate stereo meter on the right hand side of the meter application shows all signals heard through the CRM speakers.
At the same time this software application shows you a professional looking Radio clock that is synchronized with your local PC.

En die meters staan in geen verhouding met de leds op de tafel.

Nu gebruik ik de usb audio niet van de airence en zou het kunnen zijn dat die vrij hard staat.
Heb mijn oude soundkaart (tascam) via tulp en xlr.
Zal vandaag eens kijken wat er gebeurt als ik de usb main in windows wat terug draai.
wave

Bericht door wave »

Aart Rietveld schreef: 26 jun 2021 00:13
Je laatste opmerking over de ballistiek met de diverse soorten meters is spot-on. Ik heb zelf o.a. een Airlite uit de D&R-stal en het valt me daar bij op hoe "zenuwachtig" de meters zijn, je ogen kunnen het snelle stijgen en dalen van de LED-balk bijna niet volgens. Een snelle attack en langzame terugloop is veel beter af te lezen.
Volgens de manual zijn de Airlite meters conform de Type 1 / DIN PPM ballistiek. De aloude RTW PPM's voor onze contreien stonden in dezelfde (IEC 60268-10 Type I PPM) norm en daarmee zouden de Airlite meters dus gelijk moeten lopen. Heb je er wel eens zo'n PPM naast gezet? Het is jammer dat je geen meters kunt kiezen, want wat jij graag wilt zien komt veel meer overeen met de ballistiek van de British PPM meters. Moet je wel weer wennen aan een heel ander soort meter en gebruik :)).

Maar terug naar jouw opmerking: bij het vergelijken van verschillende meters moet je, naast de integration en return time, eigenlijk ook nog eens rekening houden met de alignment levels ( -3, 0, +4 +8 dBU of -18 en -20 dBFS). Voeg daar aan toe dat loudness meters (in LUFS en al dan niet met een oversampling True Peak Meter) tegenwoordig ook steeds meer gemeengoed worden, en de kans op per ongeluk appels & peren vergelijken wordt zo groot als een reuzenpompoen. Maar daar zeg ik jou niets nieuws mee -bier
Plaats reactie