Grado DJ200i / DJ100i element

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..
Plaats reactie
shadowsfannl

Grado DJ200i / DJ100i element

Bericht door shadowsfannl » 08 jul 2017 15:33

Iemand ervaring met dit DJ element?

Grado DJ200i element of Grado DJ100i element

Voor een Technics SL1200MK2 in een produktie studio zoek ik een beter element, op dit moment wisselen we nogal veel tussen Ortofon 2M BLUE PNP ( is geen DJ element) en een Shure M44G als back cue nodig is.
De Shure is niet hoogstaand in het hoge tonen gebied, en ook andere Ortofon DJ elementen vallen me tegen.
Misschien is de Gradio een optie voor studio gebruik.

Groet,
Herbert.
Shadowsfannl

http://www.extragold.nl/

DAZradio

Re: Grado DJ200i / DJ100i element

Bericht door DAZradio » 11 sep 2017 11:40

ff geleden, maar deze post valt me nu pas op.... :D

Ik heb zelf een Grado gold (geen DJ element) maar de basis van alle Grado's is zo'n beetje hetzelfde...
neutraal, warm klinkend, beetje "soft" en analoog klinkend.
Ik gebruik 'm vooral voor wat softere muziek (met o.a. blazers erin zoals jazz, sommige klassieke stukken en akoestische muziek... dan komt Grado echt tot zijn recht!) attack is niet zo goed als bij sommige concurrenten.

Hoe dan ook: vergeleken met een Ortofon Gold of andere DJ Naald überhaupt is de DJ200i echter superieur qua klank!
de Blue PNP vind ik eigenlijk nergens in uitblinken... net zoals de gehele Ortofonlijn... alleen de vinylmaster kan me wel overtuigen eigenlijk...
Ortofon zit overal aan de veilige kant mbt "sound"... beetje de Volkswagen onder de elementen/naalden... blinkt nergens in uit, maar over de hele lijn gewoon goed.

De Shure M44 is bijna een antiekstuk :smile: dit was een van de eerste DJ naalden.... prima geschikt voor Hiphop / Urban battles... weinig tot geen detailniveau, alleen veel power en laag.
inmiddels heeft Shure o.a. de Whitelabel als DJ naald... deze presteert op het niveau van de welbekende Ortofon DJ-S elementen... maar klinkt wat warmer / voller. (ik zou de Whitelabel voor rock en dance altijd kiezen boven de Ortofon DJ). De DJ-E elementen van Ortofon zijn wel beter.

Wat ik je aan kan raden (afgezet tegen de Ortofon Blue en de Shure M44) tot een enigzins redelijke prijs...

Hi-fi elementen tegen een redelijke prijs:
1. Audio Technica AT440MLB (een betere klank haal je niet snel uit een MM element. presteert voor ongeveer hetzelfde geld ver boven de Ortofon Blue! (en black!) en zit niet heel ver af van de Audio Technica AT OC-9/3(MC element). vooral hoogweergave en tracking zijn echt indrukwekkend! terwijl mid en laag echt goed zijn. overall prima allrounder, vreet alles en heeft weinig last van oneffenheden / stofjes.

2. Denon DL110 (high output versie)... let op: hier heb je wel een goede pre-amp voor nodig... dit is een echte allesvreter... komt overeen met nummer 1, maar is wat minder dynamisch als de AT440... heeft een beetje een smiley curve (broadcast sound) en klinkt altijd vet.

DJ elementen:
1. De good old Stanton 500 (tot aan MK3, daarna zijn ze flink minder geworden... MK2 klinkt IMHO het best als DJ element... (tegenwoordig heet dit ding 500EE volgens mij).. (afblijven van discmasters en trackmasters etc...) veel voor weinig!!!

2. Shure Whitelabel, klinkt voller en warmer ten opzichte van het steriele van de Ortofon DJ's.

3. Grado DJ200i, blinkt uit in de lichtere formats zoals classic rock, country/amerikana, blues, jazz, etc...
concrete waves...

shadowsfannl

Re: Grado DJ200i / DJ100i element

Bericht door shadowsfannl » 11 sep 2017 14:31

Odertussen is er één Grado DJ200I aangekocht , en het geluidsbeeld is inderdaad zolas hierboven geschetst; "neutraal, warm klinkend, beetje "soft" en analoog klinkend".
Dit is voor ons het eerste DJ element wat er uit spring, al is soms het plaatsen van de naald op de plaat wat lastig te zien bij dit element.
Op een Graham Slee phono versterker is het een heel goed DJ element, al met al een echte aanwinst en aanrader.
De Audio Technica AT440MLB staat hier op de verlanglijst, bedankt voor deze tip!
Shadowsfannl

http://www.extragold.nl/

Plaats reactie