Plaatsing microfoon gasten.

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

Plaats reactie
DannyTeunissen

Plaatsing microfoon gasten.

Bericht door DannyTeunissen »

Hoi allemaal.

Wij hebben een nieuwe tafel voor in de studio . Alleen zitten we met 1 dilemma. De plaatsing van de microfoons. Misschien herken je het wel . Een iets te fanatieke gast tikt op de tafel . Of een wat zenuwachtige gast tikt op de tafel of tafelpoot.

Nu willen we dit verminderen. 100 procent gaat niet lukken denk ik maar wat minder mag wel.

Nu zie ik in andere studio.s ook gewoon de microfoons gemonteerd aan de tafel. Met klem of rozetten.
Zullen hun daar geen last van hebben . En hebben jullie misschien een oplossing??
v.ijl

Re: Plaatsing microfoon gasten.

Bericht door v.ijl »

Shockmount?????
Voor ieder microfoontype is er wel iets.
en dan is er koffie......
big T

Bericht door big T »

Aan het plafon op hangen?
v.ijl

Bericht door v.ijl »

Aan het plafon op hangen?
Hier zijn speciale microfoons voor..
Afbeelding
https://www.bax-shop.nl/installatie-mic ... informatie
en dan is er koffie......
Dukard

Bericht door Dukard »

Meest simpele en goedkope oplossing is de standaards met de micro's op een aparte tafel / zuil te plaatsen - een zg. mic eiland - het directe contact (tafel) geluid wat je omschrijft ben je dan kwijt. Tenminste als de vloer niet van hout is ... zenuwachtige gasten kunnen ook trappelen en schuifelen. :lol:
Aan VST-plugins passen geen 19" rack-oren ....
R.J. Mulder

Bericht door R.J. Mulder »

Wij hebben in t pand een houten vloer waar de radiotafel/meubel op is gebouwd. Na de laatste verbouwing een paar jaar zonder maar sinds een jaartje de mics in passende shockmounts. Eerst stoorden we ons niet zo erg aan de bijgeluiden maar met praatprogramma's waarbij alle mics open stonden wou je nog wel eens een kudde olifanten voorbij horen komen als er iemand in het gebouw rondliep. Nu een stuk minder last en ook het typen op toetsenborden (trommelgeluiden) veel minder last van.
Ik heb me laten vertellen dat de arm ook van invloed kan zijn, er zijn armen met veren die resoneren op t geluid en dan zou je meer last hebben dan met de Mika-achtige modellen maar heb geen ervaring daarmee.
wave

Bericht door wave »

Dukard schreef: 23 feb 2021 20:48 Meest simpele en goedkope oplossing is de standaards met de micro's op een aparte tafel / zuil te plaatsen - een zg. mic eiland - het directe contact (tafel) geluid wat je omschrijft ben je dan kwijt. Tenminste als de vloer niet van hout is ... zenuwachtige gasten kunnen ook trappelen en schuifelen. :lol:
Inderdaad, keep it simple en het probleem bij de bron aanpakken werkt het best. Maar die houten vloer zou ik alleen om akoestische redenen al bedekken met iets goed dempends. Idem voor de tafels: een dempend materiaal daar helpt niet alleen bij getrommel en tikkende pennen maar bespaart je ook e.e.a aan vroege reflecties. En wat minstens zo belangrijk is: actief meeschuiven in plaats van alles openzetten. Dat komt niet alleen, door veel minder overspraak, je audiokwaliteit flink ten goede maar spaart ook een hoop bijgeluiden uit. Houd je die door het pand galopperende kudde olifanten van R.J. Mulder tenminste in hun hok :)).
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
Plaats reactie