D&R Axum Digital Gain

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..
Plaats reactie
Feivel

D&R Axum Digital Gain

Bericht door Feivel » 28 mei 2017 19:51

Beste RF'ers,

Bij de omroep waar ik werkzaam ben, werken we met een D&R Axum. Eén probleem: de gains worden niet goed geladen. Een voorbeeld:

Tijdens het instellen heb ik de DSP Gain (Digital gain) ingeregeld naar 0db op de monitoring. Daarbij kwam de instelling op -12db uit. We hebben dit in de digital gain van de tafel ingesteld. Digital gain staat dus op -12db. Oftewel, haal 12db weg, was de gedachtegang.

Nu blijkt: Als de tafel een tijdje heeft uitgestaan en weer aan wordt gezet, is het maximale haalbare opeens -10db of minder. Erg zacht dus.

Hoe kan dit? Maken we een denkfout en is de Digital Gain als het ware de volume dat de tafel moet nastreven? De source gain is standaard niet in gebruik. Iemand enig idee? ;- ).

Groet,
Feivel

morris

Re: D&R Axum Digital Gain

Bericht door morris » 30 mei 2017 23:21

Ik zou zeggen, contact D&R even deze hebben zeker een antwoord op je vraag.
www.kickradio.nl is niet meer!!

wave

Bericht door wave » 31 mei 2017 19:39

Ik ken de Axum niet, maar de source gain niet gebruiken is in het algemeen geen best practice, omdat je daarmee de aansturing van je AD's bepaalt. Wat weer de basis is van de hele gainstructuur van je tafel. In het digitale domein gebruik je de gain (niet te verwarren met de fader) functionaliteit bij bijvoorbeeld het gebruik van dynamics of andere inserts. Waar je bij digi's ook rekening mee moet houden is het feit dat het laden van een globale preset, bijvoorbeeld bij een reboot, presets op de modules -afhankelijk van de configuratie- kan overrulen: met onverwachte effecten tot gevolg.

D&R bellen kan inderdaad een goede optie zijn, maar je zou ook eerst naar de support video's kunnen kijken waarin de hele configuratie van de tafel wordt getoond. Meestal doet de leverancier van een tafel de eerste configuratie incl. een korte training voor degene die het systeem gaat beheren, dat is bij jullie vermoedelijk niet gebeurd?
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.

Feivel

Bericht door Feivel » 16 jul 2017 19:22

wave schreef:
31 mei 2017 19:39
Ik ken de Axum niet, maar de source gain niet gebruiken is in het algemeen geen best practice, omdat je daarmee de aansturing van je AD's bepaalt.
Wat bedoel je precies met AD's? :oops:

wave

Bericht door wave » 17 jul 2017 21:58

Sorry, mijn fout :oops: Analoog > Digitaal converters.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.

Plaats reactie