Hoe mixer aansluiten op PC?

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..
IkbennlXD

Re: Hoe mixer aansluiten op PC?

Bericht door IkbennlXD » 29 okt 2018 16:58

En dan no
v.ijl schreef:
29 okt 2018 13:10
IkbennlXD schreef:
25 okt 2018 16:20
De usb is als ik de manual goed begrijp alleen fader 3. Dus de main moet je dan alsnog met kabels aansluiten.
Weet jij toevallig welke kabels ik het best kan gebruiken? En ik heb zelf in mijn pc maar 2 groene en 1 blauwe ingang. Betekend dat ook dat ik dan maar 4 faders kan aansluiten?
De (licht)blauwe aansluiting is een stereo lijn ingang, de groene aansluiting is een lijn uitgang, deze is stereo. Als de twee (groene) uitgangen onafhankelijk van elkaar kunnen weergeven, kun je dus 3 faders aansluiten (2 via de lijn uitgang + 1 via USB)
En dan nog de main output. Dus dan kan ik toch beter een audio interface erbij kopen

v.ijl

Bericht door v.ijl » 29 okt 2018 21:10

Dus dan kan ik toch beter een audio interface erbij kopen
Het schijnt te kunnen 2 (identieke) geluidskaarten op één computer, maar daar weten de computernerds op dit forum meer over te vertellen.
Een goedkope externe kaart met 8 uitgangen is de ESI Gigaport HD+.
en dan is er koffie......

IkbennlXD

Bericht door IkbennlXD » 30 okt 2018 20:49

Oké dankjewel. Maar waarom heeft de Behringer dan eigenlijk knopstart (trackstart) als de knoppen toch niet werken zonder een velleman?

Dukard

Bericht door Dukard » 30 okt 2018 21:37

v.ijl schreef:
29 okt 2018 21:10
Dus dan kan ik toch beter een audio interface erbij kopen
Het schijnt te kunnen 2 (identieke) geluidskaarten op één computer, maar daar weten de computernerds op dit forum meer over te vertellen.
Een goedkope externe kaart met 8 uitgangen is de ESI Gigaport HD+.
Dat kan prima ... ik gebruik audio kaarten die tot 4 stuks in dezelfde computer ondersteunen.
Elke kaart heeft 8 kanalen (4 stereo) ... dus reken maar uit.
IkbennlXD schreef:
30 okt 2018 20:49
Oké dankjewel. Maar waarom heeft de Behringer dan eigenlijk knopstart (trackstart) als de knoppen toch niet werken zonder een velleman?
Het is een "optie" op dergelijke tafels - het kan, maar de volledige hardware sturing is niet aanwezig. Daarvoor moet je dan even knutselen.
Dateq heeft dat bijv. ook ... de faderstart is alleen een "naar buiten" gebracht maak-contactje. Zie het als een "voorbereiding".
Wil je een tafel met echte fader/button start dan ben je het beste uit bij de 'broadcast' broeders.
Aan VST-plugins passen geen 19" rack-oren ....

v.ijl

Bericht door v.ijl » 30 okt 2018 22:08

Dukard schreef:
30 okt 2018 21:37
Dat kan prima ... ik gebruik audio kaarten die tot 4 stuks in dezelfde computer ondersteunen.
Elke kaart heeft 8 kanalen (4 stereo) ... dus reken maar uit.
Vertel...... ik word nieuwsgierig....
Hier liggen 2 x ESI U24XL (2 in / 2 uit) externe usb doosjes. Wat moet ik doen om deze samen aan te sluiten en te laten werken.
(misschien in een ander draadje?)

Dukard

Bericht door Dukard » 31 okt 2018 21:31

Ik vermoed dat we het over twee "werelden" hebben want ik lees dat je externe USB interfaces in gebruik hebt.
Hier gebruik ik interne kaarten van M-Audio - die worden door de driver-software tot 4 kaarten ondersteund.

Worden die ESI U24XL interfaces niet ieder als een zelfstandige USB connect herkend ?

v.ijl

Bericht door v.ijl » 02 nov 2018 16:10

Worden die ESI U24XL interfaces niet ieder als een zelfstandige USB connect herkend ?
Ja, maar dat is alles...
Na een dagje puzzelen, oa kabels verwisselen, instellingen bekijken, kom ik er achter dat de tweede kaart via 'configuratie scherm' - 'geluid' aktief gemaakt moet worden..... :))
De eerste kaart: U24XL heeft als naam 'standaardapparaat'
De tweede kaart: 2-U24XL heeft als naam 'standaardcommunicatieapparaat'
2 x standaardapparaat instellen gaat niet....
Als test heb ik Cool Edit pro gebruikt: via opties en settings de opname/weergave via 2-U24XL, en winamp speelt op de éérste kaart.

Dukard

Bericht door Dukard » 02 nov 2018 21:52

Zoals ik het uit je verhaal begrijp speelt de audio over 1 usb device - de 2e doet (nog) niets.
In mijn geval laat Windows zonder de M-Audio driver software ook alleen een enkele kaart zien.

Laat de fabrikant van de U24XL ook niets lezen over gebruik van meerdere devices tegelijk?

v.ijl

Bericht door v.ijl » 02 nov 2018 22:09

Bij winamp kan ik niets kiezen, pakt altijd het éérste USB device speelt gewoon audio af.
Cool Edit Pro (antiek en instabiel op win7) ziet nu de twééde USB device en speelt audio af, onafhankelijk van de eerste.

Wel een idee om bij de fabrikant (ESI) even te kijken wat die adviseren!

Volgende week ZARA installeren, de cue-out naar de tweede USB device.....

Dukard

Bericht door Dukard » 03 nov 2018 22:24

Stap in de goede richting :wink:

En wellicht iets proberen te routen met 'Virtual Audio Cable' ?

remco_k

Bericht door remco_k » 04 nov 2018 11:23

v.ijl schreef:
02 nov 2018 22:09
Bij winamp kan ik niets kiezen, pakt altijd het éérste USB device speelt gewoon audio af.
Je kan wel degelijk de output kiezen in de options van Winamp:
Options->Preferences->Plug-ins->Output->"Nullsoft DirectSound Output [out_ds.dll]", daarna op de "configure" knop drukken.
www.digiplay.nl: SHOUTcast V2 streaming compleet met gratis web app, statistieken en SSL support!

v.ijl

Bericht door v.ijl » 04 nov 2018 15:46

remco_k schreef:
04 nov 2018 11:23
v.ijl schreef:
02 nov 2018 22:09
Je kan wel degelijk de output kiezen in de options van Winamp:
Options->Preferences->Plug-ins->Output->"Nullsoft DirectSound Output [out_ds.dll]", daarna op de "configure" knop drukken.
Bedankt voor de info.!

Plaats reactie