Tektronix 764 Digital Audio Monitor CRC melding.

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..
Plaats reactie
smurfje

Tektronix 764 Digital Audio Monitor CRC melding.

Bericht door smurfje » 01 okt 2017 10:53

Is er ook iemand van jullie die verstand heeft van een Tektronix 764 Digital Audio Monitor? Die van mij geeft een CRC melding:

Diag NVRAM has been (re)initialized
Found bad map or header CRC
New diag-nvram map now installed

En vervolgens:

Checking flash CRC
CRC read from flash: 0xbe217db0
CRC calc’d on flash: 0xbe217db0
Passed

En gaat vervolgens herstarten en krijg dan weer “Checking flash CRC. CRC read from flash: 0xbe217db0. CRC calc’d on flash: 0xbe217db0”. Passed En gaat weer herstarten. En dit blijft zich herhalen.

Ik kan in de user en service manual hierover niets vinden. Ook op internet kom ik niets tegen wat hier op lijkt. De vraag is of hier nog iets aan te is of dat hij naar de schroothoop kan.

Dukard

Re: Tektronix 764 Digital Audio Monitor CRC melding.

Bericht door Dukard » 01 okt 2017 20:56

Als ik je verhaal zo lees kan het zijn dat de flashrom is gaan hemelen - of dat deze opnieuw geflashed dient te worden - bij voorkeur op een nieuwe rom. Het zal niet voor niets verkeerd zijn gegaan.

-

En als je uiteindelijk toch de schroothoop verkiest - denk dan even aan mij ... :wink:
Aan VST-plugins passen geen 19" rack-oren ....

smurfje

Bericht door smurfje » 02 okt 2017 18:50

Hm, gaat dus lastig worden. Zal eerst een zien of ik ergens wat schema’s ed. vinden. Ook om zo’n rom te flashen heb je code voor nodig. Gaat dus heel lastig worden. Had ook al even contact met Tektronix gehad. Ding is net sinds 2016 uit support gegaan :-(

wave

Bericht door wave » 03 okt 2017 19:37

Het servicemanual staat bij Tektronix op de website klikkerdeklik .Software updates dito (moet je wel voor inloggen) maar of de firmware die je zoekt er ook staat moet je maar even Googlen :wink: Je zou ook nog kunnen proberen om eens contact te leggen met Aad Behage van Helios of Triple Audio. Die techs lopen al zo lang in het audiowereldje rond dat ze bijna alles wel een keer voorbij hebben zien komen of onder handen gehad.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.

smurfje

Bericht door smurfje » 04 okt 2017 21:10

Dank voor de tip.

Heb inmiddels ook weer een reactie van Tektronix. Documentatie, schema’s ed. hebben ze niet???. Behalve de servicemanual die ik al had en waar jij ook naar verwijst. Lijkt mij sterk dat ze deze niet hebben maar zou deels kunnen. Want wat ik begrijp is dat ze alles niet zelf gemaakt hebben en dat bepaalde onderdelen (printen) van externe leveranciers komen. Maar ik denk eerder dat ze deze niet beschikbaar willen stellen.

Ze willen hem wel proberen te repareren maar dat is financieel niet echt aantrekkelijk :-(

Dukard

Bericht door Dukard » 05 okt 2017 20:58

smurfje schreef:
04 okt 2017 21:10
Ze willen hem wel proberen te repareren maar dat is financieel niet echt aantrekkelijk :-(
Ik vermoed dat dat bij genoemde bedrijven ook zeker het geval zal zijn ... wellicht dat je nog kan proberen de flashrom uit lezen.
Heb je ook het type en/of een duidelijke foto van de flashrom voorhanden ?

smurfje

Bericht door smurfje » 06 okt 2017 17:50

Hier een paar foto’s van de twee printplaten waar het om zou moeten gaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dukard

Bericht door Dukard » 06 okt 2017 22:10

Je hebt een PM

Plaats reactie