Cd speler starten via startknop Dateq

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..
Plaats reactie
noned

Cd speler starten via startknop Dateq

Bericht door noned » 24 jun 2018 10:30

Ik heb een cd speler die ik graag wil laten starten via de startknop van mijn mengtafel Dateq. De cd speler van EMT 981 is achteraan voorzien van een DA 15 pin connector vrouwelijk. Hierin komt een mannelijke connector die ik moet verbinden met een Jack 6,3 mm. Deze Jack gaat dan achteraan in de menger bij de bijhorende schuif. Nu is de vraag welke van de 15 pinnen heb ik nodig om te zorgen dat mijn mengtafel weet als ik op de start knop druk dat de cd speler moet starten. Over de Jack kan ik de volgende informatie geven, S = com R = Stop en T = Start.
Het zou voor mij super zijn als iemand kan vertellen welk nummer van de DA 15 connector ik moet verbinden met de Jack. Bijvoorbeeld verbind nummer 2 met de start(op de Jack) enz. Trouwens kan het kwaad als je een verkeerde verbinding maakt, kan ik daardoor stukken krijgen in de menger of cd speler.

Aart Rietveld

Re: Cd speler starten via startknop Dateq

Bericht door Aart Rietveld » 24 jun 2018 20:10

Welke type mengtafel heb je? Dateq is een merk en heeft meerdere modellen.

noned

Bericht door noned » 24 jun 2018 20:20

De mengtafel is van Dateq BCS 200

wielklem

Bericht door wielklem » 29 jun 2018 10:06

stuur even een mail naar info @ dateq . nl met de vraag naar de handleiding.
die sturen ze je dan wel op.

van die emt cd speler is niks te vinden. misschien emt eens een mail sturen: http://www.emt-international.ch/kontakt.php
try reading the manual once.....

noned

Bericht door noned » 29 jun 2018 11:09

Goeie tip en bedankt voor het mailadres van EMT. De handleiding van de Dateq heb ik nog wel. Mail is onderweg, hopelijk begrijpen ze wat ik bedoel want vertaald via Google translate.

wave

Bericht door wave » 29 jun 2018 19:48

Het contactadres voor de EMT broadcastlijn is info@emt-studiotechnik.de, het contactformulier wat je nu hebt gebruik is voor de hi-end HiFi producten. Maar waarom niet in Nederland aan de zoek gegaan?

- Probeer het eerst eens bij EMT freak Hans van Vliet, die kan je misschien zó vertellen hoe je die remote aanstuurt. Contactgegevens op www.jpvanvliet.nl

- Hanze Hifi in Zwolle is de NL importeur/reparateur/reseller voor de EMT Hi-End HiFi markt, maar weet dit misschien ook wel. Jaap Pees was (is?) daar de EMT man.

- Last but not least zal het eerbiedwaardige Heynen in Gennep, als voormalig importeur van de EMT broadcastlijn, vast ook nog wel het nodige weten van deze speler, die +/- 25 jaar geleden het licht zag. Of ze je als consument verder helpen zal de vraag zijn, want de normale gang van zaken is doorverwijzing naar het dealerkanaal. En met sinds mensenheugenis Studer Revox en een aantal andere pretentieuze A-merken in het pakket verplicht adel ook wel een beetje :))

Succes!
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.

noned

Bericht door noned » 29 jun 2018 20:12

Ik heb intussen een reactie gehad op mijn mail naar EMT Duitsland en die hebben mij een schema gemaild. Als leek is dit voor mij nog niet helemaal duidelijk maar iemand dit dit kan “lezen” weet wel hoe de vork in de steel zit. Mocht iemand zich geroepen voelen dan kan ik dit schema wel even doormailen. Contacteren kan via een PM.
Laatst gewijzigd door noned op 30 jun 2018 05:44, 1 keer totaal gewijzigd.

wave

Bericht door wave » 29 jun 2018 20:34

Dat is aardig van EMT. Tip: fora als dit zijn favoriet jachtgebied voor bots die privé e-mailadressen oogsten. Best haal je je e-mailadres uit je bericht en vraag je mensen via een PM (forum privébericht) contact met je op te nemen.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.

Plaats reactie